מכבי ראשון לציון גאה, אך גם מודאגת: גודס ודוברת יעזבו?

שחקני מכבי ראשון לציון | דני מרון‎

עם זר אחד ושני שחקני נוער שערכו בכורה, הקבוצה מעיר היין הפסידה למכבי ת"א ולא נשארה לטקס הענקת הגביע כמחאה. טישמן: "נתנו הכל". המאמן צפוי לקבל לא מעט הצעות, הרכז מבוקש גם על ידי הצהובים

(גודל טקסט)

התחושה לפני המשחק הייתה שמכבי ראשון לציון צפויה להיות מובסת בגמר גביע המדינה, אליו הופיעה אמש (חמישי) עם זר אחד בלבד ורוטציה בת שישה שחקנים. אלא שעל אף התוצאה שמספרת כי מכבי תל אביב ניצחה 69:86, הקבוצה של גיא גודס נתנה פייט ראוי ומתחה למשך חלקים גדולים את הנציגה הישראלית ביורוליג.

נמרוד טישמן סיפר בסיום המשחק: "אני גאה בכולם. זה לא היה מצב אידיאלי לעלות ככה נגד מכבי, אחרי שאיבדנו את השחקנים המובילים שלנו. ידענו מה פערי הרמות, אבל נתנו הכל ורצינו לראות איך המשחק התפתח. הוכחנו שגם הכדורסלן הישראלי חי ובועט ויש לו עתיד טוב".

בעיר היין הרגישו שנעשה להם עוול גדול בסיטואציה שנוצרה. ההסלמה במצב הביטחוני גרמה לעזיבתם של עוגנים משמעותיים כמו ג'רמי פארגו, דריל מונרו וג'אמיל ווילסון, ולכן ניסו הכתומים לדחות את מועד המשחק כדי להופיע אליו עם סיכוי ריאלי יותר לזכות בגביע. במכבי ראשל"צ חשו כי איגוד הכדורסל ומכבי ת"א עשו מספיק כדי לקיים את המשחק בתנאים ספורטיביים ככל שניתן ובחרו להביע מחאה.

שחקני מכבי ראשון לציון | דני מרון‎

שלושה שחקני נוער (כולל טל פלד, שכבר השתלב לאחרונה בסגל הקבוצה הבוגרת) פתחו בחמישייה של גודס וכששניים כמו יוגב עובדיה ועומר חממה, שרשמו דקות בכורה בבוגרים דווקא בגמר הגביע, הכתומים פתחו ב-0:7 מפתיע. החלק השני של המחאה הגיע לאחר המשחק, כאשר אנשי ראשון לציון ירדו מהפרקט ולא נשארו לטקס הענקת הגביע לזוכה, זאת בעקבות החלטתה של הנהלת המועדון – כפי שאישר המאמן.

"לא נתנו לדיבורים מסביב להשפיע, זאת הייתה בחירה שלנו אם להיעלב או לקחת את זה כאתגר", הוסיף טישמן על כך שאף אחד לא נתן לקבוצה שלו סיכוי. "לא נתנו לכל מיני כתבות שעשו להשפיע עלינו. עשינו את הכי טוב שלנו וידענו שקורים ניסים בספורט לפעמים. הצעירים עלו ושיחקו מדהים, זה היה כיף לראות והם נתנו ביטחון גם לוותיקים".

למעשה העונה של מכבי ראשל"צ נגמרה, כאשר נותר לה עוד משחק אחד נגד הפועל באר שבע מחר, אך היא איבדה סיכוי לעלות לפלייאוף. מי שלא הופיע בגמר אתמול וימשוך תשומת לב גדולה כשהפגרה תתחיל באופן רשמי הוא נועם דוברת בן ה-18, בו מעוניינת בין השאר גם מכבי תל אביב. הרכז הצעיר שנפצע בשבוע האחרון חתום אצל הכתומים ולכן קבוצות שיחשקו בו יצטרכו לשלם דמי שחרור, אך ההערכה היא שדוברת יעדיף לעבור לקבוצה שתתמודד במפעל אירופי. שאלה גדולה נוספת קשורה למאמן גיא גודס, שמסיים את חוזהו ובראשון לציון היו שמחים לראות אותו ממשיך, אך לאור ההצלחה שרשם במועדון בשנים האחרונות גודס צפוי לקבל לא מעט הצעות, גם מאירופה.

גיא גודס | דני מרון‎

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי