פיני גרשון: "אנחנו מאוד רוצים לעלות לאליפות העולם"

איגוד הכדורסל השיק מיתוג מחדש, כולל שם, לוגו, סלוגן ומדים חדשים לנבחרות ישראל, באירוע שכלל מאות נציגים מהענף. עמירם הלוי: "נעשה מאמצים להגיע לאולימפיאדה ב-3 על 3. המיתוג נועד להביא קהל חדש"

(גודל טקסט)

איגוד הכדורסל ערך היום (שלישי) אירוע השקה וחשיפת המיתוג החדש עליו עמלו בחודשים האחרונים. בין הדברים שהוצגו היה השם החדש של האיגוד, שהשתנה מאיגוד הכדורסל בישראל לאיגוד הכדורסל הישראלי, סלוגן איתו ירוץ בשנים הקרובות, "כדורסל ישראלי – משחק שמנצח", והלוגו החדש של האיגוד והמדים החדשים של נבחרות ישראל.

באירוע נכחו מאות מאנשי הכדורסל בארץ, ביניהם מאמנים, שחקנים ושחקני עבר, וכן הספונסרים של איגוד הכדורסל.

מולי קצורין מאמן כדורסל עם צביקה שרף, מוטי ארואסטי, מיקי ברקוביץ', מוטי דניאל
מאות אנשי כדורסל נכחו באירוע של האיגוד | אריאל שלום

"אני שמח לראות את העבר, ההווה והעתיד של הכדורסל הישראלי", אמר יו"ר האיגוד עמירם הלוי במהלך האירוע, "מחרותיים תשחק נבחרת הנשים במוקדמות אליפות אירופה שתיערך בארץ, אליפות שלישית שתתקיים בארץ בשנים האחרונות. עוד שבועיים תארח נבחרת ישראל משחק ראשון במוקדמות אליפות העולם. 40 שנה לא היינו שם ואנחנו חושבים שהגיע הזמן שנהיה שם. נעשה גם מאמצים גדולים להגיע לאולימפיאדה בפריז ב-3 על 3".

הלוי הסביר את נושא המיתוג מחדש: "המיתוג החדש נועד להביא קהל חדש לכדורסל הישראלי. בני הנוער נמצאים היום באינסטגרם, בטיקטוק, ואנחנו הבנו את העניין הזה ועל כן האיגוד משקיע משאבים כדי להיות שם, עם נראות עדכנית ותכנים רלוונטיים שיעזרו לנו לשמר את קהל העתיד של האיגוד הכדורסל. בישראל יש סצינת ספורטק רחבה ואנחנו נהיה שם. חלקם כבר יצאו לפועל, כמו צילום אוטומטי של המשחקים. הדברים האלה היו חשובים מאוד בתקופת הקורונה. אנחנו רוצים לאפשר נגישות למידע ברמת חסרת תקדים, כדי לשפר את הכדורסל הישראלי ולדאוג שהכדורסל ימשיך להשתפר ולהתקדם בהתאם. עושים מאמצים כדי להרחיב את בסיס הפירמידה עם פרויקט הנגב שהחל לפני מספר שנים, ובדרך פרויקט דומה בצפון עם דגש על המגזר הערבי והדרוזי".

גיא פניני שחקן נבחרת ישראל
נבחרת ישראל קיבלה מדים חדשים. גיא פניני | אריאל שלום

גיא גודס, מאמן נבחרת הגברים: "זה כבוד גדול לאמן את נבחרת ישראל בוגרים. אתגר גדול, משימה גדולה. יש לנו מוקדמות אליפות העולם, 40 שנה לא הצלחנו להגיע לאליפות העולם, אולי נעשה את זה פעם. ביחד ננסה לעשות את האתגר הזה".

שרון דרוקר, מאמן נבחרת הנשים: "זה מיוחד, מוטיבציה גבוהה. הבנות רוצות, ממושמעות טקטית, אנחנו נבוא ביום חמישי, המשחק תלוי בנו, נעשה הכי טוב שאנחנו יכולים, ונראה מה זה נבחרת ישראל על המגרש. לטביה נבחרת טובה, אבל אנחנו מתמקדים בעצמנו, נבוא ולשחק כמו נבחרת ישראל ויש לנו גאווה".

צביקה שרף מאמן כדורסל ישראלי עם גיא גודס מאמן מכבי ראשון לציון
מאמני נבחרת הגברים, בעבר ובהווה. צביקה שרף וגיא גודס | אריאל שלום

פיני גרשון, המנהל המקצועי של נבחרות ישראל חתם את האירוע: "כל אחד מהאנשים שיושבים פה, שחקנים, מאמנים, עסקנים, מנהלים, כולם חלק מהקריירה שלי וזה מרגש. מהרגע שהתחלתי לשחק כדורסל, ועד היום, דרך כל השחקנים, חושב שאימנתי את רובם או הייתי אחראי עליהם. לכל אחד מהאנשים שיושבים פה יש חלק בהצלחה. הייתי היום בישיבה בפיב"א והם ציינו שזכינו באליפות העולם עד גיל 15 ביסודות הכדורסל".

"יש היום באיגוד הכדורסל 35 אלף שחקנים ושחקניות רשומים, אבל יש עוד 25 או 30 אלף ילדים שעדיין לא רשומים ומשחקים כדורסל, ואותם אנחנו רוצים להביא לשולחן הזה, שחלקם יהיו שחקני נבחרת ישראל", המשיך גרשון, "המטרה שלנו לעשות שחקנים, לעשות נבחרת טובה. אנחנו מאוד רוצים להשתתף באליפות העולם, כל הנבחרות שלנו משתתפות בדרג הראשון של אירופה, יש לנו נבחרות מגיל 13 ועד גיל 20, ובכל הגילאים אנחנו בדרג הראשון באירופה. רף הציפיות הוא גבוה, כל האנשים שיושבים פה הוא חלק מההצלחה הזאת. אני רק יכול להודות לכל אחד ואחד מהם".