אגדות ההוקי קרח של רוסיה מגיעות למשחק ראווה בישראל

פטיסוב, יאקושב, קסטונוב, קמינסקי ואחרים, חברי היכל התהילה של ההוקי העולמי ישחקו ב-18 בנובמבר במשחק ראווה בהיכל Oneice Arena בתנובות

(גודל טקסט)

אגדות הוקי קרח של רוסיה מגיעות למשחק ראווה בישראל שיתקיים ב-18 בנובמבר בארנת הקרח הגדולה בארץ, Oneice Arena שבאזור התעשייה של מושב תנובות בשרון. הביקור של אגדות ההוקי הרוסיות הוא חלק מהאירועים המתקיימים השנה בארץ וברוסיה, לציון 30 שנה לחידוש היחסים בין שתי המדינות.

המשלחת הרוסית כוללת 24 חברים, כולם עם רקורד מקצועני מרשים, שמות ענקיים בהיסטוריה של ההוקי קרח ברוסיה ובעולם, שצברו תארים במשחקים האולימפיים ובאליפויות עולם, רובם חברי היכל התהילה של ההוקי העולמי.

בראש המשלחת ואצ'יסלב פטיסוב, ששיחק במשך 12 עונות בקבוצת צסק"א מוסקבה והיה קפטן נבחרת ברית המועצות שנחשבה אז לנבחרת הטובה בעולם. הוא היה אחד השחקנים הסובייטים הראשונים שעברו לשחק בארה"ב בליגה הטובה בעולם ה- NHL שם שיחק בניו ג'רזי דווילס ובדטרויט רד וינגס. עם הרד וינגס זכה פטיסוב בשני גביעי סטנלי רצופים. כיום פטיסוב הוא חבר מועצת הפדרציה של רוסיה. בין 2002 ו-2008 שימש יושב ראש הסוכנות הפדרלית לספורט ותרבות הגוף של רוסיה עם סמכויות שר (מקביל לשר הספורט של היום). פטיסוב הוא פעיל חברתי בתחום שמירת האקלים והוא מכהן כיום כשגריר אזורי הקטבים בתוכנית הסביבה של האו"ם. במסגרת הזו יקיימו אגדות ההוקי של רוסיה מפגש עם שחקני הוקי צעירים מאקדמיית ההוקי של Oneice למחרת משחק הראווה, תחת הכותרת "THE LAST GAME", אירוע בו ייקחו חלק בנוסף לשחקני האקדמיה גם שחקנים חובבים אחרים ושחקנים בעלי מוגבלויות והכל למען קידום המודעות לשמירה על הסביבה והאקלים בעולם.

אלכסנדר יקושב
אגדה אמיתית. אלכסנדר יקושב ב-1972 | אימג'בנק GettyImages, Melchior DiGiacomo

פטיסוב, כאמור ,מגיע לכאן עם קבוצה של אגדות, כמו למשל השחקן האגדי אלכסנדר יאקושב, פעמיים אלוף אולימפי ושבע פעמים אלוף עולם, אשר אימן בעבר את ספרטק מוסקבה וגם את נבחרת רוסיה. יאקושב חבר בהיכל התהילה של ההוקי קרח ולמרות גילו המתקדם, 74, הוא עדיין מהווה מודל לחיקוי עבר שחקני ההוקי הצעירים ברוסיה.

עוד חבר במשלחת הוא אלכסיי קסטונוב, אשר זכה בשלוש מדליות אולימפיות, אחת מכסף ושתיים מזהב ובנוסף הוא זכה עוד חמש פעמים עם נבחרת ברית המועצות באליפות העולם. בעברו קריירה מפוארת ברוסיה ובארה"ב. ב-1998 היה שותף לזכיה במדליית הכסף של נבחרת רוסיה במשחקים האולימפיים, הפעם בעמדת המנהל הכללי של הנבחרת.

ואצ'יסלב פטיסוב
יעמוד בראש המשלחת. ואצ'יסלב פטיסוב | נאור מרק

עוד אגדת הוקי שמגיעה לישראל, היא בדמותו של ואלרי קמינסקי. הוא הספיק לשחק ולזכות במדליית הזהב עם נבחרת ברית המועצות במשחקים האולימפיים בקאלגרי ב-1988, רגע לפני נפילת מסך הברזל וגם במדליית הכסף עם נבחרת רוסיה עשר שנים מאוחר יותר, ב-1998 בנאגאנו. כאמור אלה הם רק חלק מהשמות הגדולים שיגיעו לישראל וישחקו כאן מול נבחרת כוכבים ישראלית, בערב חד פעמי אותו מפיקה עמותת אסנד – ASCEND, שהיא עמותה ישראלית לתרבות הספורט ששמה לה למטרה לקדם ולפתח בישראל את ענף ההוקי קרח, בשיתוף עם Oneice Arena.