האיגוד קבע: אין ניגוד עניינים המונע מסטודמאייר לשחק במכבי ת"א

אמארה סטודמאייר
אמארה סטודמאייר | דני מרון

חוות הדעת מטעם היועצת המשפטית של איגוד הכדורסל הסירה את הדאגות של הצהובים בנוגע לצירופו. בקבוצה מתרגשים מהגעתו, בראיינט: "שחקן גדול, זו הזדמנות גדולה לשחק איתו"

(גודל טקסט)

אם אוהדי מכבי תל אביב היו מודאגים שסיבות משפטיות ימנעו מהם לראות את אמארה סטודמאייר במדים הצהובים, הם יכולים סופית להסיר דאגה מלבם. למרות ש"סטאט" מהווה חלק מקבוצת הבעלות על הפועל ירושלים, על פי חוות הדעת שפרסם הבוקר (חמישי) איגוד הכדורסל ועליה חתומה היועצת המשפטית של הארגון, אין חשש לניגוד עניינים ממשי שיש בו כדי למנוע מהסנטר לשחק בשורות האלופה.

להלן הנימוק: לסטודמאייר מניות מיעוט בחברת LLC, שמחזיקה בנאמנות בחלק ממניות הפועל ירושלים. כלומר, השחקן אינו מחזיק באופן ישיר במניותיו של המועדון. כמובן שהמתאזרח גם לא מועסק או מכהן באיזשהו תפקיד בארגון האדום.

בהמשך פירטה היועצת המשפטית של האיגוד את הדין החל על פי חוק העמותות, חוק להסדר הימורים בספורט, תקנוני היסוד, משחקי האליפות ונוהל ניגוד עניינים של איגוד הכדורסל, תקנון פיב"א והקוד הבסיס: כללי אתיקה לספורט בישראל, קוד להגינות והתנהגות ספורטיבית וסיכמה: "כלל הוראות הדין שלעיל אינן כוללות איסור ו/או התייחסות כלשהי לנסיבות שבעניינו ומלניעתה של מכבי תל אביב מלהתקשר עם סטודמאייר".

אמארה סטודמאייר. בקרוב בצהוב (דני מרון)
אמארה סטודמאייר. בקרוב בצהוב (דני מרון)

סטודמאייר צפוי לנחות מחר בישראל בשעות הצהריים ובמכבי תל אביב כבר מתרגשים לקראת הצטרפותו. באימון שנערך אתמול לפני ההמראה למינכן לקראת המשחק נגד באיירן הערב, אלייז'ה בראיינט סיפר על ההשתוקקות לשחק לצד "סטאט": "הוא שחקן גדול, אחד הגדולים שהיו ב-NBA וזו הזדמנות גדולה לשחק עם אחד כזה. כיף שהוא מצטרף. איך הוא ישתלב? המאמן עושה עבודה גדולה בהדרכת הקבוצה, אני בטוח שכך יהיה גם עם אמארה".

ג'ייק כהן הוסיף: "אני מתרגש מהגעתו. אנחנו צריכים עזרה עם כל הפציעות, שמחים שהוא בא ומקווים שיוכל לעזור לנו בהקדם. כולם יודעים באיזה קליבר הוא, יש כאן כימיה מיוחדת מאוד וברגע שהוא יתחבר על המגרש ומחוצה לו, זה יהיה טוב".

על האיכות בסגל הצהוב אמר הפורוורד: "יש לנו הרבה כישרון, אבל הפציעות פוגעות בנו. עצם זה שאנחנו ממשיכים לנצח ולשחק טוב מעיד על מה שהקבוצה הזו שווה, אני מקווה שהחבר'ה החדשים יעזרו לנו להמשיך לבנות את מה שהתחלנו. ארון ג'קסון וג'יילן ריינולדס השתלבו נהדר גם בחדר ההלבשה, שזה חשוב, ואנחנו מקווים שכך יהיה גם עם אמארה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי