"טירוף ים מדר", "איש המסתורין של בוסטון": סקרנות מהגארד בארה"ב

ים מדר | אודי ציטיאט

שחקן הפועל ת"א זוכה לסיקור נרחב מעבר לים, ולקראת יציאתו לליגת הקיץ בה הוא ישחק במדי הסלטיקס, במדינה ניסו לנתח את יכולותיו. "בוגר לגילו, לא נרתע גם כשמחטיא. גורם לך להרגיש זקן", נכתב עליו בין היתר

(גודל טקסט)

אחרי עומרי כספי, גל מקל וכעת דני אבדיה, האם נזכה לראות בקרוב את הישראלי הרביעי ב-NBA? במידה וכן, כנראה שים מדר יהיה זה שההישג רשום על שמו. הגארד הצעיר, שנמצא בהליכי בוררות עם הפועל תל אביב, מעורר עניין רב מעבר לים והיום (רביעי) אף פורסמה עליו כתבה נרחבת ב"אתלטיק", אחד מכלי התקשורת היוקרתיים ביותר בארצות הברית.

ג'ון דיבלר, ששיחק בעונה החולפת בשורות האודמים לפני ששוחרר מהקבוצה במרץ, שיתף פעולה עם מדר והסביר מה כל כך מיוחד בו. "הוא גרם לי להרגיש זקן", אמר דיבלר והוסיף: "הוא מאוד בוגר יחסית לגילו. בשביל לשלוט בקבוצה מקצועית בכזאת רמה, בכזה גיל, בליגה שיש בה לא מעט זרים – אתה צריך להיות מאוד בטוח במשחק שלך. אפשר להרגיש את הנוכחות שלו, הוא יודע שהוא שייך לרמות האלה", החמיא האמריקאי בן ה-33.

אקס הפועל ת"א המשיך לנתח את יכולותיו המנטליות של הפרוספקט הישראלי:" כשאתה רואה אותו, אתה אומר לעצמך 'אין מצב שזה הגיל שלו'. הביטחון שהוא משחק איתו ואיך שהוא משקיע וסומך על עצמו, פשוט כיף לראות את זה. מעבר לכך שהוא מוכשר, מבחינתי הוא יותר מזה. הוא לא נרתע, גם כשהוא מחטיא זה לא קורע אותו. הוא לא מתייאש גם אם הכדור לא נכנס".

לאחר מכן, בעיתון התפנו לנתח את סיכוייו של מדר, שנבחר במקום ה-47 ע"י בוסטון סלטיקס בדראפט 2020, להשתלב העונה במדי מועדון הפאר. "אוהדי הסלטיקס אולי אפילו לא יודעים מי זה מדר, אך ישנם מעריצים שצופים בסרטונים שלו ברחבי הרשת כדי לנסות ולראות במי מדובר. מדר צפוי לשחק במדי בוסטון בליגת הקיץ, אך טרם ברור מה עתידו בקבוצה. כעת, הוא איש המסתורין של המועדון. בעל פוטנציאל לקריירת NBA, אבל אולי גם לא", סיכמו ב"אתלטיק".

גם בכלי תקשורת מקומי נוסף בחרו להרחיב על מדר בן ה-20. ב"פן סיידד" ניסו לתאר את הביצועים של הגארד כשאמרו: "עם 17.1 נקודות ו-5.2 אסיסטים ביותר מ-20 משחקים בעונה, מדר לא רק הרוויח את ההתלהבות של חלק מאוהדי הסלטיקס, אלא גם קנה לעצמו מקום בליגת הקיץ במדי בוסטון". לאחר מכן, עברו בכתבה לנתח את אופיו המקצועי: "בגובה 190 ס"מ ועם יכולות המסירה והקליעה שהוא מציג, בהחלט יש לו את הצ'אנס להפוך למשהו מיוחד אם הוא יביא את המשחק שלו לרמת NBA. כשחקן הצעיר ביותר שזכה בתואר השחקן המשתפר של העונה בישראל, מדר נראה כמו מישהו שרק משתפר עם הזמן ועם הניסיון שהוא יצבור".

לבסוף, מדר זכה לפרגון גדול כשנכתב עליו כי "אם הוא היה נכנס לדראפט 2021, הוא ככל הנראה היה נבחר בסיבוב הראשון. הוא מוסיף המון התרגשות עבור בוסטון לקראת ליגת הקיץ והוא שחקן שבבירור שווה לצפות בשבילו במשחקים שייערכו בלאס וגאס וייצאו לדרך באוגוסט", סיכמו ב"פן סיידד" עם הכותרת "טירוף ים מדר".

ים מדר | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי