השתחררה: 84:100 להפועל ירושלים על הפועל ת"א, דיי התפוצץ

אוסטין דיי מול ג'רל מקניל
אוסטין דיי מול ג'רל מקניל | דני מרון

בצל הוויתור על קרטיס ג'רלס, אלוף ה-NBA לשעבר צלף 28 נקודות בדרך לסקור גבוה וניצחון חשוב. 35 משותפות של מקי ואלן לא סייעו, ולקהל הביתי בדרייב אין נותר רק להתפרע עד שהמשטרה נאלצה לרסס גז מדמיע בתגובה

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים שחררה רק אמש (שישי) את אחד מכוכביה הגדולים – קרטיס ג'רלס, וכבר הערב קיבלה חיזוק להחלטה עם 84:100 חשוב על הפועל תל אביב בדרייב אין.


רבים מאנשי האלופה חששו מהביקור במבצר האדום, ובעיקר מהעיתוי לאור העובדה שביום רביעי תגיע באיירן מינכן לארנה (19:30, שידור ישיר בספורט1), אך משחק ענק של אוסטין דיי שצלף 28 נקודות (ארבע מתשע לשלוש) סידר את הניצחון ובתקווה גם שקט.


 


המשחק נפתח צמוד מאוד ושתי הקבוצות התקשו לפתח מומנטום. התקפת האלופה נראתה שוטפת אלא שהלחץ על הספסל עדיין ניכר, ולפוטיס קציקאריס לא פשוט להסתגל למתח עם שחקניו. ההגנות לא ממש עבדו והסקור הגבוה במשחק הוביל למחצית ראשונה של 90 נקודות משותפות.


דיי. אף אחד לא התקרב אליו
דיי. אף אחד לא התקרב אליו (דני מרון)


בהפסקה קיבלנו אירוע מכוער במסגרתו עצרה המשטרה אוהד הפועל תל אביב, מה שגרר מחאה מצד הקהל הביתי שבשיאה ריסס אחד המאבטחים גז מדמיע. הקהל המשיך להתפרע והשליך חפצים אל עבר הפרקט, מה שגרר שביתה מצד כרוז הקבוצה, שלא אהב את העובדה שהאוהדים לא שעו לתחנוניו לחדול ממעשיהם.


בחצי השני שוב היה זה דיי שבלט, ולמרות שג'ף אלן וטיי מקי ניסו וסחבו את המארחת דקות רבות על הגב, בסיום עזר הסגל העמוק של קציקאריס לסגור את המשחק ללא סיבוכים.


רבע ראשון
הפועל תל אביב פתחה עם טיי מקי, רביב לימונד, רפי מנקו, ג'ף אלן, תומר גינת. הפועל ירושלים עלתה עם יוגב אוחיון, ג'רום דייסון, קוסטאס פרפרוגלו, אוסטין דיי, ריצ'ארד האוול. חדירה יפה של יוגב אוחיון סידרה יתרון 3:4 לאלופה. שתי הקבוצות ניסו לייצר מומנטום אך רכות בהגנה בשתי הרחבות הובילה למשחק בו הנקודות נקלעות מצד לצד בקצב גבוה כך שבסיום הרבע 19:20 להפועל ירושלים.


רבע שני
הרבע נפתח באותה מגמה עד שהאורחים קפצו לפתע ליתרון ארבע. דייסון נפצע וירד לקבל טיפול בחדר ההלבשה ואיידן ניצל זאת על מנת לקלוע סל ולגרום לקציקאריס לבקש פסק זמן. האלופה חזרה למגרש אך עבירה בלתי ספורטיבית של אליהו על מקי צימקה ל-30:29, ואלן אף העלה ליתרון אלא שמקניל איבד מיד כדור ודייסון העניש. שיתוף פעולה נהדר של האוול ואוחיון הקפיץ ל-36:41 ירושלמי שתי דקות להפסקה ודיי המצוין (15 נקודות במחצית) הוסיף עוד שתיים. מנקו קבר את השלשה הראשונה של המארחת וצימק ל-41:39, אך פרפרוגלו ענה מיד באחת משלו. בהפסקה 41:49 של הפועל ירושלים.


בנקס מעל אומיץ'
בנקס מעל אומיץ' (דני מרון)


רבע שלישי
אירוע מכוער העיב על האווירה כשעימות התפתח ביציע אוהדי הפועל תל אביב, במסגרתו ריססה המשטרה גז מדמיע על מנת להרגיע את הרוחות. מי שנכנס טוב לרבע היה מקי שהפגין יכולת אדירה והיה נקודת אור אצל המארחת, דווקא מול האקסית. אוחיון בסל נהדר עצר מומנטום והעלה ל-55:61, ועד לסוף הרבע הפער נשמר עם 65:71, למרות לחץ רב ששידר הספסל של הפועל ירושלים (בהשפעת שחרור ג'רלס?).


רבע רביעי
איבוד כדור מטופש של הקבוצה הביתית הוביל לעבירה בלתי ספורטיבית של אלן על אומיץ'. הפער טיפס לעשר והסלובני המשיך לסחוט בלתי ספורטיביות, הפעם מאיידן. הקהל הביתי החל להשליך חפצים אל עבר הפרקט, והשופטים נאלצו לעצור את המשחק. מי שלקח קשה את האירועים היה הכרוז של הפועל תל אביב, שכמחאה החליט להפסיק לבצע את תפקידו והתיישב ללא מעש בצידי האולם לאחר שהאוהדים לא שעו לבקשתו לחדול.


אוחיון רודף אחרי לימונד
אוחיון רודף אחרי לימונד (דני מרון)


המשחק המשיך להיות אגרסיבי ויכולת מפוזרת של בר טימור הורידה ל-86:75, שלשה של שולמן המשיכה במומנטום אבל דיי הקפיץ ל-80:93. הכוכב הגמלוני של קציקאריס שלט עד לסיום, והירושלמים סיימו עם סכום עגול וניצחון נהדר 84:100.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי