נהריה ביקשה את ברכת הרבי מליובאוויטש, ירושלים בטירוף

טוני גפני
טוני גפני | דני מרון

הסגולים פנו ל"מטה משיח" בכדי לקבל ברכה לקראת גמר הגביע הראשון בתולדותיהם. ניצחון יעניק לאדומים את התואר בפעם השנייה ברציפות והשישית בסך הכל. תומאס, שעשוי לעשות היסטוריה: "אנחנו מלאי ביטחון"

(גודל טקסט)

ההתרגשות בהפועל ירושלים לקראת גמר גביע המדינה הערב (חמישי) בשיאה. האדומים מהבירה יוכלו לזכות בתואר בפעם השנייה ברציפות והשישית בתולדות המועדון, אם יצליחו לגבור על עירוני נהריה שתופיע במעמד לראשונה בהיסטוריה. הבוקר איגוד הכדורסל הודיע כי כל הכרטיסים אזלו לקראת המשחק, זאת לאחר שהירושלמים מכרו כבר אתמול את כל 7,000 הכרטיסים שהוקצו להם.

סנטר הקבוצה של עודד קטש, טיישון תומאס, יוכל לרשום ציון דרך מכובד ביותר במקרה של ניצחון אדום. הביג-מן זכה במפעל עם הפועל חולון לפני שנתיים והניף גביע גם בעונתו הראשונה בבירה אשתקד, והערב הוא עשוי להפוך לזר הראשון שזוכה בשלושה גביעים מחוץ למכבי תל אביב. "זה בהחלט יהיה כבוד, אבל אני לא חושב על זה. אני רק רוצה להביא את עצמי לידי ביטוי כמו בכל משחק אחר", אמר תומאס באימון המסכם.

כאחד שזכה בתואר פעמיים, הסנטר סיפר כיצד הוא עוזר לחבריו בהכנה המנטלית למשחק: "אני מרגיש שאני צריך להיות יותר קולני, פשוט לשמש כמנהיג ולהראות לאחרים שאנחנו מגבים אחד את השני". ירושלים פתחה את חצי הגמר נגד ראשון לציון בשיא האינטנסיביות, ולתומאס לא היה ספק שכך יהיה גם הערב: "לא מדמיין תסריט שבו לא נפתח חזק, כי אנחנו מלאי ביטחון. החלק הקשה הוא ליישם את זה באמת נגד קבוצה טובה, לכן בתור מנהיג אני מנסה לוודא שהקבוצה מוכנה לעשות את העבודה".


"אנחנו מלאי ביטחון". טיישון תומאס בחצי הגמר (דני מרון)

ג'ייקובן בראון, שיחגוג מחר יום הולדת 30, יקווה לקבל הערב את גביע המדינה כמתנה: "זו ברכה להגיע לגיל 30, אבל כרגע אני חושב רק על לנצח את המשחק ואם נעשה זאת, זו תהיה יום הולדת מיוחדת", אמר בראון ודיבר גם הוא על הפתיחה המוחצת ביום שני האחרון: "זו הייתה המטרה העיקרית שלנו, להרוג את המשחק משלב מוקדם. לאחרונה לא היינו אגרסיביים כמו בתחילת העונה והיינו צריכים לחזור למקורות. זה מתחיל מזה שאני אביא את האנרגיות כמו בכל ערב וברגע שהחברים שלי רואים את זה, זה מקרין עד לאחרון שחקני הספסל".

מחזיקת הגביע צפויה ליהנות מרוב מוחלט ביציעים, דבר שגרתי עבור בראון: "כל משחק הוא משחק בית עבורנו. הקהל שלנו הוא משהו שלא ייאמן, האוהדים שלנו הם הכל בשבילנו. ננסה לעשות את זה בשבילם".

יספקו אווירה ביתית לאדומים. אוהדי הפועל ירושלים (דני מרון)
יספקו אווירה ביתית לאדומים. אוהדי הפועל ירושלים (דני מרון)

מהעבר השני, עירוני נהריה תנסה לחולל סנצסיה ולזכות בתואר ראשון אי פעם. כחלק מהניסיונות לעשות היסטוריה, הסגולים פנו לרבי מליובאוויטש ב"מטה משיח" בצפת, בכדי לבקש ברכה לקראת הגמר. במכתב מטעם העמותה לקידום הספורט בעיר, עליו חתום יו"ר המועדון ניסים אלפסי, נכתב: "אנו קבוצת הכדורסל עירוני נהריה, עליו לגמר גביע המדינה בכדורסל. אנו מבקשים את ברכתו הקדושה של הרבי מלך המשיח שנזכה בגביע ומקבלים עלינו להמשיך לפעול לפרסום בשורת הגאולה וביאת המשיח".

המכתב ל
המכתב ל"מטה משיח" (גרשון פריד)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי