צפו: ניצחון ליגה שלישי למכבי תל אביב, 68:91 על נס ציונה

דני אבדיה
דני אבדיה | דני מרון

אחרי מחצית ראשונה צמודה, האלופה לחצה על הגז ופתחה יתרון גדול, בדרך לשמירה על מאזן מושלם שבוע לפני הקלאסיקו נגד הפועל ירושלים. זוסמן הצטיין, כהן ובלאק הובילו את הקלעים עם 13 כל אחד

(גודל טקסט)

לאחר ניצחון הבכורה ביורוליג, מכבי תל אביב חזרה היום (ראשון) לליגה בידיעה שהיא חייבת לעשות את העבודה נגד עירוני נס ציונה, כדי להישאר צמודה בפסגה להפועל ירושלים. הכתומים החזיקו 15 דקות, אבל באמצע הרבע השני האלופה השתלטה על המשחק ולמעשה רק הגדילה את היתרון לאורך המחצית השנייה, בדרך לניצחון 68:91 בסיום.

הקבוצה של יאניס ספרופולוס עשתה זאת עם ארבעה זרים בסגל, לאחר שאמש החליט המאמן שלא לרשום את אות'לו האנטר למשחק, אך הבוקר נייט וולטרס התעורר חולה ונאלץ גם הוא להחמיץ את ההתמודדות. בהיעדרו של הרכז, יובל זוסמן היה זה שבלט בהתקפת הצהובים (היום בכחול), עם חמישה אסיסטים שעזרו לייצר ריצת 6:19 ברבע השני.

לאחר ההפסקה נס ציונה עשתה קולות של מי שתילחם עד הסיום, אבל האורחים שמרו על היתרון בבטחה וברחו להפרש דו-ספרתי לקראת הרבע האחרון, שבו סגרו עניין סופית עם דקות טובות של ג'ייק כהן. דני אבדיה, שאחריו עקבו הג'נרל מנג'ר והסקאוט של אורלנדו מג'יק מהיציע, הוביל את המנצחת בריבאונדים ושיפר את מאזן הנקודות ברבע האחרון.

בצד המפסיד, הכתומים מהמושבה אמנם עם שני הפסדים לאחר שלושה מחזורים, אך שניהם הגיעו נגד שתי הקבוצות הבכירות בליגה, כך שבסך הכל נדב זילברשטיין יכול להישאר אופטימי בנוגע לקבוצה שלו, שמחזיקה בסגל טוב ועוד עשויה לדבר חזק בליגה המקומית.

יובל זוסמן הצטיין בשורות מכבי ת
יובל זוסמן הצטיין בשורות מכבי ת"א. (דני מרון)

קלעו למכבי ת"א: ג'ייק כהן וטאריק בלאק 13 כל אחד, עומרי כספי, יובל זוסמן (7 ריב', 6 אס') וסקוטי ווילבקין 11 כל אחד, ג'ון דיברתולומאו 9, דני אבדיה (12 ריב') וקווינסי אייסי 8 כל אחד, אלייז'ה בראיינט 7.

קלעו לעירוני נס ציונה: קורי פישר וג'ף וויטי 15 כל אחד, גולן גוט 12, ג'רמי האלוול 10, רביב לימונד ועידן אלבר 6 כל אחד, ליאור קררה ורביב פיטשון 2 כל אחד.

ג'ף וויטי מטביע. (דני מרון)
ג'ף וויטי מטביע. (דני מרון)

מהלך המשחק
אלייז'ה בראיינט היה חד בפתיחה אצל האורחים וקלע את חמש הנקודות הראשונות, בנס ציונה ג'רמי האלוול החזיר ארבע משלו ונתן אסיסט לשלשה של קורי פישר. כספי סיים מתפרצת בסל קל כדי להשוות ל-9:9 אחרי חצי רבע קצבי. בלאק עלה על הלוח עם מהלך של סל ועבירה. האלוול המשיך את הרבע הטוב עם שלשה, דיברתולומאו החזיר שלשה והעלה את מכבי ל-14:15. קורי פישר סגר את הרבע עם סל ושתי נקודות מהקו לאחר עבירה בלתי ספורטיבית של דני אבדיה ואחרי עשר דקות, 18:18 ב"לב המושבה".

עידן אלבר עלה טוב מהספסל של נדב זילברשטיין בתחילת הרבע השני, עם שלשה ונקודה מהקו שהעלו את הכתומים ליתרון שלוש נקודות. בלאק צימק עבור האורחים, לימונד החזיר לאותו הפרש ואלבר הנהדר הגדיל ל-22:27 מקו העונשין, אך דווקא כאן האורחים נכנסו למומנטום. בראיינט ובלאק תרמו קליעות שהשוו ל-29:29. זוסמן הניח ליי אפ וכספי עוד שתיים מהקו, שהשלימו ריצת 0:8. וויטי ניסה לעצור את הסחף עם סל, אבל זוסמן הוסיף עוד סל שדה ושלשה של דיברתולומאו קבעה 31:39. עד ההפסקה, כל קבוצה הוסיפה סל והקבוצות ירדו לחדר ההלבשה ב-33:41 למכבי תל אביב.

ווילבקין נתן את האות לבריחה של מכבי, בסוף הרבע השלישי (דני מרון)
ווילבקין נתן את האות לבריחה של מכבי, בסוף הרבע השלישי (דני מרון)

גולן גוט עלה באיחור אופנתי על הלוח עם שלשה, לימונד נתן אסיסט יפה לוויטי ותוך דקה בלבד, נס ציונה צימקה למינוס שלוש. בלאק המשיך להיות האיש החם במכבי עם ארבע נקודות רצופות, ווילבקין קבר שלשה וזוסמן חתם מתפרצת בצעד וחצי, שהעלה את האלופה ל-41:50. פישר צימק עם שלשה ונקודת עונשין ומהלך סל ועבירה של גוט הוריד ל-52:50, אבל ג'ייק כהן וקווינסי אייסי השיבו בשלשה כל אחד. שוב פישר היה זה שצימק לארבע הפרש, אבל סקוטי ווילבקין סגר היטב את הרבע, עם חמש נקודות רצופות שקבעו 54:66 לקראת עשר הדקות האחרונות.

ליי-אפ של אייסי, דאנק של אבדיה ושלשות של כהן ו-ווילבקין הגדילו את ההפרש ל-19 בפתיחת הרבע המכריע. אבדיה הוסיף שתיים מהעונשין, זוסמן קבר שלשה מהפינה והיתרון קפץ כבר ל-24 נקודות, 57:81. מאותו שלב המשחק הפך לגארבג' טיים, כהן ואבדיה המשיכו לחגוג בהתקפה ובסיום, 68:91 לאלופה.

ג'ון האמונד (במרכז), המנהל המקצועי של אורלנדו מג'יק, עוקב אחר דני אבדיה (דני מרון)
ג'ון האמונד (במרכז), המנהל המקצועי של אורלנדו מג'יק, עוקב אחר דני אבדיה (דני מרון)

11 כדורים חוזרים לעיני הסקאוטים. דני אבדיה (דני מרון)
11 כדורים חוזרים לעיני הסקאוטים. דני אבדיה (דני מרון)

15 נקודות לוויטי ולפישר היו רחוקות מלהספיק (דני מרון)
15 נקודות לוויטי ולפישר היו רחוקות מלהספיק (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי