מכבי ת"א מודאגת: "פציעת בולדווין מכרעת על איך נוכל להתקדם בסדרה"

הצהובים גנבו את יתרון הביתיות מפנאתינייקוס באתונה, אבל עודד קטש יודע: "הפציעה קריטית עבורנו". ההחלטה לגבי שיתוף הכוכב בחמישי תיפול בסמוך למשחק. במועדון פרגנו לקולסון שהתעלה, זוכרים כי ניצחו כבר ללא בולדווין ומספרים על הלקחים ממונאקו

(גודל טקסט)

1. החיוכים של אנשי מכבי תל אביב בסיום הניצחון אמש (שלישי) על פנאתינייקוס במשחק מספר 1 ברבע גמר פלייאוף היורוליג היו מאופקים. מצד אחד הצליחו הצהובים להשיג את יתרון הביתיות בסדרה אחרי שסיימו את העונה במקום השביעי, אך במועדון זוכרים את העובדה שגם בעונה שעברה יצאו מהמשחק הראשון במונאקו עם ניצחון גדול, ואת הפיינל פור ראו בבית.

אבל אולי יותר מהזיכרון ממונאקו, מה שגרם לאנשי מכבי להיות קצת יותר ריאליים אחרי הניצחון הגדול באתונה היה הפציעה של ווייד בולדווין בתחילת הרבע הרביעי. הגארד חש רגישות בשריר הירך האחורי, ירד לספסל ומבדיקה ראשונית הוחלט שלא להחזירו למגרש. בולדווין התעקש בסיום כי יוכל לשחק ביום חמישי, אבל במכבי טוענים כי החלטה לגבי שיתופו תתקבל רק בחמישי, כשככל הנראה לא מדובר בפציעה חמורה מאוד. "זה אמנם לא נראה כמו משהו חמור מאוד, אבל זה אזור שצריכים להיזהר איתו", אמרו אמש במועדון אחרי המשחק.

על הפרקט התנהל משחק בשליטה של היוונים במשך כמעט שלושה רבעים, אלא שהחבורה של עודד קטש הצליחה לנגוס בהפרש בצורה נחושה ברגעים משמעותיים ברבע האחרון, ולאחר הפציעה של בולדווין נטלה את היתרון ולא נתנה ליוונים להוביל פעם נוספת. סל של לורנזו בראון ועוד 2 קליעות עונשין גדולות של ג'וש ניבו נתנו למכבי את הניצחון.

בונזי קולסון הוביל את קלעי מכבי עם 18 נקודות, כשבראון קולע 16 משלו ובולדווין עד הפציעה קולע 15. ג'וש ניבו היה השחקן הרביעי של הצהובים בספרות כפולות עם 12 נקודות ו-8 ריבאונדים וחסיאל ריברו תרם מהספסל 9 נקודות ו-4 ריבאונדים.

"הפציעה של ווייד תהיה מכרעת על איך נוכל להתקדם בסדרה. בכל מצב נרצה להמשיך לשחק. זה קריטי עבורנו, אני ברגשות מעורבים אחרי הניצחון. מקווה שזה לא מספיק חמור", אמר בסיום המשחק עודד קטש, "ניצחון גדול מבחינת התוצאה, כדורסל זה לא היה הכי גדול שלנו. ידענו שאם נעשה את הריצה בזמן נוכל להפעיל עליהם את הלחץ וזה מה שהיה".

ג'וש ניבו הוסיף: "נשארנו בתוכנית המשחק. אנחנו יודעים שבפלייאוף לא מנצחים את המשחקים ברבע הראשון או בשני, צריכים להישאר במשחק, לא לעלות גבוה מדי לא לרדת יותר מדי נמוך. המנטאליות שלנו הייתה נכונה, ובסוף המשחק הצלחנו לקחת את המשחק לכיוון שלנו. במשחק כזה צריך למצוא את הדרך, למרות שאנחנו עייפים צריך לחפור עמוק, אנחנו מאמינים אחד בשני ונמשיך להילחם עד הסוף".

ווייד בולדווין מכבי תל אביב
הרבה מהעול ההתקפי על הכתפיים שלו. בולדווין | GettyImages

2. תחילת הרבע הרביעי היה הרגע שבו בולדווין, שעד אז קלע 8 נקודות, התחיל להשתלט על המשחק. הוא קלע 7 נקודות בדקה ו-40 שניות הראשונות של הרבע, ואז חש בהתכווצות. במכבי הביטו בדאגה על המתרחש, אבל מי שלקחו אחריות היו שניים – לורנזו בראון ששוב היה שם, כמו נגד באסקוניה, ובונזי קולסון שעד לאתמול היה בתקופה יחסית מאופקת בהשוואה לדומיננטיות הגדולה שלו ברוב העונה.

בדיוק כמו בולדווין, גם לקולסון היו 3 רבעים בינויים במקרה הטוב. הוא קלע שלשה אחת ברבע הרביעי לפני שחברו נפצע, ואז המשיך וקלע עוד 7 נקודות בדרך ל-10 ברבע האחרון ו-18 נקודות במשחק כולו. בסיום המשחק ניגשו שחקני הקבוצה ובירכו את קולסון על המאבק והמאמץ שהפגין במאני טיים של המשחק הכי גדול של העונה עד כה.

"רצינו להישאר במשחק כל המשחק ועשינו את זה", סיפר קולסון בסיום, "נשארנו בתוכנית המשחק, עשינו מהלכים גדולים, השחקנים היו מוכנים מהפתיחה, יכולנו לשחק יותר טוב בשני צידי המגרש, במיוחד מחצית הראשונה. נראה את הווידאו, נבין במה אנחנו יכולים לעשות, ונראה מה אנחנו יכולים לעשות יותר טוב ביום חמישי. נהנינו מהאווירה, אנחנו ניזונים מהקהל, ידענו שזה יהיה משוגע, התמקדנו בעצמנו, נרצה להיות מוכנים יותר לקראת יום חמישי".

בוזי קולסון, שחקן מכבי תל אביב
קולסון העיר את מכבי תל אביב כשהיא נקלעה לפיגור דו ספרתי | אתר רשמי, Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography

3. כאמור, שאלת כשירותו של בולדווין תיקבע לקראת המשחק מחר, אלא שבמכבי תל אביב היו כבר כאלה שהזכירו שהצהובים שיחקו בתחילת העונה ללא בולדווין והצליחו לעמוד על הרגליים: "יש לנו סגל עמוק. יש שחקנים שאם נצטרך שיעשו את קפיצת המדרגה קדימה, מוכנים לכך".

העובדות הן שבולדווין החמיץ שבעה משחקים עד כה העונה, בפתיחת העונה החמיץ את מחזורים 1-5, כולל את המשחק בהיכל מנורה נגד פרטיזן בלגרד, כשמכבי הפסידה רק שניים מחמשת המשחקים הללו, וניצחה את פנאתינייקוס בחוץ. במחזור השמיני נגד אולימפיאקוס, חסרונו הורגש ומכבי הפסידה, אך במחזור ה-17 היא ניצחה את ז'לגיריס קובנה בלעדיו.

אם בתחילת העונה מי שנכנס לנעליו היה הקפטן ג'ון דיברתולומיאו במועדון סיפרו כי הם סומכים לא מעט על היכולת של אנטוניוס קליבלנד אם יצטרכו: "הסגל שלנו הרבה יותר מגובש ממה שהיה בתחילת העונה, אם נגיע לגשר הזה, בטוחים שנהיה בסדר במשחק השני, למרות שההיסטוריה מלמדת שקשה מאוד לנצח שני משחקי חוץ ראשונים באותה הסדרה".

לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב
בראון וחבריו יסתדרו גם ללא בולדווין? | אתר רשמי, Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography

4. אחת ההפתעות של עודד קטש, וכהמשך ישיר של ההתנהלות שלו מהעונה שעברה, הייתה הרוטציה הרחבה שלו. המאמן שיתף במשחק אמש 11 מ-12 שחקני הסגל שלו, כשהקפטן דיברתולומיאו ורומן סורקין מקבלים דקות בודדות, אבל תשעה שחקנים כן היו ברוטציה, כולל ג'ייק כהן שחזר ברבע השלישי ובדקות ההכרעה.

"ההבנה של עודד ושל הצוות היא שצריכים הרבה שחקנים בכושר טוב, לרוץ עם אותם השחקנים ולעייף אותם אולי ינצח לך משחק אחד, אבל כדי להישאר במשחקים כל כך מתישים צריכים הרבה שחקנים", אמר אחד מאנשי המקצוע במכבי אמש, "הוא החזיר את ג'ייק למגרש, נתן הרבה קרדיט לתמיר למרות שלא היה במשחק גדול, ועשה הרבה חילופים. בסוף, זה היה ניצחון גדול שלו על עתמאן, אבל כדי שזה יהיה נוקאאוט נצטרך את בולדווין"

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש
הפלייאין הובטח, הטופ 6 בדרך? קטש | אימג'בנק GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

5. ההיסטוריה מספרת כי מכבי תל אביב מעולם לא ניצחה את שני משחקי החוץ הראשונים שלה בסדרה של הטוב מחמישה משחקים למרות שהחזיקה ביתרון הביתיות. היא ניצחה לא פעם את המשחק הראשון, אבל את המשחק השני תמיד הפסידה, וכשהיא לא תארח את משחקים 3 ו-4 בתל אביב, יודעים במכבי כי הם חייבים להתייחס למשחק השני בשיא הרצינות ולא להרגיש ש"יתרון הביתיות שלנו גם אם נפסיד את המשחק השני".

"הסיטואציה דומה למונאקו", סיפר קטש. "בשנה שעברה היינו קבוצה שנבנתה כמעט מאפס, עם הרבה שחקנים שזאת הייתה הזדמנות ראשונה שלהם, שחקנים בלי הרבה ניסיון שלא היו בפלייאוף. אני רוצה להאמין שאנחנו במצב מנטאלי אחר, כקבוצה שרצה שנה שנייה וחוותה את החוויות האלה, נדע לעשות את העבודה. לא חוזרים הביתה לתל אביב, צריכים לקחת את זה משחק אחרי משחק ולהתמקד בכדורסל כי יש לנו הרבה דברים לשפר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי