מכבי חיפה, אילת ובאר שבע עלו לשמינית גמר גביע המדינה

שחקני מכבי חיפה | מכבי חיפה, רשמי

הירוקים ניצלו מסנסציה של עפולה מהליגה הלאומית וניצחו 76:78, שחקניו של בית הלחמי הכניעו 75:83 את אשקלון בחוץ והקבוצה מבירת הנגב הביסה 59:89 את קרית אתא. נתניה, רמה"ש ועכו העפילו גם הן לשלב הבא

(גודל טקסט)

גביע המדינה בכדורסל יצא לדרך הערב (רביעי) עם לא פחות מחמישה משחקים, כאשר שלושה מתוכם הפגישו בין קבוצות מליגת העל ליריבות מהלאומית. כזכור, החל מהעונה הקרובה ישתנה הפורמט במפעל וקבוצות הליגה הראשונה יתחרו ביניהן בגביע נפרד, בעוד עבור הליגה השנייה ואלו שמתחתיה יוקם מפעל חדש.

מי שעלו לשלב שמינית הגמר הן מכבי חיפה, הפועל אילת והפועל באר שבע, שניצחו את הפועל עפולה, אליצור אשקלון ועירוני קרית אתא בהתאמה. במפגשים על טהרת הליגה הלאומית, הפועל עכו גברה 70:89 על מכבי עירוני רמת גן, א.ס. רמת השרון הכניעה 67:80 את הפועל חבל מודיעין ואליצור מכבי נתניה השיגה 70:75 על מכבי קריית מוצקין.

אליצור אשקלון – הפועל אילת 83:75

אחרי שגברה על נס ציונה במשחקה הראשון בליגה, הקבוצה של אריאל בית הלחמי המשיכה במומנטום עם ניצחון בגביע. מי שהובילו את אילת היו קייסי פראת'ר, שרשם דאבל-דאבל מרשים עם 21 נקודות ו-13 ריבאונדים, ג'ו רגלנד שתרם 20 נקודות משלו וג'וש ניבו, שסיפק דאבל-דאבל משלו עם 17 ו-13 כדורים חוזרים. בצד השני, פול דילייני הוותיק ואלונזו קולמן סיימו עם 16 כל אחד, אך לא הצליחו להשאיר את אשקלון בגביע.

אריאל בית הלחמי
בית הלחמי. אילת בשלב הבא | עדי אבישי

הפועל עפולה – מכבי חיפה 78:76

משחק צמוד ביותר נערך הערב בבירת עמק יזרעאל, שם הקבוצה המארחת הראתה מדוע סיימה כפסע משני המקומות הראשונים בליגת המשנה בעונה שעברה וכמעט חוללה את הסנסציה הראשונה בגביע. היתרון הגדול ביותר למי מהקבוצות עמד על שש נקודות בלבד, אך בסופו של ערב היו אלה הירוקים שהשתחלו בין 16 האחרונות. כריס דואו כיכב עם 25 נקודות ו-10 ריבאונדים לזכות מכבי חיפה, אבי בן שימול הוסיף 16 ו-7 אסיסטים, אלכס צ'וברביץ' קלע 11 ודונטה סמית' סגר ערב רגוע עם 10 בלבד. בצד השני, ג'ימי הול הוביל את עפולה עם 22, איגור מאיור ודויד מוסינדי תרמו 13 כל אחד.

עירוני קרית אתא – הפועל באר שבע 89:59

ניצחון מוחץ לחבורה מבירת הנגב, שהושג בזכות מחצית שנייה חד צדדית לחלוטין שבה שחקניו של רמי הדר ניצחו 19:48. קרית אתא התאוששה מפיגור תשע ברבע הראשון וצימקה לנקודה בלבד בהפסקה, אך לא הייתה מסוגלת לעמוד בקצב בשני הרבעים הבאים. אריק גריפין רשם דאבל-דאבל של 26 נקודות ו-10 ריבאונדים עבור באר שבע, עמית זיס קלע 16, קיילב אגאדה סיים עם 14 ואמיר בל הוסיף 13. בקרית אתא בלט ג'וליאן בויד שסיפק 14 נקודות, 13 של אלייז'ה הירש ו-10 של מרליין ויל היו מעט מדי עבור הקבוצה מהלאומית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי