עודד קטש: "יש עתיד ורוד לכדורסל הישראלי"

עודד קטש ושחקני נבחרת ישראל | FIBA

המאמן הלאומי החמיא לשחקניו אחרי הניצחון על רומניה בבועה בפולין: "מבין מחלון לחלון כמה זכיתי לאמן את השחקנים האלה, מתגעגעים לקהל". מנקו הוסיף: "בראשון נעשה הכל כדי לנצח את ספרד"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל המשיכה אתמול (שישי) את הקמפיין הנהדר שלה במוקדמות יורובאסקט 2022 עם ניצחון קליל בבועה בפולין על נועלת הבית רומניה, שאיבדה סופית את הסיכויים להעפיל לטורניר הגמר בעוד כשני וחצי. החבורה של עודד קטש תנעל מחר את הקמפיין עם משחק נגד ספרד בתקווה לחזור לישראל עם מאזן נקי מהפסדים.

קטש אמר לאחר המשחק: "מחמאות לרומניה שנשארה במשחק והראתה המון אופי. שתי הקבוצות עשו עבודה טובה בלחץ על הכדור. במהלך רוב המשחק עשינו מספיק מאמץ הגנתי כדי לנצח, כי התקשינו בקליעה מבחוץ ואיבדנו המון כדורים. אפשרנו להם המון הזדמנויות שניות בהתקפה. במחצית השנייה הם קלעו כמה זריקות קשות, אבל אני שמח על הניצחון והאנרגיות".

"היו לנו חמש דקות בהגנה שבהן נתנו להם מבטי קליעה טובים. מצד שני, היו לפחות שלוש זריקות טובות שהקלעים שלנו החטיאו. כשדבר כזה קורה, צריך להישאר רגועים ומרוכזים בתכנית המשחק. אנחנו תמיד שופטים את סגנון המשחק ואיכות הזריקות, אבל התוצאה הכי חשובה. שיחקנו פשוט ובמחצית השנייה עשינו עבודה טובה יותר, למרות ההחטאות. רוב הדקות עשינו הגנה טובה וזה מה שניצח לנו את המשחק".

שחקני נבחרת ישראל בכדורסל | FIBA

העתיד של הכדורסל הישראלי: "זה דבר נהדר. העלייה ליורובאסקט חשובה מאוד והיא הפכה למסורת בכדורסל הישראלי, אבל יש משהו מיוחד בחבורת השחקנים הזו. האווירה ורוח הלחימה, נהנים להיות ביחד ולשחק ביחד. זה נהדר ומראה שיש עתיד ורוד לכדורסל הישראלי".

סורקין שווה תפקיד גדול יותר בעתיד: "בוודאי. את רומן אנחנו מכירים מהליגה הישראלית. פוטנציאל שלו תמיד היה שם, בחלון הזה יש לו הזדמנות להראות את היכולות שלו והוא נהנה מהדרך שבה אנחנו משחקים, עם הרבה גארדים איכותיים שמוצאים אותו במקומות הנכונים. אני מאוד שמח בשבילו".

מה לוקחים למשחק הבא: "שני דברים. מבחינת כדורסל – הלחץ על הכדור שלאורך הרבה דקות מאוד הפריע להם להתחיל התקפות. לא אפשרנו להם מבטים קלים או חדירות קלות, זה מה שאנחנו רוצים לעשות גם ביום ראשון. השני – האווירה והאופי שלנו. אנחנו מדברים על לא לוותר אף פעם, כמו שעשינו בחלון הקודם. גם כשהם היו במומנטום, דבר שמאוד שמחתי לראות זו התגובה של השחקנים על הספסל. הם תמיד חיוביים וחושבים על המהלך הבא, זה הכי חשוב בקבוצה הזו. החברות. אופי הוא המפתח. זו חבורה מיוחדת של שחקנים".

רומן סורקין | FIBA

"תמיד גאווה גדולה לייצג את הכדורסל הישראלי ואת המדינה. כמאמן אני מבין מחלון לחלון כמה זכיתי לאמן את השחקנים האלה. אני חושב שיש עתיד גדול לכדורסל הישראלי. הרוח שלנו תמיד הייתה שם כדי להביא את התוצאה. אנחנו מתגעגעים לשחק מול הקהל שלנו".

רפי מנקו הוסיף: "אנחנו מאוד שמחים על הניצחון, היינו יכולים לעשות עבודה טובה יותר ולא שיחקנו ברמה הכי גבוהה שלנו. קרדיט לרומניה שהכריחה אותנו לאבד המון כדורים, אבל אנחנו שמחים על הניצחון וממשיכים למשחק נגד רומניה. הרגשתי שאנחנו עושים הגנה טובה והם קלעו זריקות קשות. כל מה שחשבתי עליו זה שאנחנו צריכים להתרכז בתכנית שלנו בהתקפה ובהגנה כדי להשיג את הניצחון".

גיא פניני, רפי מנקו | FIBA

"זה הישג גדול לנו ולכדורסל הישראלי כולו. אנחנו מאוד שמחים על כך, היה לנו בי תקשה ונבחרות טובות. המקום הראשון הוא גדול מבחינתנו. גם ביום ראשון אנחנו רוצים לנצח ונעשה את הכל בשביל זה אני מרגיש מנהיג, אני מנסה להיות מי שאני ולעזור לחבריי לקבוצה לעשות עבודה טובה. זה תמיד עונג לייצג את המדינה שלי ותמיד אעשה את המקסימום כדי לעזור לנבחרת".

"היה משחק לא קל מבחינתנו, לא הצלחנו כל כך לעשות מה שרצינו. בחלון הקודם היו אמורים להיות לנו שני משחקי בית וכל כך רצינו לשחק מול הקהל שלנו. מקווים שהצלחנו לשמח אתכם ונעשה את המקסימום ביום ראשון".

בן קרטר, רפי מנקו | FIBA

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי