"אלוהים פתח לנו את השער": כך מכבי ראשל"צ העפילה לגמר

התוספת של הנקינס, ההתעלות של האריסון, ההמשכיות בסגל וסל אחד לפנתאון: החבורה בכתום הוכיחה שוב שאינה מפחדת מאף אחד. בלייזר: "הגיע הזמן שאקח צלחת הביתה"

(גודל טקסט)

כבר שנים שהפועל ירושלים מתיימרת להיות "האלטרנטיבה" העיקרית בכדורסל הישראלי. הקבוצה מספר 2, שמסוגלת להסתכל בלבן של העיניים לקבוצה מספר 1. אך אם נסתכל על חצאי הגמר בעונה שעברה ובזו הנוכחית ועל ההופעות של מכבי ראשון לציון במשחקי מאני טיים בשנים האחרונות, אולי הגיע הזמן להתחיל להסתכל גם על הכתומים כאלטרנטיבה לא פחות ראויה. הקבוצה של גיא גודס ידעה לנצח את מחזיקת הגביע בדיוק בזמן הנכון ועלתה אתמול (ראשון) לגמר הפיינל פור עם ניצחון דרמטי, שלא לומר מטורף, 97:100, בתום אחד ממשחקי ההכרעה הגדולים שראינו בכדורסל המקומי מזה הרבה זמן. 

זה התחיל עם רבע ראשון פשוט מושלם של הקבוצה מעיר היין, שברחה במהירות ליתרון דו ספרתי עם הגנה שנעלה את אזור הצבע והתקפה שקולה, קבוצתית ומדויקת שייצרה 24 נקודות בצבע של הירושלמים ו-11 נקודות במתפרצת ב-10 הדקות הראשונות, כאשר מעל כולם כיכב זאק הנקינס הנהדר, שהקבוצה מהבירה לא הצליחה למצוא לו מענה. 

בהמשך הגיעה "הבעיטה בדלי", בדמות איבוד יתרון של 22 נקודות שאפשר לאדומים לחזור מבור עצום ולעלות ליתרון, אבל מכבי ראשון לציון הראתה מאיזה חומר היא קורצה והצליחה להתעלות פעם נוספת בהובלת דיאנג'לו האריסון. 8 נקודות, 6 ריבאונדים, סחיטה של 4 עבירות ואסיסט רשם גארד הכתומים ברבע האחרון, אך יחד עם זאת כמעט סיים כגיבור הטרגי בשל שתי החטאות קריטיות מקו העונשין שאפשרו לג'רמי פארגו לקבוע שוויון שנייה לסיום. אלא שאז הגיע אדם אריאל, שדווקא נגד המועדון בו גדל והפך לשחקן בליגת העל, קבר שלשה שתיזכר לדורות בלי קשר לתוצאה במשחק הגמר ושלח את הפועל ירושלים מאוכזבת לפגרת הקיץ. 

אדם אריאל, דיאנג'לו האריסון | אודי ציטיאט

"כולם ראו היום כמה זאק משמעותי, עם הנוכחות שלו מתחת לסלים והאנרגיות שהוא מביא", פרגן הקפטן עוז בלייזר, שפתח בעצמו מצוין עם 7 נקודות מהירות וסיים עם 16 בסך הכל, בדרך להופעה שלישית בקריירה בגמר. "זה מלמעלה. בשביל זה חזרנו, כדי להילחם על תארים. הייתי פעמיים בגמר והגיע הזמן שאקח את הצלחת הביתה. אני לוקח בן אדם כמו דיאנג'לו לכל קבוצה. הוא מכניס את כולם לטירוף". 

וכשבלייזר אמר "חזרנו", הוא מתכוון לכך שמכבי ראשון לציון שמרה על הסגל שלה בפגרת הקורונה ואם לא די בכך, חיזקה את העמדה היחידה בה איבדה שחקן, עם החתמת הנקינס במקום ג'יימס קלי. תוסיפו לכך את העובדה שרובו המכריע של הקאדר הישראלי שיחק בקבוצה עוד בשנה שעברה ותקבלו קבוצה מגובשת, שלא מפחדת מאף אחד. היריבה שלה בגמר כבר יודעת זאת, כי היא הפסידה לה פעמיים רק בחודש האחרון. 

"כולם חזרו טוב והתוספת של זאק נתנה לנו המון. עוד גוף גדול בתוך הצבע, הוא היה מאוד דומיננטי בחצי הראשון. זו החתיכת לפאזל שהיינו צריכים ואני שמח שזה קרה. שמרנו על הקבוצה וכולם חזרו מהקורונה מאוד חיוביים", הדגיש גודס אחרי הניצחון והחמיא לעוד אחד מהנכסים שלו – מר פלייאוף, דריל מונרו: "זה מתחיל עם דריל, שאף אחד לא ידע איך יחזור. הבן אדם פסל החירות מבחינת איך שהוא מדבר עם השחקנים, דוחף אותם ולא מוותר להם. הוא המנהיג שלנו. שנה אחרי שנה להגיע לגמר זה אומר הרבה על המועדון הזה ועל השחקנים האלה, אנחנו בסך הכל שנתיים ביחד. אני טענתי כל הזמן בפני ההנהלה שההמשכיות זה דבר משמעותי וראינו את זה". 

גיא גודס | אודי ציטיאט

כמובן שגם על שלשת הניצחון המאמן דיבר: "עצבן אותי שלא עשינו עבירה על פארגו, כשהייתה לנו אחת לתת. לשמחתי המשחק לא ברח. שיחקנו באמת מדהים היום, קצת הוצאנו הכל בחצי הראשון. הסל של אדם באמת מדהים, אלוהים פתח לנו את השער כשהכדור נכנס ואני שמח, כי זה הגיע לנו". 

כשמכבי ראשון לציון זכתה באליפות היחידה בתולדותיה, לפני ארבע שנים, היא גברה על הפועל ירושלים ועל מכבי תל אביב בפיינל פור. רק שאז זה היה בסדר הפוך. אז לאחר ששברה את ה"מנחוס" נגד האדומים מהבירה וניצחה אותם לראשונה אחרי חמישה הפסדים העונה, מחר היא תקווה לנקום באלופה המכהנת על ההפסד בגמר אשתקד ולהוסיף צלחת שנייה בהיסטוריה שלה.

אדם אריאל, עוז בלייזר | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי