אומיץ': לא לברון ולא קרי, אני הייתי צריך להיות בנבחרת סלובניה

אלן אומיץ'
אלן אומיץ' | צילום: הפועל ירושלים - האתר הרשמי

סנטר הפועל ירושלים מתכונן לעונה החדשה, אבל עדיין זועם על שנותר מחוץ לסגל של אלופת אירופה: "נתתי הכל ולא כיבדו אותי". על המפגשים מול מכבי ת"א: "לא מפחד מהם", והציפיות: "אני לא אחד שצריך לשבת על הספסל"

(גודל טקסט)

אלן אומיץ' הוא אחד השחקנים המסקרנים שהגיעו העונה לישראל. הבוסני בעל האזרחות הסלובנית מתנשא לגובה של שני מטרים ו-16 סנטימטרים, שכל אחד מהם לדבריו מתורגם לטובת הצלחת קבוצתו.

"אני מביא אנרגיה לקבוצה, תמיד נלחם ואף פעם לא עוצר", מבטיח אומיץ' בנחישות, "אם אנחנו בפיגור, אני לעולם לא אוותר. אם אנחנו ביתרון, לא אוריד רגל מהגז. אני עולה תמיד למגרש כאילו זה המשחק האחרון בחיים שלי. לפעמים באופן טבעי יש ימים פחות טובים אבל בשביל זה יש קבוצה. תמיד אפשר להשקיע בהגנה, לקחת ריבאונד לחסום ותמיד לתת משהו לקבוצה".

הסנטר היה הפנים החדשות הראשונות בקיץ שעבר של הפועל ירושלים, שאחרי שהבטיחה את הישארות השלד מעונת האליפות הקודמת, פנתה למקצה שיפורים שהיא מקווה כי יביא אותה שני צעדים קדימה העונה, ביורוקאפ ובגביע המדינה וגם ישמור על תואר האליפות.

אלן, לדעתך העובדה שרוב הסגל נשאר מהעונה שעברה היא יתרון?
"אין ספק שכן, אבל אנחנו עדיין צריכים להתחבר. כמה שחקנים החמיצו את ההכנה לעונה ורק במחנה האימון בספרד באמת התחלנו להכיר".

איך נערכתם למשחק נגד נהריה? הכינו אותך כבר לגמר אפשרי מול מכבי תל אביב?
"ניתן את המקסימום בגביע ווינר. לגבי מכבי – למה לא? זה המשחק הכי גדול בישראל אבל זה לא שאני מפחד מהם. אני שמח לשחק נגד קבוצת יורוליג ולא משנה אם זו מכבי, ברצלונה או ריאל מדריד. צריך לנסות ליהנות, לתת את המקסימום ולנסות לנצח".

אלן אומיץ' לצד החברים החדשים (הפועל ירושלים, האתר הרשמי)
אלן אומיץ' לצד החברים החדשים (הפועל ירושלים, האתר הרשמי)

אומיץ' עדיין מתאקלם בישראל אחרי שנתיים בספרד ובטורקיה. עם מלאגה הוא לקח בעונה שעברה את היורוקאפ, תוך שהוא קולע 9.3 נקודות וקוטף 8.3 ריבאונדים בממוצע בשלושת משחקי הגמר. לדעתו אין סיבה שלא ישחזר את ההישג גם העונה: "צפיתי בהפועל נגד ולנסיה כשהתכוננו לגמר בעונה שעברה וזה היה מרשים. אני פה כדי לנצח ולקחת תארים. ננסה לזכות בהכל. ואני אנסה ליהנות מהאנשים האלה".

אתה כבר מרגיש בנוח בישראל?
"אני כאן רק חודש וצריך קצת יותר זמן כדי להרגיש בנוח. השינוי שעשיתי לא קל. הייתי בשתי ערים מאוד נחמדות כמו גראן קנריה ומלאגה, ועכשיו זה פשוט שונה. אני מאוד אוהב מים, התרגלתי לפתוח את החלון ולראות חוף מצד אחד כשמהצד השני בריכת שחייה וזה פשוט לא אותו דבר. גם תרבות הנהיגה פה אחרת ואני צריך עוד קצת זמן כדי להבין הכל".

מה ההתרשמות שלך עד כה מהקבוצה?
"כולם פשוט אנשים נהדרים, אנחנו כאן כדי לשחק כדורסל וליהנות מזה. האוהדים מדהימים והארנה נפלאה. כשאני חושב על הפועל ירושלים אני חושב קודם כל על האוהדים. אני נהנה מהם והם עוזרים לכל הקבוצה, לא רק לי. כשהם באים אליי זה כיף, כשמגיעים לאולם ורואים אותו מלא זה כאילו שיש עוד שחקן. זה טוב מאוד לקבוצה שלנו".

שחקני הפועל ירושלים מוקפים באוהדים (הפועל ירושלים, האתר הרשמי)
שחקני הפועל ירושלים מוקפים באוהדים (הפועל ירושלים, האתר הרשמי)

יש תחרות עם ריצ'ארד האוול על עמדת הסנטר הפותח?
"זה רק חיובי שיש לנו שני סנטרים בקבוצה. אני בסדר איתו והוא בסדר איתי, אנחנו מנסים לדרבן אחד השני כשאנחנו משחקים, לפעמים אנחנו מתאמנים אחד-על-אחד ואין בינינו מחשבות 'אה הוא משחק ואני לא', אנחנו כמו אחים".

לדעתך אתם יכולים לשחק באותה חמישייה?
"בוודאי, למה לא? יש לו קליעה מצוינת, אני גם מנסה לזרוק לפעמים מבחוץ. הוא הולך תמיד לריבאונד, אז למה לא?".

הסנטר נראה מחובר לשאר השחקנים, ובין שאלה לשאלה אף מצא זמן לאתגר את המנכ"ל גיא הראל בתחרות שלשות, כשמבין שיניו הוא מסנן: "אני לא יוצא מפה עד שאני מנצח".

קציקאריס והלפרין. אנשים טובים (הפועל ירושלים, האתר הרשמי)
קציקאריס והלפרין. אנשים טובים (הפועל ירושלים, האתר הרשמי)

עם זאת, ניכר שיש דברים אחרים המפריעים לו, בעיקר כשזה מגיע לנבחרת סלובניה אותה הוא מייצג. אומיץ' הוא מתאזרח שהגיע מבוסניה, ועקב חוקי פיב"א נותר מחוץ לסגל של איגור קוקושקוב לאליפות אירופה האחרונה, כשאנתוני רנדולף הועדף על חשבונו.

מה דעתך על אלופי אירופה החדשים?
"אני חושב שזה הישג גדול. פחות מצד הצוות ויותר מבחינת השחקנים. באמת כל הכבוד להם".

איך הרגשת כשהבנת שלא תהיה חלק מהקמפיין?
"הייתי צריך להיות שם. תמיד נתתי הכל בשביל סלובניה. המדינה העניקה לי אזרחות והעדפתי אותה על בוסניה. אני רוצה מקום של קבע בנבחרת. לא לצאת מהסגל ולחזור שוב ושוב. כולם יודעים איך אני משחק. זאת הייתה הפתעה גדולה בשבילי ואני עצוב על כך, אבל הפסקתי להתעסק בזה".

אוהדי הפועל ירושלים. משרים אווירה מדהימה (אור גפן)
אוהדי הפועל ירושלים. משרים אווירה מדהימה (אור גפן)

למה לדעתך אנתוני רנדולף היה זה שנבחר על משבצת המתאזרח?
"אני לא מסתכל עליו אלא עליי. אני גר בסלובניה, מכיר הרבה אנשים סלובנים, המשפחה שלי שם וכולם שם. אני מחובר למדינה ואני לא יודע מה קרה פתאום ומה גרם לזה שלילה אחד 'בום', שיחת טלפון וזה נגמר".


תשמע, בסופו של דבר התוצאות הוכיחו את עצמן.

"אם אני זה שצריך להחליט – אלן אומיץ' צריך להיות בסגל במאת האחוזים. כשאתה נותן כל כך הרבה במשך 7-8 שנים למדינה מסוימת, המדינה הזאת צריכה לכבד אותך. זאת הייתה החלטה שלי לשחק עבור סלובניה ולא אף אחד, לברון ג'יימס, סטף קרי או אנתוני רנדולף צריכים להיות שם אלא אני, כי אני גר בסלובניה".

שחקני נבחרת סלובניה חוגגים. הישג מדהים (פיב
שחקני נבחרת סלובניה חוגגים. הישג מדהים (פיב"א, האתר הרשמי)

מעבר לנבחרת, מה הציפיות שלך מעצמך?
"אני עובד ומנסה להשתפר כל הזמן עוד ועוד בגלל שאני רוצה להגיע לליגה הכי טובה בעולם. בשביל זה אני בעיקר צריך לשחק. זה הכל. כשאני משחק אני נהנה. הייתי באנדולו אפס והייתי עצוב כי לא קיבלתי הרבה דקות. אני בן 25 ולא צריך לשבת על הספסל יותר מדי".


אם הפועל ירושלים תגיע ליורוליג בעונה הבאה, אתה תמשיך?

"אני רואה את עצמי ממשיך. הקבוצה הזאת, האוהדים האלה, האולם הזה והיורוליג ביחד – זה יהיה פשוט מדהים. אני חושב על זה ולא פוסל שום דבר".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי