צפו בתקציר: ישראל פתחה את מוקדמות אליפות אירופה עם 31:22 לפורטוגל

חניכיו של אולג בוטנקו ספגו הפסד במשחק הראשון של הקמפיין, כאשר נכנעו בחוץ לנבחרת שסיימה שישית באליפות אירופה האחרונה. 10 שערים לגיל פומרנץ, המאמן: "קצת מבואסים"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל פתחה הלילה את משחקיה במוקדמות אליפות אירופה 2022, כשהתארחה בפורטו מול נבחרת פורטוגל החזקה, במסגרת בית ד', וספגה הפסד – 31:22 (14:12). הנבחרת תחזור מפורטוגל בלי ניצחון, אבל עם תקווה. היא הייתה חזק בתמונה במשך יותר מ-40 דקות ואף הובילה גם במהלך המחצית הראשונה והמחצית השנייה, אבל בסופו של דבר – העייפות עשתה את שלה בשלבי הסיום ופורטוגל הגדילה את היתרון לשיא בשניות הסיום.  

המשחק הבא של נבחרת ישראל מתוכנן להיות באיסלנד, וכעת ממתינים להודעה לגבי מועד חדש לאחר שהוא נדחה (במחזורים 3-4 נבחרת ישראל תארח ותתארח בליטא בחודש מרץ).  נבחרת ישראל כאמור הוגרלה בבית קשה, עם נבחרות מהטופ העולמי (איסלנד ופורטוגל), כשהמטרה היא להשיג ניקוד ולהגיע אל המקום השלישי (ממנו ארבע נבחרות משמונה בתים יעפילו לאליפות אירופה, בנוסף ל-16 הנבחרות שיסיימו במקומות 1-2, מארחות האליפות הונגריה וסלובקיה, ואלופת אירופה וסגניתה ספרד וקרואטיה).

נבחרת ישראל בכדוריד | איגוד הכדוריד בפורטוגל

נבחרת ישראל הגיעה כאמור לאחר לא מעט קשיים בהכנות, ליגה שלא משוחקת כשמונה חודשים בתקופה הקורונה (ותתחדש רק ב-13 בחודש), כשבסגל של אולג בוטנקו ואסף לוי נכללו 8 שחקנים מקומיים (שרק החלו להתאמן בשבוע שעבר), ו-8 ליגיונרים. למרות זאת, פתיחת משחק הירואית של שחקני הנבחרת: יואב למברוזו העלה את ישראל ליתרון ראשון, ולמרות חסרון מספרי (הרחקה לשתי דקות של ליאור גורמן) דניאל שקלים קבע 1:2. דניאל מוסינדי ואדיר כהן העלו ל-1:4. שקלים הוסיף שער נוסף בדרך ל-2:5, כשמושיקו אלימלך נראה מצוין בשער. הפורטוגלים התאוששו, ודיוגו בראנקיניו השווה בדקה ה-11 ל-5:5. אדיר כהן, בשערו השני, החזיר את היתרון לישראל. ויקטור איטוריזה השווה, אבל הנבחרת המשיכה להראות אופי וגיל פומרנץ ושניר נציה העלו ל-6:8 (14').

בהמשך, פומרנץ היה האיש החם וקבע בפנדל 12:12. צמד שערים של לאונל פרננדש, לעומת החטאות של רם טורקניץ – קבעו את תוצאת המחצית 12:14 לפורטוגל – כאשר בדקות האחרונות הנבחרת הייתה בחסרון מספרי בעקבות הרחקה של עדן ג'ינג'י. פומרנץ כבש בפתיחת המחצית השנייה צמד שערים מזריקות מ-7 מטרים, ואדיר כהן השווה ל-15:15 (33'). עצירה של אלימלך, ומהלך נוסף מצוין של מוסינדי (סחט פנדל) – החזירו את היתרון לישראל – 15:16, משער שביעי של פומרנץ. פורטלה השווה מהפינה, ובורחס החזיר את היתרון לפורטוגל. למברוזו סחט פנדל, ופומרנץ המשיך לדייק מ-7 מטרים והשווה ל-17:17 (38'). שערים של סילבה ובראניקינו, כשישראל בחסרון מספרי (למברוזו הורחק) העלו את פורטוגל ל-17:19. פורטלה העלה את פורטוגל לראשונה ליתרון של 3 שערים – 18:21 (43'). אלימלך סיפק עצירה חשובה, אבל הנבחרת לא ניצלה את המצבים כדי לצמק ובוטנקו לקח פסק זמן. פאביו מגלהארס הגדיל את יתרון פורטוגל ל-4 שערים.

גיל פומרנץ | איגוד הכדוריד בפורטוגל

איבודי כדור והחטאה של אדיר כהן, ומגלארש כבש שער שני רצוף וקבע 18:23. למברוזו עצר את הריצה, אבל שתי עבירות של ג'ינג'י (כולל הרחקה לשתי דקות) הובילה את פורטוגל לקו 7 המטרים – תום שם טוב סיפק עצירה גדולה בפנדל לאריאה. החלטות מעוררות מחלוקת של השופטים העניקו לפורטוגל עוד הזדמנויות. אריאה ואיטוריזה קבעו 19:25 (51'). העייפות עשתה את שלה, והנבחרת איבדה כדורים.  אדיר כהן עם אסיסט לנציה, שהקטין ל-25:20 (53'). בורחס שוב העלה ל-6. איטוריזה הורחק וסיים את המשחק. מיגל מרטינש קבע יתרון 7 שערים. מוסינדי סחט פנדל שלישי, ופומרנץ הגיע ל-7 מ-7 מקו ה-7 מטרים (10 שערים) – 27:21. בוטנקו העניק הזדמנויות לסהר שחק ולדניאל צרפתי, וכאמור גם  לשם טוב, אבל גספר שוער פורטוגל המשיך להצטיין. יונתן דיין כבש שער יפה בסבסוב וסחט הרחקה מסלבדור סלבדור, 28:22, אבל שערים של גומש, מרטינש וסילבה חתמו והעניקו ניצחון לפורטוגלים, שסיימו במקום השישי באליפות אירופה האחרונה.

אולג בוטנקו אמר בסיום: "אנחנו קצת מבואסים. מצד אחד, לא ציפינו שנתמודד איתם 45 דקות באופן שווה, ולכן אני לוקח את הדברים הטובים מהמשחק הזה. היינו במשחק. החזקנו אותם מבחינת התוצאה טוב. לא רצינו תוצאה גבוהה. כשהם התחילו ללחוץ על קווי המסירה שלנו, הרגשנו שחסר לנו את הכיוון – כי לא התאמנו ולא היינו מתואמים. בהרבה מצבים נתקענו, וזה משהו שנצטרך לפתור בהמשך. משם איבדנו כדורים והמשחק ברח לנו. קשה לומר עכשיו איך ממשיכים, אבל זה משאיר אותנו בהרגשה שהכל פתוח בקמפיין הזה, ושאנחנו יכולים להתמודד, גם מול נבחרות מהטופ העולמי. כן, שילמנו מחיר על התקופה, על חוסר באימונים ובמשחקים, ובכלל המרחק בין השחקנים המקומיים לליגיונרים. היום שיחקנו מול נבחרת שכמעט כולה משחקת יחד בפורטו, בליגת האלופות. נבחרת מאוד מתואמת. זהו, אנחנו עם הפנים קדימה. אני חושב שיש לנו נבחרת איכותית וטובה. אנחנו צריכים עוד ניסיון ותיאום, אבל לכולם ברור -שהעתיד לפינינו ויש בנבחרת חבר'ה מדהימים ומוכשרים שנלחמו, למרות כל התנאים המקדימים".

אולג בוטנקו | איגוד הכדוריד בפורטוגל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי