ביהמ"ש דחה את התביעה של ג'מצ'י נגד קופמן שיצא זכאי

רון קופמן
רון קופמן | אלוני מור

כדורסלן העבר הגיש תביעה פלילית נגד העיתונאי ושדר הרדיו לאחר שקרא לו "חלאה" ו"אוסף רקמות מטונפות", אלא שקופמן נוקה מאשמה. עו"ד לוינטל שייצג אותו: "ההליך היה בזבוז זמן, אמירות ברדיו אינן מצריכות מאסר"

(גודל טקסט)

עיתונאי הספורט ושדרן הרדיו רון קופמן יצא זכאי לאחר שקובלנה פלילית בשל שימוש בלשון הרע שהגיש נגדו כדורסלן העבר של מכבי תל אביב ונבחרת ישראל דורון ג'מצ'י – נדחתה על ידי בית משפט השלום. קופמן שיוצג על ידי עו"ד רון לוינטל, יו"ר ועדת לשון הרע בלשכת עורדי הדין, זוכה בהליך הפלילי שנפתח נגדו. דיוויד פדרמן, שמעון מזרחי ואלי דריקס עלו להעיד בדוכן העדים מעבר לג'מצ'י עצמו. עובדי המועדון נשאלו האם הליך זה הוא חלק מהליך "רדיפת מכבי תל אביב אחר קופמן" לאחר שפרסם במשך שנים חדשות לא מחמיאות על שחקניה?".

 
הפרשה החלה לפני כשנה בשידור ברדיו ללא הפסקה (103), בשיחה על התנהגות לא ספורטיבית של שחקנים, כמו התנהגותו של ערן זהבי שזרק את סרט הקפטן במשחק הנבחרת. הפרשן אריה מליניאק אמר כי הדבר מזכיר לו אירוע מהעבר, בו ג'מצ'י, מלך הסלים של ליגת העל, סטר על לחיו של שחקן אחר, באופן אלים. קופמן, בתגובה, הזכיר את התנהגותו של ג'מצ'י כלפיו בתוכנית הטלוויזיה "יציע העיתונות", שם אמר לו ג'מצ'י כי הוא "מזהיר אותו" והוא שוקל "לזרוק לו מקל על הראש כמו בגבעתיים", כשהוא מרמז לאירוע שבו אלמוני תקף לפני מספר שנים את קופמן ברכבו וגרם לו לפצעים חמורים.
 
 
בזמן שהיה שרוי בלחץ וכעס על העלבונות שהטיחו בו, איבד קופמן את שלוות רוחו במשך מספר שניות, וכינה את ג'מצ'י בשידור חי כ"חלאה" וגם "אוסף של רקמות מטונפות". מדובר בגידוף שאינו מצדיק תביעה אך ג'מצ'י הגדיל לעשות ובחר בהליך פלילי מחמיר כדי לגרום להרשעתו של קופמן ולגזור עליו עונש של מאסר על תנאי. כל זאת במטרה לגרום לקופמן לחשש לפני שייתבטא נגדו פן יופעל עונש התנאי נגדו.

זהבי בלי סרט הקפטן. משם כל הדיון החל  (ערן לןף)

קופמן הודה במיוחס לו ובתגובה לכתב האישום טען כי הוא "ידוע כמבקר ספורט, פובליציסט ולא בהכרח מוסר עובדות", והוסיף בנוסף כי המאפיין הבולט שלו ואחד מסודות קסמו הוא "הבוטות בה הוא מביע את עמדותיו".

 

ההליך כלל אנשים רבים מעולם הספורט – שחקנים, מאמנים, שדרני ספורט וכן רגעים קומיים לא פשוטים, הן בחקירתו של קופמן עצמו והן כשהתברר בחקירתו של ג'מצ'י, כי קופמן גזל ממנו בעבר קמפיין. עוד עומת ג'מצ'י עם דברים קשים שאמר על שמעון מזרחי, שכיום מעסיק אותו, ומדוע אין להעניק לו את פרס ישראל. ג'מצ'י כשל להוכיח כי פרסום בטוויטר שוייך לקופמן, וכן התקשה להסביר מדוע המידע על כך שהפליק סטירה לשחקן אחר, לא הטרידה אותו או את העדים מטעמו.
 
 
עו"ד רון לוינטל, שייצג את קופמן, מסר לאחר קבלת הידיעה על זיכויו של מרשו: "מלכתחילה היה ההליך מיותר, בזבז זמן שיפוטי והייתה בו יומרנות רבה – לקבוע כי אוסף האמירות שנאמרו במשך מספר שניות בשידור חי ברדיו מצריכות מאסר או מאסר על תנאי והרשעה פלילית".

קופמן. זוכה מאשמה (צילום: יח"צ)

עוד הוסיף: "לא סביר שמבוקר יהלך אימים על המבקר במאסר על תנאי, ואין זה סביר כי פרשן ספורט יאויים ויחשוש להתבטא בעניינו של ספורטאי או עסקן ספורט או עובד אגודת ספורט. לרון קופמן יש קול ייחודי אשר מכניס עניין לשידוריו. מעבר לסגנון ולווליום, אי אפשר להתכחש לסקופים הגדולים שהביא בעניינה של מכבי תל אביב לאורך השנים, ולניסיונות הרבים מצד אנשיה להצר את צעדיו, כולל כאן בהליך זה. לסיכום: חופש הביטוי נשמר, קופמן ממשיך לשדר ולבקר, והניסיון להשתיק את קולו הייחודי לא צלח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי