כספי: "היו הצעות, אבל חזרה למכבי ת"א הרגישה לי הכי נכונה"

עומרי כספי
עומרי כספי | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

האפשרות שישוב לארה"ב ("לא אעזוב באמצע"), המטרה להחזיר את המועדון להצלבה ("אני חלק מקבוצה"), חדר הלבשה עם זוסמן ואבדיה ("יש לי את הזכות לעזור") וחזרה אפשרית לנבחרת. אחרי עשור ב-NBA, הכוכב בראיון מיוחד

(גודל טקסט)

"הופתעתי מהבאז, אבל ידענו שזה יגרום להתרגשות", אומר עומרי כספי יממה אחרי שחזרתו למכבי תל אביב הפכה לרשמית. עשור מאז עזב את הצהובים לטובת עשיית היסטוריה, לאור היותו הישראלי בראשון ליגת הכדורסל הטובה בעולם, הוא סגר מעגל ושב לשורות האלופה – עם רזומה של לא פחות מ-10 שנים ב-NBA וקריירה שהגיעה לשיאה עם חתימה בגולדן סטייט וורייורס, הקבוצה הטובה בעולם באותם ימים.

בראיון מיוחד לספורט1, מספר כספי על הציפיות הגבוהות אחרי ארבע שנים בהן מכבי ת"א ללא עלייה לשלב ההצלבה, סגירת המעגל עם חזרתו לישראל, החזרה האפשרית לנבחרת, שיתוף הפעולה הצפוי עם הכוכבים הצעירים דני אבדיה ויובל זוסמן והמעבר החד מלשמור על כוכבים כמו לברון ג'יימס ומשחקים באולמות כמו המדיסון סקוור גארדן בחזרה לקרקע – למשחקים לעיני כ-3,000 צופים ב"דרייב אין" ולהתמודדות מול שחקנים מקומיים.

"קשה להשוות את זה לארצות הברית, זה שונה שם, אבל כיף להיות חלק מזה ולחזור הביתה", מבהיר כספי מיד בתחילת הראיון ומסביר מתי הבין שהוא חוזר לישראל, "לא סתמתי את הגולל על חזרה לארצות הברית, אבל ברגע שהחלטנו לחזור לאירופה אתה מתחיל לחשוב על דברים אחרים והמוח חושב. אני לוקח את זה למקום טוב, לא רואה בזה ירידת כבוד אלא להיפך".


עומרי כספי צולף שלשה באימון (צילום: מכבי תל אביב, רשמי)


"לוקח את החזרה לאירופה למקום טוב". כספי (באדיבות האתר הרשמי)

יכול עוד לקרות התרחיש שתחזור לארה"ב במהלך העונה?
"האופציה לעזוב היא בכל מקרה רק בסוף העונה ואני ממוקד ומחויב לקבוצה באלף אחוז, לא מתכנן, אין אפשרות ולא עלתה אפשרות שאעזוב באמצע העונה".

אחרי ארבע שנים ללא הצלבה ביורוליג, זו בוודאי המטרה
"מה שאני מאמין כשחקן ומההבנה שלי מהמשחק הקבוצתי, זה שסך כל הרכיבים גדול מהרכיבים בנפרד. אני חלק מקבוצה שצריכה כולה להיבנות למטרה אחת – לנצח. ככה זה מכבי, זו הדרך של מכבי. אני לא מאמין במשחק אינדיבידואלי של 'תנו לי את הכדור', זה גם לא מה שמתוכנן לקבוצה".

מרגיש שחובת ההוכחה עלייך?
"אני לא מרגיש כך. אני לא שם על הכתפיים שלי שום לחץ שלא צריך להיות שם, לא נכון ולא אמיתי. אני חלק מקבוצה וכל שחקן, גדול ככל שיהיה, קטן מהמערכת וממועדון גדול כמו מכבי תל אביב – מועדון שהיה ויהיה גדול מכולנו. כולנו צריכים להיכנס למערכת ולעשות את מה שצריך כדי לנצח".


במערכת איתך יהיו גם דני אבדיה ויובל זוסמן, שני כישרונות שמכוונים ל-NBA
"אשמח להיות חונך שלהם בתור מישהו שעבר כמעט כל דבר בכדורסל העולמי, יש לי את הזכות להיות במקום הזה ואשמח ללוות אותם כי אני חושב שיש לי הרבה מה לתת להם. אני מקווה שזה יעזור להם כמו שעזרו לי לאורך הקריירה. אין לי ספק שהם יכולים להצליח ב-NBA, כי רמת הכישרון של שניהם בהחלט שם. כדי להגיע לשם יש עוד הרבה עבודה, שיוף, יכולות, שיפור רמת הכדורסל, פיזי ומנטלי".


אבדיה וזוסמן. "יש לי הרבה מה לתת להם" (עדי אבישי)

הציפיות מאבדיה עלולות להפוך לנטל?
"זו זכות להיות במקום הזה, מעין מניפסט על היכולות שלו ועל מה שהוא עשה עד היום. זה מקום להיות טוב בו".

ובחזרה אלייך. איך מרגיש מעבר מהמדיסון סקוור גארדן לגן נר?
"חשבתי על זה קצת. אתמול בערב התחלתי ממש לחלום על איפה היינו, מה עשינו וכל 10 השנים האחרונות, אבל אני אוהב את המשחק יותר מדי. אפשר לשחק פה בחוץ אני ואתה, נשים סל ונשחק, ונהנה מזה מאוד. אין לי בעיה להגיע לשום אולם, פתחו אולמות חדשים וגם הדרייב אין הוא מקסים".

גם בעבר שמרת על קובי בראיינט והשנה תתמודד מול שוכמן
"ה-NBA זה משהו שאי אפשר להשוות אותו לשום מערכת בעולם, אבל בסופו של דבר אנחנו משחקים כדורסל וכשאני עולה למגרש אני מתחרה בליגה כמו שאני מתחרה ב-NBA, שם אני נמצא מנטלית ופיזית".

איך מחזיקים עשור שלם בליגה הטובה בעולם?
"מסתכלים על עבודה, התמדה ושינויים במשחק לאורך התקופה שהתאימו לכיוון שלי של שלשות, ריצה. יש מאמנים שגם ראו את הנולד מבחינה כזו או אחרת והמשחק הפך לפחות מאורגן ומכוונן ויותר משחק פתוח ושל קליעה. אלה דברים שאפשרו לי להביא את היכולות שלי למגרש".


"אוהב את המשחק יותר מדי. כשאני עולה למגרש אני מתחרה" (AFP)

כיצד שומרים על הגוף אחרי עשור ב-NBA?
"לאורך הקריירה אתה לומד על עצמך ולומד כיצד להכין את עצמך יותר ויותר טוב, בין אם אלה טיפולים כאלה ואחרים, מסאג'ים, מתיחות וכן הלאה. אני גם חושב שחלק מהפציעות שעברתי ב-3-4 השנים האחרונות היו דווקא חוסר מזל יותר מאשר סוג של עייפות החומר – בניו אורלינס שברתי את האצבע בניסיון לתפוס כדור, בגולדן סטייט נחתתי לא טוב ובממפיס קפצתי לריבאונד ונחתתי לא הכי נכון והיה לי קרע קטן. אלה דברים קורים ואני בונה את עצמי כדי להיכנס לכושר משחק".

אפשר להשוות בין הצוותים באירופה וב-NBA?
"אני יכול לומר בלב שלם, שהמקצועיות והמקצוענות של כל התהליך שקרה עד עכשיו במכבי תל אביב מבחינה רפואית, הבדיקות, הצוות המקצועי והניהולי, הכל היה ברמה הכי גבוהה".

היו הצעות מברצונה וקבוצות בכירות אחרות באירופה, אבל בחרת לחזור
"יש הרבה רבדים שנכנסים לתהליך קבלת ההחלטות של מהלך כזה, מכל מני סיבות. אני חושב שמכבי הייתה המקום שהרגשתי בו הכי נכון".


כספי במדי הווריורס. "מכבי הרגישה הכי נכון" (AFP)

נראה אותך פותח עם מכבי ת"א את ההכנות לעונה?
"אני מניח שאחרי כמה ימים אכנס לכושר, משחק או שניים כדי להיכנס לעניינים. זה לא אמור לקחת הרבה זמן. ההכנה היא טיפה שונה מההכנות שהיו לי עד היום, גם מבחינת הרמה של מה שאני עשיתי בשלב כזה של הקיץ, אבל זה לא אמור לקחת הרבה זמן".


לסיום, חזרה לנבחרת ישראל שוב על הפרק?
"אני הראשון שאתייצב אם יקראו לי. הצערת הנבחרת? זה תהליך שתמיד יש, שחבר'ה באים וחלק עוזבים, אבל יש לאיגוד הכדורסל הצוות שמתווה דרך ואני בגיל 31, שאיפשהו נמצא בשיא הקריירה. הייתי קפטן הנבחרת ואני אוהב אותה, ברגע שתגיע השיחה אתייצב עבור עודד והצוות". 


במדי הנבחרת. "הראשון אתייצב אם יקראו לי" (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי