ספרופולוס: "מקווה שלא יהיו עוד פצועים, נגדיל את הרוטציה"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | עדי אבישי

לקראת חזרת הליגה, הודה מאמן מכבי ת"א: "נתחיל לאט אחרי שלושה חודשים ללא פעילות". ג'ייק כהן: "זו לא בעיה שאין קהל", המנכ"ל עדלי מרכוס: "השחקנים שידרו מצוקה, לא ביקורת"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב אמנם נמנעה בהצבעת דירקטוריון ליגת העל אם לחדש את עונת 2019/20 או לא, אבל זה לא סוד שהיו גורמים בקבוצה, כמו גם שחקנים שלא חוששים להביע את דעתם ועושים זאת גם בימים האחרונים, שהעדיפו לשוב לליגה הישראלית רק בעונה הבאה. 

בעקבות אותם ציוצים וציטוטים שנמשכים גם במקביל לאימונים מצד עובדי ושחקני מכבי תל אביב, ביקורות רבות הופנו נגד המועדונים מצד בכירי הענף והיום (שלישי), במסיבת עיתונאים שגרתית לקראת חזרת הליגה בשבת הבאה (20.6), ניתנה למכבי תל אביב הזדמנות להעביר את מסריה ודעותיה באופן רשמי במסיבת עיתונאים לקראת חידוש העונה.

מי שהתייצבו למסיבת העיתונאים שנערכה באמצעות אפליקציית "זום" היו המאמן יאניס ספרופולוס, הקפטן ג'ייק כהן והמנכ"ל עדלי מרכוס. היווני היה הראשון לדבר ואמר: "אחרי זמן רב, אנחנו זוכים לדבר שוב – גם עם זה ממרחק. אנחנו מוכנים לפתיחת הליגה, גם אם מדובר במצב שונה, בעקבות הנחיות הבידוד ובגלל הסיכון לפציעות בתקופה אינטנסיבית כזו. לצערי ג'ון דיברתולומיאו נפצע היום באכילס והוא יחסר לנו מאוד".

ספרופולוס נשאל אם הוא צופה ירידה ביכולת ועל פציעת דיברתולומיאו: "התחלנו לאט, צעד אחר צעד כי אנחנו אחרי שלושה חודשים ללא פעילות וזה מצב קשה  לשחקנים שחזרו אחרי הפסקה של חודשים ולא של שבועיים או שלושה. אנחנו מתחילים מאפס כי היו לנו רק שלושה שבועות, אבל עבדנו על דברים ואנחנו שמחים לחזור אחרי שלושה חודשים שבהם לא עבדנו בכלל – גם אם השחקנים רצו ורכבו על אופניים בבית, זה ממש לא אותו דבר. אני מקווה שלא יהיו לנו פציעות עד תום העונה וננסה לעשות כמיטב יכולתנו ולהגיע לרמה הכי גבוהה שלנו".

כידוע, שעה קלה לפני מסיבת העיתונאים הודיעה מכבי תל אביב שהקפטן, ג'ון דיברתולומיאו, נפצע באימון ולא צפוי לחזור לשחק העונה. ספרופולוס נשאל על כך שכעת ווילבקין נשאר הפוינט-גארד היחיד בסגל: "זו שאלה טובה. אנחנו ננסה למצוא את הפתרונות הכי טובים לקבוצה ויהיו שחקנים שיקבלו כעת יותר הזדמנויות. לבצע רוטציה רחבה יותר זו מטרה מבחינתנו ובטוח שיהיו שחקנים שכעת ישחקו יותר, כי יש לנו שחקנים איכותיים בקבוצה וכולם יחד יוכלו לחפות על ההיעדרות של ג'ון ולעזור לקבוצה במשחקים החשובים שלפנינו".


ווילבקין. הפוינט גארד היחיד בסגל של ספרופולוס (דני מרון)

ספרופולוס נשאל על הפועל ירושלים, שאיבדה את בראון ותומאס: "כרגע אנחנו חושבים איך להיות מוכנים ברמתנו. אנחנו מכבדים את ירושלים ואת כל הקבוצות, אבל נתרכז במאצ' אפ נגדם כשהזמן יגיע. יש לנו עוד עשרה ימים להתכונן לפתיחת הליגה וזו הדאגה העיקרית שלנו כרגע, לחזור לרמה שלנו, כל אחד לתפקיד שלו, לרוטציה, להיות טובים התקפית והגנתית וכשנגיע למשחקים נחשוב על היריבות הספציפיות".

על כך שמכבי ת"א הקבוצה היחידה בליגה שלא תקיים משחקי אימון: "זו החלטה שלי ועם האימונים נהיה מוכנים. אין צורך במשחקי הכנה, תכננו אחד, אבל ביטלנו אותו. אני מאוד מאמין באימונים, במיוחד בתקופה כזו שאין הרבה זמן להתאמן".

החלטתו להישאר בישראל: "אישית, חשבתי שעבור המשפחה שלי יהיה בטוח יותר להישאר כאן. רצינו להישאר כי אנחנו אוהבים את המדינה, אני רוצה לברך את הממשלה על ההתנהלות במגיפת הקורונה וגם למשרד הבריאות שעשה עבודה מצוינת וממשיכים בכך. אנחנו הרגשנו בטוחים, לא הדאיג אותנו להישאר בישראל ועם הזמן הבנו שזו הייתה החלטה נכונה".

ציוצי השחקנים נגד הבידוד: "זו שאלה טובה. מצד אחד, מה שהשחקנים מבקשים אני תומך בו והם צודקים. מצד שני, כולנו מכבדים את ההוראות ועושים את המיטב כדי לשמור על השחקנים בריאים. מבחינת כדורסל, אנחנו מרוכזים כמה שאנחנו יכולים בעבודה שלנו כי אנחנו יודעים שאנחנו משחקים במועדון גדול כמו מכבי ת"א".


ספרופולוס והצוות. מאמין באימונים (באדיבות מכבי תל אביב)

משחקים בלי קהל: "ביוון, כמו שאתם יודעים, הרבה פעמים קבוצות נענשות ומארחות בלי קהל. תאמינו לי, זה דבר מאוד קשה כי כולנו משחקים בשביל האוהדים והם גם יודעים לדחוף אותנו. זה מאוד יפגע בנו לשחק בלי האוהדים שלנו, תהיה אווירה קרה יותר ונצטרך להתרגל אליה. אנחנו נתגעגע מאוד לקהל שלנו".

המנכ"ל עדלי מרכוס היה מי שדיבר על הצד הניהולי וכשנשאל על הציוצים של שחקני המועדון השיב: "השחקנים צייצו את דעתם וזה לא קשור אלינו כהנהלה. כולנו חווטים סיטואציה שמעולם לא הייתה, זה עולם קצת חדש ולא ידענו מה יהיה כי לא היינו במקום הזה. אני לא חושב שהשחקנים מתלוננים נגד המנהלת, אלא שיש סיטואציה שנוצרה וגם למשרד הבריאות זו תקופה חדשה. אני לא חושב שיש ביקורות, אלא מצוקות וזה מה שהשחקנים משדרים עקב הסיטואציה. לא חושב שזה נגד המנהלת, גם אם ניסו לצייר את זה, זה ממש לא שם".

כיצד פועל המועדון בניסיון להקל בהנחיות: "יש כל מיני רעיונות שהועברו למשרד הבריאות, אנחנו מחכים לתשובה. כרגע זה עומד למבחן, הבאנו גם את גרוטו לאימון פה, הוא שמע את כל השאלות והבעיות והיה מאוד סבלני כלפי השחקנים. אנחנו מחכים לעדכונים ממנו".


אוהדי מכבי ת"א במשחק היורוליג האחרון, מחכים לראות אם יוכלו להיכנס להיכל (דני מרון)

ג'ייק כהן נשאל מה דעת השחקנים על כך שמצפה להם עונה ללא קהל בכלל: "לא חשבתי על זה יותר מדי אם להיות כן, זה לא עבר בראש שלי, אבל אני לא חושב שזה מקום לדאגה. יש לנו אוהדים נהדרים ואני בטוח שנתגעגע בהם, אבל זה גם יכול לעזור לנו כי נשמע אחד את השני בהגנה. הייתי מאוד שמח שהם יהיו שם איתנו". 


אם לא התייחסו מספיק להיבט המנטלי של נהלי הבידוד
: "אני חושב שלא התייחסו לזה מספיק וזה משהו מאוד מדאיג. אמרתי את דעתי בנושא ואני חושב שהייתי מאוד ברור".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי