נדחתה עתירת עירוני רמת גן, שתשחק בליגה הלאומית בעונה הקרובה

בית הדין העליון של איגוד הכדורסל קבע שהתקן לעולה אחת נקבע לפני תחילת העונה האחרונה ואין לשנותו. הקבוצה שהפסידה בגמר הפלייאוף וביקשה לשחק בליגת העל על סמך החלטת איגוד הכדורסל, תישאר בליגה השנייה. היו"ר שניידרמן: "נבדוק מה האפשרויות העומדות בפנינו"

(גודל טקסט)

בית הדין של איגוד הכדורסל דחה את עתירת עירוני רמת גן שדרשה לשחק בעונה הבאה בליגת העל, והקבוצה שהפסידה לעירוני קרית אתא בסדרת גמר הפלייאוף של הליגה הלאומית תשחק בעונה הבאה בליגת המשנה.

הסוגיה סביב עלייתה של רמת גן עלתה על הפרק בעקבות הסכסוך בין מנהלת ליגת העל לאיגוד הכדורסל, כשהאיגוד חזר בו מההסכם בין הצדדים, לפיו אם אחת משתי העולות לליגת העל לא תצליח לממש את עלייתה, בעונה העוקבת תהיה רק עולה אחת מהליגה הלאומית. אליצור נתניה לא הצליחה לממש את העלייה בקיץ שעבר, לכן על פי ההסכם רק קבוצה אחת תעלה מהלאומית השנה, אלא שבאיגוד הכדורסל התעקשו להעלות שתי קבוצות וכך נוצר הקונפליקט בין הצדדים, שעוד לא נפתר עד היום.

בהכרעת בית הדין, שכלל את השופט עו"ד עודד מודריך, עו"ד ברוך כצמן ועו"ד עמנואל סלע, נכתב: "משנמצא שעובר לפתיחת עונת המשחקים 2021/22 נקבע התקן הרשמי של העולות להיות עולה אחת, ומשהתברר ששינוי התקן הזה אף נערך לאחר שהעולה החלה, אין אנו רשאים להקנות תוקף לשינוי. כיוון שתקן העולות שפורסם היה של עולה אחת, לעתירת עירוני רמת גן שסיימה במקום השני – אין על מה שתסמוך".

מאמן מכבי עירוני רמת גן יניב בורגר
קבוצתו תשחק בליגת המשנה. מאמן ר"ג יניב בורגר | אתר רשמי, דוברות מכבי עירוני רמת גן

חן שניידרמן, יו"ר עירוני רמת גן, אמר עם היוודע החלטת בית הדין העליון של איגוד הכדורסל: "אנו מצרים ומאוכזבים מההחלטה הפוגעת קשות בעירוני רמת גן. יחד עם זאת, נבדוק מהן האפשרויות הנוספות העומדות בפנינו לשינוי ההחלטה, ובמידה ויש כאלה – נפעל בהתאם. במידה ואין אפשרויות, חרף האכזבה הגדולה והתסכול הרב, נפעל בהתאם להחלטה וננסה לבנות קבוצה איכותית ואטרקטיבית לעונה הקרובה בליגה הלאומית ונעשה כל שיבכולתנו להשיג את הכרטיס לליגת העל כבר בסיום העונה הקרובה. חבל מאד שהתהליך היה איטי מאוד ונראה כסחבת, מה שפגע בנו קשות בהתארגנות בכל המובנים וההיבטים".

מנהלת ליגת העל מסרה בתגובה להחלטה: "מנהלת הליגה מודה לבית הדין על כיבוד ההסכם ומאחלת לקבוצה הצלחה בהמשך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי