משרד הספורט יתקצב את קבוצות הליגה הלאומית בכדורסל על פי קריטריונים

play
מיקי זוהר וראשי הליגה הלאומית | אתר רשמי, יעל אמסילי
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 20.7 04:27

בפעם הראשונה אי פעם, המשרד הממשלתי יעניק לכל קבוצה מיליון ש"ח בכל עונה לפי קריטריונים של שיתוף שחקנים צעירים ומעטפת מקצועית: "צעד חשוב עבור הכדורסל הישראלי"

(גודל טקסט)

הליגה הלאומית בכדורסל קיבלה היום (חמישי) בשורות מעודדות לפיהן משרד הספורט יתווה לכל קבוצה בליגה מיליון ש"ח בכל עונה בהתאם לקריטריונים של שיתופי שחקנים עד גיל 24 בחמישיות לכל אורך המשחק.

המתווה של משרד הספורט הוא חריג בכך שזו הפעם הראשונה בה משרד ממשלתי מתקצב את קבוצות הליגה הלאומית. לפיהמתווה כל קבוצה תצטרך לעמוד במספר קריטריונים על מנת לקבל את התקצוב הממשלתי, כאשר הראשון הוא רישום של 3 שחקנים עד גיל 24 ו-2 שחקנים עד גיל 21. אחד מהם יהיה חייב להיות בחמישייה בכל רגע נתון על מנת לקבל את התקצוב הממשלתי. בנוסף, כל קבוצה תחויב במעטפת מקצועית הכוללת פיזיותרפיסט במשרה מלאה, מאמן כושר, איש מדיה, מנהל ספורטיבי, תזונאי ומאמן מנטלי. במקרה וקבוצה לא תעמוד במתווה, הכסף יחולק שווה בין יתר הקבוצות אשר עמדו במתווה.

יו"ר מנהלת הליגה ארי שטיינברג עם יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי ושר הספורט מיקי זוהר
יו"ר מנהלת הליגה ארי שטיינברג עם יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי ושר הספורט מיקי זוהר | אתר רשמי, דני מרון, מנהלת הליגה

עמירם הלוי, יו"ר איגוד הכדורסל: "אני מברך את קבוצות הליגה הלאומית על מתווה משרד הספורט שיאפשר להן להתפתח הן מבחינה מקצועית והן מבחינה ארגונית. זה צעד חשוב עבור הכדורסל הישראלי והכדורסלן הישראלי, ואני בטוח שנקצור בעתיד הקרוב את הפירות".

יו"ר מנהלת ליגה לאומית Winner, רון וורוטיצקי: "אני מברך על ההסכם ורוצה להודות לשר התרבות והספורט מיקי זוהר ואנשי משרדו וכן להנהלת איגוד הכדורסל ויושב הראש מר עמירם הלוי. מדובר בהישג אדיר ואין לי ספק שהמתווה מיטיב עם קבוצות הליגה הלאומית ועם דור העתיד של הכדורסלן הישראלי שיזכה לבמה ראויה, וכן יגרום לצמצום הפערים התקציביים והמקצועיים מליגת העל".

בעונה הקרובה, שתפתח ב-10 לאוקטובר, הליגה הלאומית תמנה 13 קבוצות כאשר 2 הראשונות תעפלנה לליגת העל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי