עומרי כספי בראיון סיכום עשור: "לא אעזוב שוב את המדינה בעד שום הון"

עומרי כספי
עומרי כספי | דני מרון

הישראלי הראשון ב-NBA סגר עשור בראיון ל-103FM ודיבר על השיבה הביתה ("אין כמו בארץ"), ההסתגלות לאירופה ("שונה מבחינת תנאים") והפציעה שמשביתה אותו בימים אלו ("מקווה לחזור תוך שבוע-שבועיים")

(גודל טקסט)

שנת 2019 עומדת להיגמר וזה כמובן זמן מצוין לסיכומים ולהסתכלות לאחור אל עבר הרגעים הבולטים בעולם הספורט בעשור החולף. בכל הנוגע לספורט מקומי, אין ספק שהקריירה של עומרי כספי ב-NBA לאורך 10 השנים האחרונות הייתה ההישג מהמכובדים שנראו בארצנו. כספי, שנבחר גם לכדורסלן העשור של ספורט1, התראיין הערב (שלישי) ל-103FM וסיפק את הזווית שלו מרגעי השיא מעבר לים, ודיבר גם על ההחלטה לחזור למכבי תל אביב, ההסתגלות שלו בחזרה לכדורסל האירופי ומצבו הרפואי.

הישראלי הראשון ב-NBA שחזר את ההלם שחווה ברגעיו הראשונים בליגה הטובה בעולם: "זה היה הלם גדול מאוד, התרגשות מאוד גדולה ומן סערת רגשות כזו, מהאימון הראשון והמשחק הראשון ותדריך הווידאו, אתה מתחיל להבין הכל ברמה אחרת. פתאום אתה עולה לשחק מול שאקיל אוניל ומול קובי בראיינט יום אחרי יום. חלום, לא נתפס".

הפורוורד בן ה-31 התקשה לבחור את הרגע הכי גדול שלו ב-NBA: "יש הרבה. את הבחירה בדראפט, המשחק הראשון וכל העונה הראשונה אזכור תמיד. גם להיבחר לחמישיית נבחרת הרוקיז בסוף שבוע האולסטאר וגם השנה בגולדן סטייט היו מיוחדים".

כספי. קריירת NBA מלאה ברגעי שיא (Gettyimages)
כספי. קריירת NBA מלאה ברגעי שיא (Gettyimages)

התחושה לחזור עם הילה של 'אל כדורסל': "אני לא מרגיש כזה. הלב הולך עם המוח במקרה הזה, כל החלטה בקריירה צריכה להסתמך על שניהם לדעתי. לא מכעיס אותי ששחקן צעיר יעיר לי באימון, זה היה מוציא אותי חלש. אני אפול מהר אם כל אחד יוציא אותי מהכלים".

מתי החליט לחזור: "בוא נגיד באמצע אוגוסט. עברתי כמה שנים לא פשוטות בליגה מכל מיני סיבות והרגשתי שזה המקום והזמן הנכונים לחזור. בגילי, רציתי לשחק בקבוצת פלייאוף, ולא היו הזדמנויות לעשות את זה. היה לי די ברור שמכבי בראש הרשימה, מבחינתי היא תמיד הייתה בטופ האירופי, גם אם קבוצות גדולות אחרות פנו. יש עוד הרבה היבטים להחלטה, לראות את המשפחה שלי ואת המשפחה של אשתי פעמיים בשנה זה לא אידאלי. היום אני יכול להגיד בפה מלא שאין כמו בארץ. אני כל כך מאושר פה, וכך גם אשתי, הילדות והמשפחה. לא רוצה להגיד אף פעם, אבל בעד שום הון לא אעזוב את המדינה שוב".


"בעוד שום הון לא אעזוב את המדינה שוב". עומרי כספי (דני מרון)

ההסתגלות בחזרה לישראל מבחינה מקצועית: "זה הבדל משמעותי, אין ספק. גם מכבי, שהיא הקצפת של המדינה מבחינת ספורט, שונה מה-NBA מבחינת התנאים, המטוס הקבוצתי, השף הפרטי, המתקנים וכו'. מצד שני, מכבי עשתה שינוי מאוד גדול וגם התנאים שהקבוצה מקבלת הם ברמה מאוד גבוהה ביחס לכדורסל האירופי, היא עושה מאמצים אדירים ויש צוות פיזיותרפיסטי שעובד 24/7 עם הקבוצה".

האם הופתע מהרמה ביורוליג: "המשחק שונה לגמרי. פסקי הזמן שונים, הקצב שונה, שיפוט שונה. היה לי יותר נוח כי באתי מכאן והייתה לי אינטראקציה עם הכדורסל האירופי בכל קיץ, אז התהליך היה יותר קל. הרמה מאוד גבוהה, יש קבוצות מצוינות ביורוליג אבל יש הבדל בין אירופה ל-NBA והכישרונות הכי גדולים נמצאים שם".

חזר כדי לכבוש את אירופה במדים הצהובים (עדי אבישי)
חזר כדי לכבוש את אירופה במדים הצהובים (עדי אבישי)

הפציעה שלו: "זה התחיל כחבלה בעצם שיצרה סוג של דלקת וזה כאב חד. הצוות הרפואי של מכבי עושה ימים כלילות וכך גם אני, כדי שאשתקם כמה שיותר מהר. אני מקווה שאנחנו אכן בישורת האחרונה ושבשבוע-שבועיים הקרובים, אבל לא רוצה שיתפסו אותי במילה".

כמה שנים מתכנן לשחק במכבי ת"א: "שאלה טובה. אני מאוד אוהב את המשחק, עד היום הלב דופק כשאני מגיע לאימון וברגע שזה ייעלם, אפסיק. האהבה לא השתנתה מגיל 20 עד היום. מקווה ששנתיים, שלוש, ארבע, כמה שהגוף ייתן. בטח כשיש לי הזדמנות להיות פה בארץ מול הקהל של מכבי, שאני מאוד אוהב את זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי