דיברתולומיאו: "לא האמנתי בתחילת הקריירה שאשחק ביורוליג"

ג'ון דיברתולומיאו
ג'ון דיברתולומיאו | צילום: מכבי ת"א האתר הרשמי

הציפיות ("תמיד יש לחץ במכבי"), הבחירה בצהובים ע"פ ירושלים ("משחקים ברמות הגבוהות") והמטרות ("השמיים הם הגבול עבורנו"). המתאזרח של מכבי ת"א ימשיך להילחם על המגרש ומוכן להיכנס לנעליים של הישראלים שעזבו

(גודל טקסט)

הקריירה שעבר ג'ון דיברתולומיאו היא לא פחות מהפתעה מקצועית עבורו. לגארד היהודי-אמריקאי, שהחל את דרכו במכללת רוצ'סטר הצנועה מדיוויז'ן 3, לא היו שאיפות להפוך לשחקן כדורסל מקצוען בעתיד. "אם היית שואל אותי בתחילת הדרך אם אהיה ביורוליג בתוך חמש שנים, הייתי אומר שאין סיכוי ושאני רק מקווה שזה יקרה", מספר הגארד על השתלשלות האירועים שהובילה אותו למדים הצהובים, "אני מתקדם צעד צעד. אני בר מזל ששיחקתי בקבוצות שהמאמנים והשחקנים שם אפשרו לי להתפתח, להשתפר ולהראות את עצמי. דבר אחד הוביל לשני ואני נהנה מהדרך, זה מאוד מהנה".

כעת דיברתולומיאו ישחק ביורוליג, פסגה שאליה כאמור לא האמין שיגיע בקריירה נטולת הציפיות שלו. אחרי שהתקדם משנה לשנה במכללת רוצ'סטר הקטנה, דיברתולומיאו חתם בסראגוסה הספרדית כתחנתו הראשונה כמקצוען, אך הושאל מיד לפאלמה דה מאיורקה מהליגה השלישית. בשנתו הראשונה העלה את המועדון לראשונה בתולדותיו לליגה השנייה בספרד, ועונה לאחר מכן נחל הצלחה גם בליגת המשנה, כשהקבוצה העפילה לפלייאוף מהמקום השישי. לפני שנתיים הגארד הגיע למכבי חיפה אחרי שעבר מבחנים בארץ, כולל אצל מכבי ת"א שהחליטה באותה עת לוותר עליו, וכעת הוא מגיע אליה מהדלת הראשית, לאחר שנתיים מוצלחות בקבוצה מהכרמל ובחירתו לשחקן העונה של הליגה בעונה שעברה.

"אני מכיר טוב את ההיסטוריה של מכבי. שמעתי עליה הרבה, ראיתי סרטונים עליה ובחודש שאני פה למדתי עוד יותר על המועדון", הוא מספר על הגעתו לקבוצה. "זה מאוד משמעותי עבורי לשחק בקבוצה שיש לה מסורת של ניצחונות. יש להם ציפיות והם משחקים ברמות הגבוהות. כשחקן כדורסל זה איפה שאתה רוצה לשחק ומה שאתה רוצה לעשות".

אחרי השנתיים הקשות שעברו על הקבוצה יהיה עליכם יותר לחץ. איך תתמודדו עם זה?
"לא משנה מה הציפיות, לחץ ותשומת לב מגיעים כשאתה משחק במכבי ת"א. בסופו של דבר אנחנו יכולים לדאוג רק ממה שבשליטתנו. כשחקנים אנחנו יכולים לשלוט בזה שנתאמן חזק בכל אימון, שנתגבש יחד ושנשתפר. יהיה לחץ אם ננצח ואם נפסיד, אבל זה לא משהו שצריך לחשוב עליו הרבה כי זה לא בשליטתנו. זה חלק מהכדורסל".

היית אחד השחקנים האהובים במכבי חיפה וגם עכשיו, למרות שרק הגעת, אוהדי מכבי ת"א כבר אוהבים אותך בזכות ההקרבה שלך. מה דוחף אותך לתת הכל על המגרש?
"זאת הדרך שבה גדלתי וחונכתי לשחק. אתה תמיד מרגיש שאתה יכול לתת יותר. אתה לא רוצה להתחרט אחרי המשחק, העונה ואפילו הקריירה. זה אחד הדברים שאני גאה בהם ואני מנסה לעשות כל יום ולתרום יותר בפן הזה. כמו שאמרתי מקודם, אתה יכול לשלוט במה שקשור אליך. לפעמים אתה קולע ולפעמים מחטיא, אבל אתה יכול תמיד לשלוט כמה חזק תשחק וכמה תתאמץ".

ג'ון דיברתולומיאו. נותן את התחת בכל קבוצה (ערן לוף)
ג'ון דיברתולומיאו. נותן את התחת בכל קבוצה (ערן לוף)

לאור העונה הטובה שניפק אשתקד, דיברתולומיאו משך את תשומת ליבן של מכבי ת"א והפועל ירושלים, שהביעו בו עניין עוד במהלך העונה. בסופו של דבר הוא בחר בצהובים לאור השתתפותם ביורוליג. "לא הייתי מעורב כל כך בשיחות", הגארד משחזר. "השארתי את זה לאנשים שזאת העבודה שלהם, והתרחקתי מזה כי זו הסחת דעת. בסופו של דבר מכבי נראתה כמו אופציה טובה בזמן הנכון. זה יורוליג, זה הרמות הגבוהות, וכשהחלטתי לשחק כדורסל מעבר לים רציתי לראות כמה רחוק אני יכול ללכת, באיזו רמה אני יכול לשחק, וזו הרמה הגבוהה ביותר. זו נראית כמו הזדמנות מצוינת עבורי כרגע ועד עכשיו אני נהנה".


מכבי ערכה מהפכה בסגל, במיוחד בגזרת הישראלים. מה אתם מתכוונים לעשות כדי להעלות את התרומה של השחקנים הישראלים?

"כמו שאמרת, הם החליפו את כל הקבוצה. זאת סיטואציה מאוד ייחודית ונדירה. אני לא חושב שזה קרה הרבה ואנחנו בסיטואציה ייחודית בה אנחנו יכולים ליצור תרבות חדשה. כשחקנים ישראלים אנחנו רוצים לבנות את היסודות כדי ליצור קבוצה ישראלית. יש לנו קבוצה נהדרת עד אחרון השחקנים. הזרים והישראלים יכולים לגרום לזה לקרות".

ג'ון דיברתלומיאו. השתלב מהר בצהוב (מכבי ת
ג'ון דיברתלומיאו. השתלב מהר בצהוב (מכבי ת"א, האתר הרשמי)

מה אתה חושב שתוכלו להשיג השנה עם חומר השחקנים הזה?
"אני חושב שהשמיים הם הגבול עבורנו. אנחנו משחקים יחד רק חודש, והקבוצה תמשיך להשתפר אם נשחק חזק וביחד. הקבוצה תיראה שונה בעוד כמה חודשים וכל עוד נשחק טוב, ככל שהעונה תגיע לסיומה אנחנו נרצה להיות הכי טובים שאנחנו יכולים. אם נממש את זה, נוכל לעשות דברים יפים בליגה הישראלית ובתקווה שגם ביורוליג".

הצטרפו לדף הפייסבוק של רוני כהן – ווינר שוט

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי