Sport1 Banner

קטש: "הפוטנציאל של סורקין מעולם לא הוטל בספק"

עודד קטש ושחקני נבחרת ישראל | FIBA

מאמן נבחרת ישראל החמיא לשחקן המצטיין ב-71:79 על רומניה, אך הבהיר: "זה לא היה משחק גדול או יפה לעין, נצטרך להיות יותר טובים נגד ספרד". הסנטר: "החברים מצאו אותי במקומות הנכונים, הקרדיט להם"

(גודל טקסט)

כשהמקום ביורובאסקט 2022 כבר מובטח מאז סוף חודש נובמבר, נבחרת ישראל בכדורסל עלתה הערב (שישי) למשחק הלפני-אחרון במוקדמות והשיגה את ניצחונה החמישי מחמישה משחקים, כשגברה 71:79 על נבחרת רומניה. רומן סורקין הוביל את הקלעים בכחול-לבן עם 18 נקודות בהופעתו השנייה בלבד במדים הלאומיים ובסיום המשחק, הסנטר זכה למחמאות מהמאמן עודד קטש שניתח גם את המשחק עצמו.

"לא המשחק הכי גדול ולא תמיד יפה לעין", אמר קטש, "הקבוצה צעירה, הרומנים באו ולחצו וקפצו עלינו בהתחלה. קצת מיהרנו ולא הנענו כדור כמו שצריך, היינו יכולים להעניש בזריקות פנויות ולמרות שמצאנו אותן, לא קלענו באחוזים גבוהים. חשוב לעבור את המשחקים האלה, שתי הקבוצות איבדו המון כדורים, יש במשהו בלהתרגל לכדור של פיב"א שלא יושב לשחקנים ביד, אבל זה השפיע על שתי הקבוצות".

הופעות בכורה לספנסר וייס ולנועם דוברת: "אהבתי מאוד את האנרגיות. הגארדים שלנו עשו עבודה טובה, ספנסר וגם נועם עזרו לנו בלגרום להם לאיבודי כדור. רומן סורקין בחצי השני הראה למה הוא מסוגל. הפוטצניאל של רומן מעולם לא הוטל בספק, הוא מתחבר פה ונהנה מהגארדים ומפניני שיודעים למסור את הכדור. זה היה מרשים כל השבוע לראות אותם מנסים ללמוד את השיטה. המחויבות הזאת היא מה שניצח לנו את המשחק".

רומן סורקין | FIBA

חוסר בשחקני פנים: "התמודדנו עם קצת יותר שכל. יהיה יותר קשה נגד הספרדים. נצטרך לשחק הרבה יותר טוב. בחצי השני, גם הגנתית היו כמה דקות לא טובות שלנו. לא פשוט להגיע לחלון ששוב, המשחקים אולי לא קובעים, אבל ברוח של הנבחרת הם מאוד רוצים לנצח. שיתפתי את כל 12 השחקנים, זה היה לי חשוב מאוד היום והם מבינים שנצטרך להיות יותר טובים נגד ספרד".

מה לוקחים לספרד: "תמיד את האופי שלנו והאווירה בנבחרת, שתמיד טובים. אני חוזר לחלון הקודם שלא וויתרנו גם במינוס 20. הפרענו להם לשחק, נסתכל על הווידאו ונלמד מזה אבל ניקח את הלחץ על הכדור".

סורקין הוסיף: "אני מאוד שמח, החברים מצאו אותי במקומות הנכונים והקרדיט כולו להם. ניצחנו לא במשחק גדול שלנו, אבל הניצחון הכי חשוב. בחלון הקודם לא שיחקתי הרבה, אבל כולנו חברים טובים וכולם עוזרים לי. כיף לשחק באנרגיות האלה. זה כבוד גדול לשחק בנבחרת ולצד שחקנים כמו פניני, גדלתי עליו. כיף ללמוד ולהיות לידם. ספרד? הצוות עושה עבודה נהדרת בהכנות שלנו. אני מנסה להישאר מפוקס ולהקשיב לתוכנית המשחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי