נייט וולטרס גמר את העונה, סטודמאייר בסגל לדרבי התל אביבי

נייט וולטרס
נייט וולטרס | עדי אבישי

מכבי תארח את הפועל עם הסנטר החדש שיערוך הופעת בכורה, הרכז ינותח בכתפו ויעבור תקופת החלמה ארוכה, כספי נותח. ברק לדרר יעמוד על הקווים של האדומים לאחר פיטוריו של בית הלחמי. ירושלים תצא לחיפה בלי בראון

(גודל טקסט)

המחזור ה-17 בליגת העל בכדורסל יתקיים מחר (ראשון), כשבמוקד הדרבי התל אביבי הגדול בו תארח מכבי את הפועל בהיכל 'מנורה מבטחים'. במשחק המוקדם, הפועל ירושלים תעלה צפונה למפגש עם מכבי חיפה.

מכבי תל אביב – הפועל תל אביב (21:05)
אחרי ההפסד המאכזב לבאיירן מינכן ביורוליג, האלופה חוזרת לליגה ופוגשת את היריבה העירונית. אמארה סטודמאייר, שנחת אתמול בישראל והתאמן היום לראשונה עם קבוצתו החדשה, יערוך את הופעת הבכורה שלו במדים הצהובים, עם המספר 32 על הגב. הבשורה הרעה מבחינת מכבי תל אביב היא שנייט וולטרס יזדקק לניתוח בכתפו הפצועה וצפוי לתקופת החלמה ארוכה, כשמשמעות הדבר למעשה, היא שהוא סיים את העונה. עומרי כספי, שגם הוא לא צפוי לשוב לפרקט, נותח בברכו.

יאניס ספרופולוס אמר הערב באימון המסכם לקראת המשחק: "דרבי זה דרבי ולא חשוב באיזה מצב כל קבוצה מגיעה. מניסיוני, זה כך לא רק בישראל אלא בכל מקום. נצטרך להיות מרוכזים ולעשות את העבודה שלנו הכי טוב שאפשר כי זה משחק חשוב מאוד".

סטודמאייר יערוך הופעת בכורה בצהוב (אודי ציטיאט)
סטודמאייר יערוך הופעת בכורה בצהוב (אודי ציטיאט)

בעקבות פיטוריו של אריאל בית הלחמי, מי שיעמוד על הקווים של האדומים יהיה ברק לדרר, שישמש כמאמן זמני ויערוך הופעת בכורה כמאמן ראשי בליגת העל. הפועל תל אביב ערכה אימון לקראת המפגש עם היריבה המושבעת, בו לדרר אמר: "זה קצת מרגש וזו תהיה חוויה מאתגרת. אנחנו צריכים ששחקנים יתנו יותר מעצמם, אבל קודם כל שיהיו יותר ביחד. יש פה קבוצה טובה יותר ממה שנראה עד היום. היה פה מאמן מצוין שעשה פה עבודה נהדרת, אך זה לא כל כך עבד. השבוע ניסינו לעשות את המקסימום והתאמנו טוב, ראיתי אופי אחרי הזעזוע שהיה. לא יודע אם יראו את זה כבר מחר, אבל הקבוצה תעלה על דרך המלך".

על עזיבת בית הלחמי: "האווירה הייתה לא נעימה כי אריאל היה אהוב במועדון. השחקנים פה מקצוענים וצריך להמשיך הלאה, בטח כשיש משחק כזה חשוב".

על היריבה: "אין לנו מה להפסיד? זה דרבי, זו הפועל תל אביב ואי אפשר להגיד דבר כזה. כמועדון, אנחנו רוצים לבוא לנצח נגד כל יריבה. מכבי היא אחת הקבוצות הטובות באירופה, בטח השנה, אבל אנחנו רוצים לתת את המקסימום ולנסות לנצח".

תומר גינת. האדומים מגיעים לדרבי אחרי שבוע לא פשוט (עדי אבישי)
תומר גינת. האדומים מגיעים לדרבי אחרי שבוע לא פשוט (עדי אבישי)

מכבי חיפה – הפועל ירושלים (18:55)
מחזיקת גביע המדינה עברה שבוע מוצלח שכלל ניצחונות על מכבי אשדוד ועל פו אורטז, האחרון כמובן בליגת האלופות של פיב"א, כשנגד הצרפתים, הרכש הטרי שלווין מאק רשם משחק מצוין עם 22 נקודות. מי שייעדר בשורות האדומים מהבירה הוא ג'ייקובן בראון, שקיבל זריקה בברכו והצטווה לנוח על ידי הצוות הרפואי.

הירוקים, שנכנעו למכבי תל אביב במחזור הקודם, ינסו לשוב אל מסלול הניצחונות אך ייאלצו להסתדר ללא הסנטר רומן סורקין, שנקע את קרסולו במשחק נגד הצהובים וייעדר בין שלושה לחמישה שבועות. מכבי חיפה לא הפסידה בהיכל רוממה בארבעת המשחקים האחרונים שאירחה.

מאז עונת 2013/14, הפועל ירושלים ניצחה בחמישה מששת הביקורים האחרונים שלה בכרמל. בנוסף, האדומים ניצחו את כל ששת המפגשים שלהם עם הירוקים, כולל 76:83 בגמר הפיינל פור של 2017.

ג'ייקובן בראון. לא יעלה עם הירושלמים לרוממה (לירון מולדובן)
ג'ייקובן בראון. לא יעלה עם הירושלמים לרוממה (לירון מולדובן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי