ארץ האפשרויות המוגבלות: כך התגלגל סולימאן בריימו למכבי תל אביב

play
סוג של ברירת מחדל. בריימו | דני מרון
תיקתקנו - סיכום אירועי היום בספורט, 19.1 06:22

"השוק קשה", ההגעה של אדאמס תפסה חלק גדול מהתקציב, היריבות ביורוליג יותר עשירות והצוות המקצועי לא קפץ על כל שחקן. מכבי תל אביב צפויה להנחית שחקן "שלא היה מגיע לכאן בקיץ". אפילו קטש לא חשב שיביא אותו לפני כחודש, אך המצב השתנה

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תעלה הערב (חמישי, 21:05) אל הפרקט בהיכל מנורה ותשלים משחק תשיעי רצוף ללא אלכס פוית'רס. ב-5 בדצמבר הודיעו הצהובים כי שחקן הפנים האמריקאי יעבור ניתוח שיסיים למעשה את העונה שלו, ומאז, חודש וחצי, שיחקו שמונה משחקי יורוליג, ועדיין לא הביאו לו מחליף. אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, למשחק הבא תעלה מכבי תל אביב עם שחקן חיזוק חדש – סולימאן בריימו, שנבחר אחרי שהנציגה הישראלית ביורוליג מיצתה לא מעט אופציות אחרות בשוק.

על פניו נראה כי בתקופה הזאת הצליחה מכבי תל אביב לייצב את עצמה, המציאה מחדש את ג'ייק כהן, קיבלה יותר מרומן סורקין וג'וש ניבו, ובעיקר קיבלה בגדול את ג'רל מרטין. אלא שלמרות המצב הטוב, במכבי תל אביב יודעים שלאורך זמן החיסרון של פוית'רס יבוא לידי ביטוי, וכבר עכשיו יש כאלה שתולים את ההפסד המאכזב באתונה בשבוע שעבר בכך שהיה חסר עוד שחקן ברוטציה.

במכבי תל אביב מרגישים שהם יהיו שם עד הסוף במאבקי הפלייאוף, לטוב או לרע, ולא רוצים למצוא את עצמם בסופו של דבר עם תחושה שהיו יכולים לעשות את זה אבל פספסו. לכן, למרות ההתייצבות במצב הקבוצה, עשו את המאמץ לצרף שחקן פנים. האם בסופו של דבר בריימו יהיה הקלף המנצח? ימים יגידו.

דני פרנקו: "שמח שהשחקנים הגיבו כמו שהגיבו, לקחו אחריות באופן אישי"
טור דה פראנס: הפועל תל אביב טיילה מול פריז, בראון השווה שיא יורוקאפ
בולדווין: "אוהב להיות במרכז, שואפים להגיע רחוק ביורוליג"

שחקן הפועל ירושלים סולימאן בריימו
סוג של ברירת מחדל. בריימו | דני מרון

"בקיץ עשיתם עבודה טובה יותר עם השמות שהעליתם לקבוצה", כך לגלג עודד קטש על השמות שעלו כאופציות לחיזוק הקבוצה אחרי הפציעה של פוית'רס ימים ספורים לאחר מכן. אחד השמות היה סולימאן בריימו. "השוק קשה", ניתח קטש בשבוע שעבר את המצב שהוביל לכך שמכבי תל אביב לא הצליחה לצרף שחקן פנים במשך חודש וחצי. אם נסתכל על היורוליג והיורוקאפ מאז הפציעה של פוית'רס, הרי שחמישה שחקנים שיכלו למלא את החסר הוזכרו – אך כל אחד מהם הגיע לקבוצה אחרת.

קוסטס אנטטקומפו היה הראשון שעשה את הדרך לאירופה מה-NBA וחתם בפנרבחצ'ה. אחריו נפלט אקילה פולונארה מאנדולו אפס, והגיע לאחרונה לז'לגיריס קובנה. את מקומו של פולונרה מילא כריס סינגלטון שהיה תקופה ארוכה ללא קבוצה. צ'ימה מונאקה, שחקן העונה בליגת האלופות של פיב"א, חזר מסקרמנטו קינגס וחתם במונאקו וממש לאחרונה הגיע הסנטר מייקל אריק, בעל עבר של מספר שנים ביורוליג, לקבוצת היורוקאפ השאפתנית של טורק טלקום אנקרה.

מלבד אריק, כל אחד מהשחקנים ברשימה היו מועמדים להגיע למכבי תל אביב בתקופה האחרונה, אך לבסוף נחתו במקומות אחרים. "במשך כמה שנים קשה לנו מאוד להתמודד עם קבוצות אחרות באירופה שמציעות סכומי כסף גדולים מאוד", הודה אחד מאנשי מכבי תל אביב השבוע. "עכשיו, כששוק השחקנים דל מאוד, כל שחקן שאיכשהו נפלט אליו הופך להיות יעד של כמה קבוצות יורוליג, ובמשחק הזה קשה לנו יותר".

עוד מספרים במכבי תל אביב כי חלק מהשחקנים ברשימה שלמעלה יכלו להגיע אך "חלקם היו שחקנים שעודד קטש לא היה שלם לגביהם". המאמן חיפש שחקן שיכול לשחק בשתי עמדות הפנים ועם קליעה טובה לפחות מחצי מרחק, אם לא מבחוץ. בריימו אמור לענות על חלק מהאלמנטים הללו, למרות שעל פניו העונה הוא הרבה פחות טוב בליגה איכותית כמו הליגה הטורקית.

שחקן אנאדולו אפס אקילה פולונארה
פולונארה | אימג'בנק GettyImages, Emanuele Cremaschi

מה שמנע ותקע חלק מהמהלכים של מכבי תל אביב מבחינה כלכלית היא סוגיית ג'יילן אדאמס ושחקן נוסף שאולי יעזוב את הקבוצה. הגעתו של אדאמס הייתה חריגה עבור מכבי תל אביב בשלב הזה של העונה, וכמו שבעונה שעברה נחתך בשלב מוקדם מתיאס לסור מסיבות כלכליות אחרי שהצטרף באופן זמני, הגעה של אדאמס לכל העונה תעלה לצהובים יותר מ-300 אלף דולר בחישוב הכללי.

"בגלל שהיה ידוע שלא יהיה פשוט להביא שחקן במקומו של פוית'רס, הרעיון של הניתוח היה הדבר האחרון שרצינו ללכת אליו", הודו במכבי תל אביב. ההחלטה ללכת לאותו ניתוח הייתה בסופו של דבר כשהצהובים הגיעו למצב של אין ברירה, כשפוית'רס כבר לא יכול היה לתפקד כמו שצריך.

אם מורידים את הסכום שמכבי תל אביב תקבל מהביטוח על פוית'רס, נשאר לקבוצה סכום כסף לא גדול במיוחד כדי לבצע שינוי בסגל. אבל אם יחרגו מהתקציב בצורה די ברורה, לא תהיה ברירה אלא ללכת לאופציה שבמועדון קיוו להימנע ממנה – שחרור של שחקן מהסגל על מנת לצרף מחליף.

"ברור שאם היה צ'ק פתוח להביא שחקן, זה היה נראה אחרת", הודה גורם במועדון. "מאחורינו לא עומדת המדינה כמו במקרה של הכוכב האדום שהיתה יכולה להביא את קמפאסו או קבוצת כדורגל עשירה כמו אצל קבוצות אחרות".

עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב
ההיכרות עם בריימו עשתה את שלה. קטש | קובי אליהו

כאמור, למרות הקשיים שנוצרו וחוסר ההסכמה על חלק מהשחקנים מצד הצוות המקצועי, לבסוף נראה שהפלונטר נפתר עם הגעתו הצפויה של בריימו – שחקן שבמכבי תל אביב הודו לפני כחודש שבכלל לא היה עולה כאופציה במהלך הקיץ.

"יש שחקנים שמגיעים לקבוצה במהלך העונה, והם בכלל לא היו באים בחשבון אם היינו נמצאים בקיץ", אמר הבוקר אחד מאנשי המועדון. "היו לנו כבר עונות שעשינו פשרות בקיץ, והתאכזבנו. במהלך העונה, כששעון החול לוחץ, והאלטרנטיבות לא בשיאן, כן יש פשרות. אם בריימו אכן יחתום, זה לא יהיה כי הוא עונה על כל המעלות המקצועיות הנדרשות, אלא בעיקר כי הוא מתאים בעמדות, המאמן מכיר אותו ואוהב אותו והוא מנטלית כן מתאים לקבוצה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי