ליאור אליהו: "הסדרה עוד לא נגמרה. באר שבע קבוצה קשוחה"

מאמן הפועל ירושלים
עודד קטש | דני מרון

קפטן ירושלים יודע שהסדרה עוד לא גמורה למרות ה-0:2 והחמיא לבלאט: "כיף לשחק איתו". קטש על היעד הבא: "רוצים להגיע לפיינל פור, משם כל קבוצה יכולה ליפול. ג'ונסון? פציעה כמו שהייתה לי, הוא יכול להתגבר"

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים צועדת במסלול הנכון. אחרי שמוקדם יותר השנה היא הוסיפה גביע לארון התארים שלה, היא עשתה צעד חשוב אמש (ראשון) בדרך להעפלה לפיינל פור של ליגת העל עם ניצחון מוחץ על הפועל באר שבע בדרך ל-0:2 בסדרה, מרחק 40 דקות מפיינל פור. קפטן האדומים ליאור אליהו התייחס יחד עם מאמנו, עודד קטש, ליכולת הטובה שמציגים הירושלמים בפלייאוף ולמה שעומד בפניהם בחלק האחרון של העונה.

"באנו למשחק שהיה מאוד חשוב מבחינתנו, המטרה שלנו היא כמובן להגיע לפיינל פור וידענו שאנחנו באים למשחק חוץ לא פשוט, גם אם זה נראה כך, אבל עשינו אותו פשוט ואני שמח", אמר הפורוורד הישראלי, שלא הסתנוור מהניצחונות הקלים על באר שבע ונמנע מלדבר על הפיינל פור: "הסדרה הזאת עוד לא נגמרה. אבל בלי קשר למה שיקרה בה, גם אם נגיע לפיינל פור מה שקורה בסדרה הנוכחית לא משנה. פיינל פור זה משהו אחר".

על ההבדל בין שני המשחקים מול באר שבע: "אני חושב ששניהם היו די דומים, ידענו לברוח בכמה דקות טובות שלנו. משחקים כאלה לא קלים, אבל ידענו לעשות אותם קלים. הקבוצות של רמי הדר קשוחות ולא מוותרות, אני מקווה שנדע לנצח אותם גם במשחק הבא". לסיום, הקפטן החמיא לרכז שלו, תמיר בלאט: "תמיר הוא מסוג השחקנים שמחפשים למסור ולעשות את השחקנים לידו טובים יותר, כיף לשחק עם שחקן כמוהו".


בדרך להופעה נוספת בפיינל פור. ליאור אליהו (צילום: דני מרון)

מאמן מחזיקת הגביע, עודד קטש, הסביר את המפתח לניצחון אמש: "דיברנו על למנוע מהם נקודות קלות. הם קלעו 45 במחצית הראשונה וזה יותר מדי, הובילו 11:1 בריבאונד התקפה. שיפרנו את ההגנה בחצי השני, סגרנו לריבאונד וזה מה שהביא את הניצחון. היה ברור שהם יבואו לנסות להוכיח. אני חושב שלולא הפציעות, הם היו עושים תוצאות יותר טובות לאורך העונה. הם קבוצה מאומנת ואגרסיבית. הסדרה לא נגמרה, צריך להיות מרוכזים כדי לנצח את המשחק השלישי".

קטש השיב לשאלה האם העונה תיחשב ככישלון אם קבוצתו לא תזכה באליפות: "אני לא קובע כישלון או לא, למדתי כבר לא להיכנס לפינות האלה. אני אחראי על הדרך שהקבוצה משחקת בה. ברור לכולם שהמטרה היא להגיע לפיינל פור, כך גם היה באירופה ונכשלנו בזה. כולם ראו בפיינל פור היורוליג שגם אם אתה פייבוריט, בפורמט כזה אתה יכול ליפול ביום נתון וכל קבוצה היא מסוכנת".

על משחקו הראשון של מלקולם גריפין בקבוצה אמר המאמן: "אהבתי את האנרגיות, בלי קשר לקליעות שלא נכנסו לו. הוא הגיע לסיטואציה לא פשוטה, הוא ידע שהוא עלול לא לשחק. הוא חבר נהדר לקבוצה, מתאמן ברצינות, עובד קשה כדי להיות מוכן לרגע שלו. האופי שלו מאוד חשוב לקבוצה כמו שיש לנו השנה".


רחוקים ניצחון מהפיינל פור. שחקני הפועל ירושלים (צילום: דני מרון)

לסיום, קטש נתן עדכון לגבי מצבו של כריס ג'ונסון: "אנחנו מנסים להכשיר אותו בהקדם האפשרי, הוא חזר מהר מדי בפעם האחרונה ואני מקווה שלא ימשוך איתו את הנזק להרבה זמן. זה נוגע לי במקומות רגישים כי הוא נפצע באותו מקום כמוני, רק שלו יש סיכוי להתגבר על זה. אנחנו מאוד אוהבים אותו וחסרים את האנרגיות שלו. אני מקווה שהוא יחזור כמה שיותר מהר, אבל הקריירה שלו יותר חשובה וגם הוא יודע את זה".

מן העבר השני, מאמן הפועל ב"ש רמי הדר סיכם בתמציתיות: "עשינו מאמץ עצום וזאת התוצאה, נצטרך להמשיך הלאה. אנחנו לא מצליחים להתמודד איתם פיזית ולכן לא אתייחס לשאלות על טקטיקה. נבוא להילחם עד כמה שאנחנו יכולים במשחק הבא ונכון שהסיכויים שלנו לא גדולים, מקווה שנופיע יותר טוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי