בהפועל תל אביב מתמוגגים מגפני: "סחב את כולם אחריו"

טוני גפני ואייל שולמן
טוני גפני ואייל שולמן | עדי אבישי

בקבוצה מפרגנים לרכש החדש ("הרים את כל העסק") שרשם בכורה חלומית והוביל את קבוצתו ל-86:95 על ראשל"צ: "האוהדים של הפועל ת"א אדירים". פרנקו: "הייתה פגרה רעה מאוד, שחקנים הסתובבו שבוע עם 'איכס' בבטן"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

שביעות רצון בהפועל תל אביב לאחר הניצחון המשכנע אמש (שבת) 86:95 על מכבי ראשון לציון. האדומים חזרו מפגרת הנבחרות לאחר שני הפסדים רצופים ותבוסה למכבי חיפה, אך רשמו משחק התקפה מצוין עם אחוזי קליעה גבוהים ו-30 אסיסטים שהביאו להם ניצחון חשוב.

רביב לימונד ששב מהפציעה באף ושיחק עם מסכה על פניו הצטיין עם 18 נקודות ו-4 אסיסטים, אבל מי שגנב את אור הזרקורים היה טוני גפני שרשם הופעת בכורה חלומית. הפורוורד נחת רק ביום חמישי בארץ לאחר מרתון טיסות שכלל את קווי טוקיו-בוסטון-ישראל וערך שני אימונים בלבד עם הקבוצה, אבל זה לא הפריע לו לסיים כשחקן המצטיין של המשחק. למרות שעוד לא למד את כל התרגילים, הפורוורד קיבל 29 דקות (שני בקבוצה) ותרם 23 נקודות, 5 ריבאונדים ושלושה אסיסטים בדרך למדד 36. בנוסף הוא סיפק משחק הגנה טוב כשסיים את ההתמודדות עם שלוש חסימות ושלוש חטיפות שהדליקו את הקהל האדום כבר במשחקו הראשון בקבוצה.

בהפועל התמוגגו מההופעה של הרכש החדש שמתחזק מערכת יחסים טובה עם דני פרנקו והביא לשינוי משמעותי במשחק: "את האיכויות שלו כולנו מכירים", אמרו במועדון. "הוא בא עם מוטיבציה, כאילו להוכיח משהו למישהו. אולי בעיקר לעצמו כי לא קל שם ביפן, זה תרבות אחרת ועולם אחר. ברגע שהאולם כמעט מלא ושחקן עושה פעולות כאלה ומדליק אותו, אי אפשר להפסיד משחק כזה. סיימנו עם 30 אסיסטים ובחצי השני הוא שיחק יותר וריווח את המגרש. כולם נכנסו לקצב והוא פשוט סחב את כולם אחריו. היה מדהים לראות את זה, הוא הרים את כל העסק".

"הצוות המקצועי עשה עבודה טובה וגרם לי להרגיש נוח לשחק", אמר גפני. "תמיד ידעתי ללמוד תרגילים די מהר והם הראו לי עשרה תרגילים בערך. הם גרמו לי להרגיש מחובר ושאני יודע מה אני עושה". הפורוורד התייחס גם לאוהדים ולחיבור הראשוני שנוצר ביניהם: "כשהייתי מגיע לפה כיריב, שנאתי את זה. אהבתי לשחק מול קהל כזה וזה טוב שהם בצד שלי עכשיו. תמיד שיחקתי עבור האוהדים, הם נתנו לי אנרגיות ואני שחקן אנרגטי. אני מרגיש חיבור טוב עם האוהדים, תמיד חשבתי שהם אדירים. אני שמח שהבאנו להם את הניצחון, אבל יש לנו עדיין הרבה עבודה לעשות ואנחנו יודעים מה אנחנו מסוגלים לעשות". 

דני פרנקו. אהב את מה שראה (עדי אבישי)
דני פרנקו. אהב את מה שראה (עדי אבישי)

דני פרנקו התייחס לתרומה של גפני ולפגרה שעברה על קבוצתו: "לא נבנה עליו שבכל משחק הוא ייתן את המספרים האלה, אבל אנחנו יודעים מה הוא מביא לקבוצה וזה הרבה מעבר לנקודות", אמר המאמן. "הייתה לנו פגרה רעה מאוד כי היו לנו שחקנים בנבחרת ושחקנים פצועים. לפעמים כשאתה מודע לזה שהייתה לך הכנה לא טובה כל אחד צריך לתת יותר מעצמו כדי לנצח את המשחק, ואני שמח שהתגייסנו כקבוצה למאמץ הזה. אם אתה מוסר 30 אסיסטים במשחק החיים שלך נראים יותר קלים. צריך לתת קרדיט לשחקנים על האחריות שלקחו ולטוני שידע לייצר לנו ריווחים וחסימות טובות בשביל לייצר מצבים גם לשחקנים אחרים. המשחק הזה הוא נגזרת משחקנים שהרגישו קצת "איכס" מהמשחק האחרון וכשהם מסתובבים שבועיים עם ה"איכס" הזה בבטן כך שהיה לנו חשוב מאוד לקחת את המשחק הזה".

בהפועל יתכוננו כעת למשחק הבא שלהם מול מכבי אשדוד ובעוד שבועיים יצטרכו לקבל החלטות בנוגע לסגל הקבוצה כשחוזהו הזמני של ג'ף אלן יסתיים. זה גם פרק הזמן שמאט האוורד צפוי לעבור עד להחלמת הפציעה ברגלו ולאחר מכן פרנקו יחליט מי מהשחקנים יישאר כשהעדיפות הברורה נוטה לכיוונו של האוורד. "אנחנו מקווים שמאט יחזור מהר כי הוא יחד עם גפני יכולים להיות ציוות טוב", אמר גורם בקבוצה. "אנחנו מקוויים לנצח באשדוד בשבוע הבא כי אנחנו מנסים לייצר איזושהי יציבות. זה משחק שהוא צומת דרכים עבורנו".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי