הפועל ראשל"צ נגד השיפוט: "שחקנית שהורחקה נשארה על המגרש"

ניצן דונאי מעל הגנת הפועל | הדר ואן קולא איגוד הכדוריד

לאחר ההפסד במשחק הראשון של סדרת הגמר, במועדון הגישו מכתב חריג לאיגוד השופטים לאור הישארותה של שיר גבזה בדקות הסיום, למרות שהורחקה שלוש פעמים: "נבחן את כל האפשרויות על מנת לתקן את העוול"

(גודל טקסט)

שעות ספורות לאחר הפסדה של הפועל ראשון לציון למכבי ראשון לציון במשחק הראשון של סדרת גמר פלייאוף של ליגת הכדוריד נשים, הגישה הקבוצה האדומה מכתב חמור לאיגוד השופטים לפיו, שחקנית היריבה שיר גבזה נשארה על המגרש למרות שהייתה צריכה לקבל כרטיס אדום בשל הרחקתה השלישית באותו משחק.

לשון המכתב

"בדקה 3:22, הורחקה לראשונה שחקנית מכבי ראשון לציון, שיר גבזה, לשתי דקות בגין עבירה. בדקה 44:40, הורחקה לשתי דקות בשנית אותה שחקנית, אחרי עבירה נוספת. בדקה 49:40, אחרי מריבה בין שחקנית הפועל לאותה שיר גבזה, הענישו השופטים את שתי השחקניות בהרחקה הדדית לשתי דקות. עבור שחקנית הפועל דלתות פנדור ראשון לציון, הרחקה זו הייתה השלישית במשחק והיא הורחקה בכרטיס אדום, כפי שצריך להיות. אולם, את שחקנית מכבי שיר גבזה, שספגה הרחקה שלישית לשתי דקות, השופטים לא הרחיקו בכרטיס אדום".

"צוות האימון של הקבוצה, הקהל ואף השדרנים של איגוד הכדוריד, כולם התריעו וביקשו להעיר את תשומת ליבם של צוות השיפוט (שני שופטי משחק ושני שופטי מזכירות, כולם אמורים לעקוב אחרי מצבת ההרחקות של שתי הקבוצות), אך צוות השיפוט ענה שלפי ספירתם שיר גבזה הורחקה פעמיים בלבד. כשספסל הפועל לא ויתר וביקש מהשופטים לתקן את הטעות, לפני שיהיה מאוחר, השופטים מצאו לנכון לפנות לספסל מכבי ראשון לציון, ולשאול אותם כמה פעמים הורחקה. ספסל מכבי הגיבו בתמימות שהיא הורחקה פעמיים בלבד".

נלי אמינוב ממכבי ואנה סטורז'וק מהפועל | הדר ואן קולא איגוד הכדוריד

"אירוע זה התרחש בדקה 49:40, כשיותר מעשר דקות נותרו לסוף המשחק. המשחק היה צמוד עד סופו ונגמר על חודו של שער אחד בלבד. שיר גבזה, שחקנית נבחרת ישראל, אשר הורחקה בשלב זה כבר שלוש פעמים לשתי דקות, שיחקה על המגרש בעשר הדקות הגורליות האלו".

"קבוצת הפועל ראשון לציון, מוצאת את האירוע לא מובן בלשון המעטה ומעורר שאלות קשות. קשות מאוד. איך יכול להיות, ששני שופטי משחק (רון פרץ וניב שוורץ) ושני שופטי מזכירות (יאיר דורנפלד ואלי יונגר), מחויבים לרשום את פירוט אירועי המשחק וארבעתם לא רשמו את ההרחקות שהם בעצמם שרקו? התשובה לשאלה זו לא סבירה בעליל ומאוד מדאיגה במקרה הטוב או מעלה תמיהות קשות במקרה הרע".

ולאדה קוסמינה מהפועל, ניצן דונאי ממכבי | הדר ואן קולא איגוד הכדוריד

"מדוע השופטים החליטו שראוי לגשת לספסל של קבוצת מכבי ראשון לציון ולשאול אותם כמה פעמים הורחקה השחקנית?  זו אחריות השופטים בלבד ובוודאי לא ראוי להיעזר בספסל הלא אובייקטיבי של הקבוצה היריבה כשבאותה שעה מזלזלים בטענות של צוות האימון של קבוצתנו, אשר כידוע בדיעבד דייקו בעובדות שהציגו".

"קבוצת הפועל ראשון לציון מצרה על ההתרחשות המקוממת והלא ספורטיבית הזו, שמוציאה את הטעם בספורט תחרותי. משחקים שבהם על הכף מונחת צלחת אליפות ועונה שלמה של קבוצה, ראוי שיתרחשו תחת שיפוט נאות שמכבד את המעמד ולא ברמה מבישה של התנהלות. צר לנו שזה מגיע לזה, אך אנו נבחן את כל האפשרויות העומדות לרשותנו על מנת לתקן את העוול".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי