מאמן ספרד: "בטוח שדני אבדיה יהיה סופר מצליח ב-NBA"

סקאריולו. הכסף שיחק תפקיד
סקאריולו. הכסף שיחק תפקיד | צילום: gettyimages

סרג'יו סקאריולו, שזכה באליפות עם טורונטו, ניבא עתיד גדול לשחקנה של וושינגטון: "יהיה לו תפקיד משמעותי". על ים מדר: "התרשמתי ממנו מאוד, זמנו בבוסטון יגיע". וגם: על נבחרת ישראל והסגל החסר שלו למפגש עמה

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל בכדורסל תמשיך מחר (שבת, 20:30) בקמפיין מוקדמות אליפות אירופה, כשתפגוש את אלופת העולם ספרד במשחק הראשון מבין שניים שייערכו בוולנסיה. היריבה תגיע למשחק כשהיא חסרה את שחקני ה-NBA והיורוליג הרבים והאיכותיים שלה, אך על הקווים יעמוד מי שהוביל אותה לזכייה במונדובאסקט אתשקד, סרג'יו סקאריולו. האיטלקי שיחגוג בקרוב 60 הוא אחד המאמנים המעוטרים בכדורסל העולמי, כאשר ברזומה שלו שתי מדליות אולימפיות, שלוש זכיות ביורובאסקט, שתי אליפויות ושני גביעים בספרד ואליפות אחת באיטליה. בנוסף לכל זה, הוא היה שותף לזכייה של טורונטו ראפטורס באליפות ה-NBA, כעוזר המאמן של ניק נרס.

לקראת המשחק נגד ישראל, סקאריולו העניק היום ראיון לאתר איגוד הכדורסל ובו התייחס לנבחרת של עודד קטש, לסגל החסר שיעמוד לרשותו בשני המשחקים הקרובים ולעתיד המצפה לנציגנו החדש בליגה הטובה בעולם – דני אבדיה.

ראית את נבחרת ישראל מנצחת פעמיים בפברואר את פולין ואת רומניה. איך התרשמת מהנבחרת שלנו ומסגנון המשחק שלה?
"ראינו את שני המשחקים ובשניהם ישראל שיחקה טוב, בעיקר בפולין. הדבר הכי משמעותי היה הטיפול הנכון בדקות ההכרעה וכדורסל נהדר. כל אחד ידע את התפקיד שלו בקבוצה. יש לכם כמה מובילי כדור נהדרים, קלעים גדולים וכמה שחקני פנים מעניינים. ניצחתם בזכות, ולא במקרה אתם במקום הראשון בבית".

סקאריולו: "לא במקרה אתם במקום הראשון" | איגוד הכדורסל

אתם חסרים את מרבית השחקנים הבכירים שלכם מה-NBA ומהיורוליג. מה אתה יכול לספר על הסגל שלכם לבועה הזו?
"ברור שחסרים לנו שחקני ה-NBA, היורוליג ואפילו כמה שחקנים שרציתי ולא יכולתי להביא בגלל פציעות. שום דבר לא חדש בזה. יש לנו בסגל כמה שחקנים שלא שיחקו בנבחרת מעולם וכאלו שכן בחלונות, אבל כמעט אף אחד מהם לא שחקן מוביל בקבוצה שלו, אבל אני חושב שיש לנו רוח ונבוא לעשות את המקסימום".

המשחק היה אמור להתקיים לעיני אולם מלא ורועש בתל אביב, אבל בשל הנסיבות ייערך פה בספרד ובאולם ריק. אתה מרגיש שתוכלו לקבל יתרון מהמצב הזה?
"אני לא רואה פה יתרון גדול. כמובן שכל אחד רוצה לשחק מול הקהל שלו וברור שבת"א יש תמיד אווירה נהדרת, אבל זה המצב בכל העולם בימים האלו ובכל ענפי הספורט. זה מצחיק, אבל הסטטיסטיקה של המשחקים האלו בתקופת הקורונה, מראה שלקבוצה האורחת יש אחוזי הצלחה גדולים מאוד, גם בכדורגל וגם בכדורסל".

בחלון הקודם הפסדתם לפולין בבית. אתה חושב שזה יוסיף ללחץ על הנבחרת שלך?
"אנחנו לא מרגישים שום לחץ. אנחנו יודעים שבחלונות האלו ובשיטה הזו, זה לא משנה אם אתה עולה ממקום ראשון, שני או שלישי ואני מניח שאנחנו מספיק טובים כדי לעלות. הגרלת היורובאסקט תיעשה לפי הדירוג ולא לפי מה שעשית בבית המוקדם. חשוב לנו לשתף צעירים, לקדם אותם ולנצח כמה שיותר משחקים".

נבחרת ספרד מניפה גביע
ספרד מניפה את גביע העולם ב-2019 | GREG BAKER/AFP/Getty Images

שני ישראלים נבחרו בדראפט האחרון. כאיש NBA, איך אתה רואה את העתיד של דני אבדיה וים מדר ואיך זה עשוי להשפיע על עתיד הכדורסל הישראלי?
"כל מי ששייך ל-NBA ומגיע מאירופה גורם לנו סוג של גאווה, להראות שיודעים לשחק כדורסל באירופה ברמה הגבוהה ביותר. אני בטוח שדני יהיה סופר מצליח בליגה הזו. ברור שאני מכיר אותו יותר מאשר את ים, אבל גם ממנו התרשמתי מאוד, הוא מוסר נהדר ושולט בצורה נפלאה בגוף שלו. בבוסטון לא יהיה לו פשוט לקבל דקות משחק, אבל ברור שיגיע זמנו. לדעתי, לדני בוושינגטון יהיה תפקיד מיידי ומשמעותי. ברור שהוא צריך להשתפר, לחזק את הגוף שלו ולגדול, אבל אני אוהב אותו ואני בטוח שהוא יהפוך לשחקן NBA טוב מאוד. יש לו מאמן נהדר, סקוט ברוקס, חבר טוב שלי. לדעתי הם יעשו איתו עבודה טובה".

זכית בהכל בכדורסל האירופי והעולמי. אתה חושב שספרד תוכל לשחזר עם הדור החדש שלה את ההישגים מתקופת האחים גאסול, נבארו, יוי, פרננדס ואחרים?
"זכינו בגביע העולם בלי שחקני דור הזהב שלנו, ילדי 1980. זו הפעם הראשונה שעשינו משהו משמעותי בלי הדור הזה. ברור לנו שבשנים הקרובוות יהיה בלתי אפשרי לשמור על היכולת שהייתה לנו ועל התוצאות מהשנים הקודמות. יש לנו עוד שחקנים נהדרים שנמצאים בשלב האחרון של הקריירה שלהם ואסור להפעיל לחץ על הדור החדש ולנסות להשוות אותם לקודם, שהיה ייחודי. אנחנו מנסים לפתח שחקנים חדשים לרמה הגבוהה ביותר, יש לנו כישרונות צעירים שגדלים בדיוק באותה הדרך ואותה השיטה וגם תחת אותם ה0ערכים של הדור הגדול הזה, אבל רמת הכישרון והגודל שתמיד היו חלק משמעותי בהצלחה שלנו, ספק אם יחזרו. אני אופטימי לגבי העתיד שלנו ואני בטוח שנישאר תחרותיים לרמות הגבוהות".

"בטוח שיהיה סופר מצליח". אבדיה עם וויצ'יץ' | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי