שחקן בן 15 זומן לנבחרת רומניה, הפתעה גם בסגל ארגנטינה

play
שחקן יובנטוס מתיאס סולה | GettyImages
תקציר: גרמניה - רומניה 1:2 02:29

אנס סאלי, שעבר באקדמיה של ברצלונה, עשוי להפוך לצעיר ביותר בתולדות הנבחרת. סקאלוני זימן את סולה בן ה-18 מיובנטוס, גם מסי בפנים

(גודל טקסט)

נבחרת ארגנטינה פרסמה היום (חמישי) את הסגל שלה לקראת המשחקים הקרובים מול אורוגוואי וברזיל במוקדמות המונדיאל. מלבד הזימונים הברורים (ליאונל מסי, אנחל די מריה, פאולו דיבאלה ואחרים), המאמן ליונל סקאלוני הפתיע כשזימן את מתיאס סולה, קשר בן 18 מיובנטוס.

סולה אמנם לא הספיק לערוך אפילו הופעה אחת בקבוצה הבוגרת של יובנטוס, אך ערך עשר הופעות בקבוצת המילואים ונראה שזה הספיק עבור סקאלוני כדי להזמינו לסגל הרחב שכולל 34 שחקנים וצפוי להצטמצם בהמשך. יש לציין שסולה מחזיק גם באזרחות איטלקית ואף קיבל זימון לנבחרת הצעירה של איטליה, אך לפני כחודש הכריז שהוא ממתין לזימון מנבחרת ארגנטינה שכעת הגיע.

הקשר בן ה-18 היה אחד השחקנים הכי בולטים בשורות יובנטוס בהכנה לקראת העונה הנוכחית, וזכה לקבל דקות במספר משחקי ידידות של הקבוצה הבוגרת. בסוף ספטמבר הגברת הזקנה האריכה את חוזהו עד 2024, עם אופציה לשנתיים נוספות.

בשבוע הבא תצא לדרך פגרת הנבחרות של נובמבר, בה יסתיים שלב הבתים של מוקדמות המונדיאל ותתבהר תמונת המעפילות לקטאר והעולות לשלב הפלייאוף. לקראת המשחקים, הנבחרות החלו לפרסם את הסגלים המלאים, כאשר הכותרת הגדולה מגיעה דווקא מנבחרת רומניה, שזימנה את אנס סאלי, שחקן בן 15 בלבד.

לרומניה, שמדורגת במקום השני בבית י', מצפים שני משחקים חשובים, בבית נגד איסלנד ובחוץ מול ליכטנשטיין, ואם הנבחרת תשיג שש נקודות היא תבטיח את מקומה בפלייאוף.

סאלי, יליד 2006, נולד בקנדה ועבר בגיל צעיר לאקדמיה של ברצלונה. בהמשך, הכישרון הצעיר עבר למולדת הוריו והצטרף לקבוצת פארול קונסטנצה, שהבעלים והמאמן שלה הוא לא אחר מאשר גדול שחקני רומניה בכל הזמנים – גאורגה חאג'י.

אם ישותף באחד משני המשחקים, סאלי יהפוך לשחקן הצעיר בהיסטוריה של הנבחרת וישבור את השיא שקבע כריסטיאן מנאה ב-2014. בספטמבר האחרון סאלי כבר הספיק לעשות היסטוריה בכך ששבר שיא של 44 שנה והפך לכובש הצעיר ביותר בהיסטוריה של הליגה הבכירה ברומניה.