ארגון שחקני היורוליג למנהלת: "לשקול את ביטול העונה"

סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין | אודי ציטיאט, ולנסיה

לאחר דין ודברים בין ווילבקין וכהן ממכבי ת"א למנהלת, ב-ELPA החליטו להתערב ופנו במכתב לשלומי פרי: תשנו את נהלי הבידוד ותערכו בדיקות קורונה או שתשקלו להכריז על סיום העונה

(גודל טקסט)

המאבק בין השחקנים הזרים בכדורסל הישראלי לבין מנהלת הליגה עולה מדרגה. אחרי סדרת ציוצים של שחקני מכבי תל אביב ובראשם סקוטי ווילבקין בדרישה שיבוטל האיסור שלהם לצאת מהבית שלא למטרת אימונים ומשחקים ואיומי המנהלת כי הם עלולים להיקנס בעקבות התבטאויותיהם, ארגון שחקני היורוליג פנה הערב (שלישי) לשלומי פרי, מ"מ מנכ"ל המנהלת, בדרישה: תשנו את נהלי הבידוד או שתבטלו את עונת 2019/20.

"אנחנו מבינים שהכדורסל והספורט המקצועני בכלל נמצאים בתקופה מאתגרת הן מבינה ספורטיבית והן מבחינה כלכלית, אבל ארגון שחקני היורוליג רוצה בראש ובראשונה בטובת השחקנים, במיוחד הבריאות והבטיחות שלהם ולדאוג שכל בעלי העניין יהיו מרוצים בתהליך", נכתב בתחילת ההודעה.

"אנחנו רוצים להביע את החששות הרציניים שלנו בעקבות המתווה של ליגת העל ולא יכולים שלא לדאוג שהשחקנים שלנו לא מוצאים את עצמם בסיטואציה בה הם צריכים לשחק כדורסל מבלי שניתנים להם התנאים האופטימליים לכך בעקבות מגפת הקורונה. אנחנו מאוד דואגים לבריאותם ולבטיחותם ומאמינים כי המתווה הקיים אינו מכיל אמצעי בריאות ובטיחות מספקים. גם הליגות בספרד ובגרמניה החליטו שהעונה תתקיים ושם אין צורך בהסגר קפדני או בטיפול שונה בכדורסלנים לעומת שאר האזרחים".

לכן, לדרישת ארגון שחקני היורוליג, "אם לא ניתן להבטיח זאת וכדי לא להתמודד עם השלכות עתידיות, יש לשקול לשנות באופן דרסטי את המתווה הנוכחי או לחשוב מחדש על ביטול העונה, כפי שעשו מרבית הליגות באירופה. צריך לקחת בחשבון לא רק את הסכנות של נגיף הקורונה, אלא סיכון גדול לפציעות שעולות להשפיע על הקריירה של השחקנים ולשנות את דימוי ועתיד הליגה בישראל. אם תחליטו שהעונה נמשכת, אנחנו מבקשים לערוך בדיקות קורונה לשחקנים ולכל הצוותים והמעורבים ולשנות את כלל הבידוד העצמי במהלך העונה".




ג'ייק כהן. ארגון שחקני היורוליג לצדם (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי