שברו את הנאחס: ירושלים ניצחה בנהריה 68:76

אוחיון
אוחיון | ערן לוף

אחרי מחצית חלשה, האלופה פתחה עם 0:16 ברבע השלישי והענישו את המארחת על ההדחה מגביע ווינר (ועל הסיוט מהפלייאוף העונה שעברה). דייסון ודיי הובילו עם 14 נק'. הרצליה ניצחה את נס ציונה 58:72

(גודל טקסט)
בהפועל ירושלים חששו מהמשחק הערב (ראשון) בנהריה. גם בגלל ההדחה מגביע ווינר כבר בשלב רבע הגמר בשבוע שעבר, גם בגלל הסיוט שהעבירו אותם הצפוניים בשלב רבע הגמר הפלייאוף בעונה שעברה בדרך לאליפות. ואכן במחצית הראשונה היה לחששות ביסוס כשנהריה הובילה 31:38, אבל אז הגיעה ריצת 0:16 עם פתיחת הרבע השלישי ומכאן שמרו השחקנים של פוטיס קציקאריס על יתרונם עד 68:76 בסיום.


הבשורות הטובות מבחינת ירושלים, שלושת המצטרפים היו לא רעים בכלל. סרטטוס פרפרוגלו נכנס היטב למשחק מתחילתו, אלן אומיץ' ובעיקר אוסטין דיי התעוררו במחצית השנייה. נהריה הוכיחה למרות שההפסד שיש לה את הפוטנציאל להיות הסוס השחור גם העונה.



המאמן המנצח פוטיס קציקאריס אמר אחרי ניצחון הבכורה שלו בליגת העל: "היה חשוב לנו מאוד לפתוח את העונה עם ניצחון במשחק חוץ מול קבוצה שניצחה אותנו בגביע ווינר רק ביום שני האחרון. הם קבוצה טובה וסולידית. אני מרוצה מאיך שהגבנו במחצית השנייה, כי בראשונה היו לנו בעיות תקשורת בין השחקנים, ביצוע רע של תרגילים בהתקפה ונהריה ניצלה את זה וקלעה 17 נקודות במתפרצת. במחצית השנייה היינו מרוכזים יותר ושיחקנו אגרסיבי. ככה אני רוצה לראות את הקבוצה שלי. היו לנו אחוזים נמוכים מאוד מהשלוש ואני חושב שנשתפר בהמשך".


 

לגבי קרטיס ג'רלס שלא פתח בחמישייה אמר היווני: "פחות חשוב מי פותח, אלא מי שמסיים את המשחק. הייתי מאוד מרוצה מאיך שהוא שיחק, הוא היה טוב בהגנה והייתי מרוצה מהזריקות שלקח ומאיך שעשה את המשחק. אם הוא לא מרוצה מכך שלא פתח אבל הוא טוב על המגרש, אז אקח את זה".




קציקאריס. מה הוא אמר לשחקנים בהפסקה? (ערן לוף)

 

מנגד המאמן המפסיד אריק אלפסי אמר: "אני חושב שבמחצית הראשונה שיחקנו כדורסל טוב בעיקר הגנתיתו היינו יכולים לרדת בהפרש גדול יותר. זה היה בעכרינו ברבע השלישי, פשוט לא באנו עם אנרגיות נכונות ושיחקנו נגד קבוצה עם כלים וכישרון ובשביל זה צריך להיות שם 40 דקות ולא 25. לא היינו אינטנסיביים בהגנה ובהתקפה כי הכרחנו דברים ולא היה שטף וזה נראה ככה בירידה להגנה. ירושלים עשו המון סלים קלים גם במתפרצות ובמעברים ואיבדנו יותר מדי כדורים, צריך ללמוד הרבה מהמשחק הזה". 


 

"היה שבוע באמת אינטנסיבי עם שלושה משחקים בארבעה ימים נגד קבוצות חזקות", סיכם אלפסי. "זה היה קצת אבסורד שאנחנו הגענו בלחץ של משחקים לעומת ירושלים שהתכוונה אלינו שבוע שלם. רצינו לנצח כמו בכל משחק ואני חושב ששיחקנו נגד סגלים מאוד עמוקים כמו של מכבי תל אביב, ירושלים והאינטנסיביות של הפועל גלבוע/גליל".
 


קלעו לירושלים: ג'רום דייסון ואוסטין דיי 14 כ"א, קרטיס ג'רלס 13, יוגב אוחיון 8, ליאור אליהו 7, סטרטוס פרפרגלו, אלן אומיץ' וריצ'רד האוול (9 ריב') 6 כ"א,  בר טימור 2.



מהלך המשחק
רבע ראשון

 יוגב אוחיון התכבד בסל הראשון של עונת 2017/18 אבל נהריה רצה ל-2:10 עם אסיסט ושלשה של הנמסיס של ירושלים, יונתן שולדבראנד. האלופה הגבירה קצב וחזרה דרך ההגנה לפיגור 12:9 בלבד. אבל נהריה דרך יפתח זיו בעיקר (3 אס' וחטיפה) הכניסה אנרגיה משלה וברחה ל-10:19. קרטיס ג'רלס בשלשה הוריד ל-19:15 בלבד.



אומיץ. 3 נקודות ובלי אף ריבאונד במחצית הראשונה (ערן לוף)


רבע שני

 הרבע השני החל בריצה של נהריה ושולדבראנד קבע 15:23. ג'רלס החזיר את ירושלים ל-27:25, אבל ליבנגסטון בשלשה משלו עלה ל-10 נקודות וקבע 27:34 למארחת. עד הסיום שמרו המארחים  על היתרון הקל שלהם, 31:38.


רבע שלישי

זה לא יכול לקרות אצל פיאנג'יאני. ירושלים עלתה למחצית השנייה כמלוע תותח כשאוחיון מנצח וכולם יורים בדרך ל-0:16 וליתרון 38:47. וובסטר הפציץ מיד שתי שלשות ואנחנו רק ב-49:46 לאלופה. המשחק התאזן אבל למארחים לא היתה תשובה לשליטה של האוול מתחת לשני הסלים וירושלים עלתה ל-48:55 בסיום הרבע.



אוחיון. בכורה טובה בחזרה לאדום (ערן לוף)


רבע רביעי
הרבה עצבים, עבירות בלתי ספורטיביות לשני הצדדים, אבל בגדול נהריה ניסתה ולא הצליחה להתקרב. יפתח זיו קלע שתיים מהקו וצימק ל-70:64 אבל שולדבראנד החטיא שלשה ודיי , שהתעורר במחצית השנייה, ודייסון דייקו פעמיים מהקו והעלו ל-64:74 בדרך לניצחון 68:76.


בני הרצליה – עירוני נס ציונה 58:72


משחק שהפך לגארבג טיים כבר ברבע השני שהמארחת פתחה פער דו ספרתי והגדילה אותה ל-19:40 עד למחצית. המחצית השנייה התנהלה לפרוטוקול כשהעולה החדשה מצליחה להוריד עד 13 בלבד (53:40) ולא יותר ויורדת לבסוף מנוצחת רק 72:58 לאחר שצלפה שתי שלשות בחצי הדקה האחרונה.



דוסון. גם לו היתה בכורה מוצלחת בליגה


הרצליה נהנתה מערב ענקי של שון דוסון עם 17 נקודות ו-21 נקודות מדד, ג'ף אדריאן (13 נק') ותום מעיין (12 נק' ו-8 ריב') בלטו לצדו. את נס ציונה הוביל אלישי כדיר הוותיק בדאבל דאבל (12 נק' ו-10 ריב'). 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי