מתאחד עם קטש: סולימאן בריימו סיכם במכבי תל אביב

play
סולימאן בריימו, הפועל ירושלים | דני מרון
תיקתקנו - סיכום אירועי היום בספורט, 19.1 06:22

שחקן הפנים (33, 2.03 מ') שכיכב בהפועל ירושלים ובאילת בעברו יצטרף מטופאש בורסה. הצהובים ישלמו פיצוי על שחרורו, הופעת הבכורה - בשבוע הבא. לורנזו בראון לקראת אלבה ברלין: "החבר'ה כאן גורם לי להיות נינוח על המגרש ומחוצה לו"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב מצאה את החיזוק שחיפשה לקו הקדמי: סולימאן בריימו, אקס הפועל ירושלים והפועל אילת, המשחק כיום בטופאש בורסה, סיכם במועדון. שחקן הפנים יחתום בקרוב רשמית בשורות הצהובים עד לסיום העונה ולחזק את הסגל במקומו של אלכס פוית'רס שגמר את העונה לאחר שעבר ניתוח בכף ידו. הצהובים יצטרכו לשלם לטורקים פיצוי כספי של כמה עשרות אלפי דולרים על שחרורו והופעת הבכורה תירשם בשבוע הבא.

במכבי תל אביב חיפשו מחליף לפוית'רס במשך תקופה ארוכה שמסיבות כלכליות ומקצועיות מועמדים רבים לתפקיד נפלו בזה אחר זה. בריימו סומן כבר בתחילת הדרך כמועמד, הצהובים העדיפו להסתכל על אופציות אחרות, אך החליטו לבסוף כן לנסות ולצרפו.

בריימו (33, 2.03) שיחק בקטאר, יפן, אוסטרליה, פורטו ריקו, גרמניה, רוסיה וצרפת לפני שהגיע להפועל אילת של שרון דרוקר במהלך 2018/19 והגיע עם הקבוצה לחצי גמר הפיינל פור. אחרי עונה אחת טובה המשיך להפועל ירושלים תחת עודד קטש ושיחק בקבוצה במשך שלוש עונות לא רצופות, כשהוא זוכה עמה בגביע המדינה. הקיץ הצטרף לטופאש בורסה הטורקית ורושם 8.6 נקודות ו-6.3 ריבאונדים בממוצע למשחק.

רומן סורקין, מכבי תל אביב, מול סולימאן בריימו, הפועל ירושלים
ישתפו פעולה. בריימו וסורקין | דני מרון

הערב (חמישי, 21:05) תארח מכבי תל אביב את אלבה ברלין במסגרת המחזור ה-20 ביורוליג במשחק שאותו יודעים במכבי שאסור להפסיד. הגרמנים הגיעו לארץ בסגל חסר, כשמלבד תמיר בלאט שלא ישחק בוודאות, גם יובל זוסמן נמצא בספק גדול להתמודדות.

מהצד של מכבי ג'רל מרטין ישוב לסגל, אך קיים ספק לגבי שיתופו של ג'יילן אדאמס שלא חש אמש בטוב ולא ערך את האימון המסכם. בקבוצה ידעו עד לשעות הצהריים האם אדאמס יוכל לשחק, ואם לא ג'ון דיברתולומיאו יקבל יותר דקות משחק.

"לשמור על הריכוז זה מבחינתי היעד העיקרי שלנו", הדגיש כוכב הקבוצה לורנזו בראון על המטרות של הקבוצה למשחק. "אנחנו צריכים לשמור על אותה רמת אנרגיה ולהכיר את השחקנים שסביבנו על המגרש. ביורוליג אתה אף פעם לא יודע מה יקרה. זו עונה מאוזנת וצריך להתרכז במטרה שלפנינו, לשים לב לפרטים ולעלות עם המון אנרגיה. הגנה היא גם מטרה עיקרית בקבוצה – להשיג עצירות ולצאת למתפרצות זאת הזהות שלנו. ברגע שאנחנו משיגים את העצירות ומתרגמים אותן לנקודות מהירות, אז זה עובד. יש עליות וירידות ופשוט צריך להתמודד עם ההתרחשויות".

כשנשאל על הסיבות לעונה הטובה ביותר מבחינתו ביורוליג, בטח מבחינה סטטיסטית, השיב: "זה קצת מהכל. הייתה לי התחלה מוקדמת עם הנבחרת הלאומית. זה נתן לי דחיפה. אני נשאר ממוקד באומנות שלי, מגיע כמעט כל יום כדי לזרוק עוד אקסטרה זריקות והשיטה פה עוזרת לי. להיות ליד החבר'ה כאן גורם לי להיות נינוח על המגרש ומחוצה לו. האווירה כאן מניעה אותי".

ג'יילן אדאמס, שחקן מכבי תל אביב
בספק. אדאמס | דני מרון

"ההכנה שלנו למשחקים האלה היא תמיד אותו הדבר", סיפר ג'ון דיברתולומיאו. "אנחנו לוקחים את כולם ברצינות, יודעים איך זה לשחק במשחקים בהם אנחנו אמורים לנצח ויודעים גם מה זה להיות אנדרדוג. זה לא משהו שמשפיע על ההכנה שלנו יותר מדי. אנחנו יודעים עד כמה אלבה יכולה לשחק טוב ביחד, הם משחקים טוב כרגע ואני לא חושב שמישהו אצלנו מפחית בערכם".

כשנשאל על המפגש הקרוב עם יובל זוסמן, הגיב הגארד: "אני כבר הרבה זמן במכבי ושיחקתי מול הרבה חברי קבוצה לשעבר. בפעם הראשונה היה קצת מוזר לראות את זוס בצד השני, אבל כבר הספקתי לראות אותו כמה פעמים כאן ובגרמניה. אני שמח בשבילו על הצמיחה ויודע שהוא נרגש לחזור לשחק גם בהיכל מול מכבי. אני אוהב את זוס, תומך בו ורוצה שיצליח, רק לא מולנו באולם הזה".