אלייז'ה בראיינט: "רק אותנו בודקים, אתה שואל את עצמך 'מה קורה פה?'"

אלייז'ה בראיינט
אלייז'ה בראיינט | דני מרון

הקלע של מכבי ת"א, שנמצא בארץ בזמן שאשתו עומדת ללדת, התראיין בארה"ב ומתח ביקורת על הנהלים בימי הקורונה: "זה בלתי הגיוני, הייתה מהומה". האמריקאי סיפר על השגרה בימים אלה, חלום ה-NBA והעונה באילת

(גודל טקסט)

אלייז'ה ברייאנט (25, 1.96) שב לישראל ב-26 במאי בציפייה לחידוש עונת הכדורסל עם מכבי תל אביב. האמריקאי, שנאלץ לתקשר בשלט רחוק עם אשתו ההריונית ביוטה, סיפר על הקשיים בתקופה הנוכחית בראיון שהעניק למולדתו ("deseret"). את שגרת החיים החדשה שלו תיאר כך: "קריאה, משחקים באקס-בוקס, מתיחות, אוכל, שינה – ושוב אותו הדבר. אתה נמצא בבידוד במשך שבועיים ואז יכול להתאמן".

"המשחקים היו אמורים להתחיל ב-21 ביוני עד ה-31 ביולי. זה מצב קשה מאוד. השחקנים לא יכולים לעשות שום דבר חוץ מללכת לחדר כושר ובחזרה. יש מהומה גדולה בנושא. זה לא ממש בשליטה", סיפר בהתייחסות להתבטאויותיהן של סקוטי ווילבקין, ג'ייק כהן ועומרי כספי בין היתר. על אשתו: "היא בריאה, התינוק בריא וככה זה ברכה. ברור שהיינו רוצים להיות יחד אבל הנסיבות הבלתי צפויות האלה קרו".

"הייתי משווה בין לשחק במכבי תל אביב לבין לשחק בלייקרס בלוס אנג'לס", אמר. העונה הראשונה שלו בישראל הייתה בהפועל אילת כמובן שם הצטיין. בריאנט נזכר: "שיחקנו בחלק הדרומי בישראל, זה דומה למיאמי הקטנה. זה המקום אליו מגיעים כל האנשים מהאיזורים האחרים בארץ כדי לבלות. אהבנו את זה. היינו חמש דקות מהחוף. שיחקנו פעם בשבוע, זו הייתה חוויה נהדרת. הגענו לפיינל פור והפסדנו למכבי תל אביב בה אני משחק כרגע. לא יכולתי לבקש עונה ראשונה טובה יותר. הצגנו כדורסל ממש טוב.

בראיינט (דני מרון)

על החוויה במילווקי באקס בליגת הקיץ: "זה הלך ממש טוב, היו לי הזדמנויות לחוזה לא מובטח אבל העדפתי לשחק ביורוליג. הזמן שלי עוד יגיע. התייעצתי יחד עם משפחתי. להישאר בארץ הייתה האופציה הטובה ביותר. אני מאמין שזה יקרה, עליי להישאר סבלני".

"חשבתי שהעונה הזו לא תחזור", הודה. "היורוליג כבר החליטה שהעונה לא תימשך, השחקנים יקבלו 80% מהשכר, אבל בליגה המקומית לא החליטו על כלום. הפרוטוקולים לא הגיוניים. אנחנו הקבוצה היחידה שעברה בדיקות קורונה אתה לא יכול להיות קרוב לשחקנים לפני משחק ואז אתה יכול לשחק? זה גורם לך לנוע באי נוחות ולשאול "מה קורה כאן?"

על האוהדים: "האוהדים שלנו הם הטובים ביורוליג. זה מטורף כמה רעש הם עושים. אתה לא יכול לשמוע את עצמך לדבר. הם ימותו עבור הקבוצה, בכנות. יש יריבות גדולה עם הקבוצה השנייה מהעיר, זורקים מצתים, שחקן ירק בעבר. היו מצלמות מחוץ למלון שלנו. אמרתי לעצמי 'וואו, זה מטורף' לגבי האבטחה שקיבלנו. כבר אפשר היה לשכוח שאנחנו בסך הכל משחקים כדורסל".

במדי אילת (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי