מכבי תל אביב חוזרת לצהוב, איך תסתדר אולימפיאקוס בלי מילוטינוב?

play
תמיר בלאט, שחקן מכבי תל אביב | דני מרון
צפו: קמפאסו הציל את ריאל מדריד וסידר ניצחון דרמטי על בילבאו 02:10

הצהובים ישובו לגופיות הצהובות כאות קריאה לשחרור החטופים במשחק נגד היוונים (ג', 21:05) בניסיון להמשיך ברצף הניצחונות. בקבוצה בונים על המשך האיזון בין בולדווין לבראון ומתכוננים לשינוי הסגנון של היריבה בשל ההיעדרות של מילוטינוב

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תרצה להמשיך מחר (שלישי, 21:05) את פתיחת העונה הטובה שלה ביורוליג כשתארח באלכסנדר ניקוליץ' הול שבבלגרד את אולימפיאקוס פיראוס במסגרת המחזור השמיני. הצהובים, להם משחק חסר, מדורגים במקום השביעי בפתיחת השבוע הכפול במפעל עם ארבעה ניצחונות מול שני הפסדים, בעוד אולימפיאקוס מפתיעה לרעה עם שלושה ניצחונות בלבד וארבעה הפסדים.

במכבי היו מרוצים מהניצחון על באיירן מינכן בשבוע שעבר, בעיקר מהתוצאה ופחות מהיכולת ההגנתית, כשהקבוצה מקבלת לראשונה העונה את וויד בולדווין ששב מפציעת הגב. העובדה כי לראשונה מאז החלה המלחמה בישראל יכלו הצהובים לקיים שגרת אימונים במקום אחד במשך כל השבוע ולהתכונן למשחק גורמת לאופטימיות אצל הצוות המקצועי לקראת המשחק, ואמונה שיהיה שיפור בלא מעט אלמנטים.

תמיר בלאט, שחקן מכבי תל אביב
תמיר בלאט, שחקן מכבי תל אביב | דני מרון

במכבי יודעים שהחיסרון המשמעותי של אולימפיאקוס, שתופיע ללא ניקולה מילוטינוב, ישפיע על המשחק, אך בקבוצה מספרים כי לא בטוח שיהיה זה לטובה שכן סגנון המשחק של האדומים צפוי להשתנות בדקות רבות. בקבוצה יקוו לקבל יותר יציבות מבולדווין, ואיזון טוב יותר במשחק בינו לבין לורנזו בראון, כפי שהיה בדקות רבות בניצחון בשבוע שעבר.

אחרי שלבשו את הגופיות השחורות מפתיחת המלחמה, תשוב מכבי ללבוש צהוב ממחר "למען החטופים והשבווים", כלשון הודעת המועדון. "שחקניו של עודד קטש ישובו ללבוש את מדי הבית הצהובים, המזוהים כל כך עם המועדון, כאות קריאה להשבת 239 חטופים המוחזקים על ידי ארגון הטרור חמאס".

קטש סיפר לקראת המשחק: "אנחנו מגיעים אחרי שני ניצחונות ורוצים להמשיך את זה גם מחר נגד יריבה חזקה מאוד. אמנם התוצאות שלה פחות טובות לאחרונה ואנחנו מכירים את אולימפיאקוס, ויודעים כמה הם מסוכנים. זה מאתגר לשחק פה בבית הריק. ניקח את התחושות מתל אביב איתנו ולעלות לעוד משחק מאתגר. המפתחות מבחינתנו זה לשלוט בריבאונד כדי לעשות נקודות קלות. יש להם גארדים ששומרים מאוד טוב, נצטרך להיות חכמים ולשמור על הכדור".

ניקולה מילוטינוב, שחקן נבחרת סרביה
הסגנון ישתנה בלעדיו. מילוטינוב | רויטרס

אחרי שאשתקד נעצרה רק בגמר היורוליג, אולימפיאקוס פיראוס פתחה את העונה הנוכחית ברגל שמאל. הקבוצה שאיבדה הקיץ את הכוכב הגדול שלה סשה וזנקוב רושמת תוצאות בינוניות עד כה, כולל הפסד ביתי ביום חמישי האחרון לבאסקוניה מתחתית טבלת היורוליג.

יורגוס ברצוקאס יצטרך להסתדר ללא ניקולה מילוטינוב ששב לקבוצה בשל שבר בכף ידו וכמו כן ימשיך להיעדר שאקיל מקיסיק, אבל לוק סיקמה יצא עם הקבוצה לבלגרד וצפוי ליטול חלק במשחק. מי שמובילים את הקבוצה מלבדו הם הגארדים אייזיאה קאנן (12.1 נקודות) ונייג'ל גוס וויליאמס (11.2 נקודות), הפורוורד אלק פיטרס (14.3 נקודות ו-5.4 ריבאונדים) והרכז תומאס ווקאפ (8.1 נקודות ו-4.4 אסיסטים). מי שאמור להיכנס לנעליו של מילוטינוב הוא מוסטאפה פאל, שמשחק כ-20 דקות העונה למשחק ורושם 5.8 נקודות ו-3.5 ריבאונדים בממוצע בלבד.

שישה משבעת המשחקים האחרונים בין הקבוצות הוכרעו לטובת הקבוצה הביתית, כששלושה משחקים מתוך השבעה הוכרעו בהפרש של סל, ושניים נוספים בהפרש של 6 נקודות. שתי הקבוצות נפגשו השנה במשחק הכנה, כשאולימפיאקוס מנצחת את מכבי 68:71.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי