שבת בליגת העל: ירושלים יורדת לאילת, גלבוע יוצאת לחולון

המחזור ה-15 בליגת העל: אחרי ההפסד לדיז'ון תקווה הקבוצה של דז'יקיץ' לעבור את המשוכה הדרומית (19:10). הסגולים ירצו לשכוח מההפסד הדרמטי בצרפת במשחק ביתי נגד נועלת הטבלה (21:05)

קבוצות: הפועל אילת
(גודל טקסט)

משחקי המחזור ה-15 בליגת העל ייצאו מחר (שבת) לדרך. באילת תארח הפועל המקומית את הפועל ירושלים הלא יציבה (68:82 לירושלים בבית בסיבוב הראשון). הפועל חולון תקווה להימנע מתקלות כשתארח את נועלת הטבלה הפועל גלבוע/גליל (67:91 לחולון בגן נר בסיבוב הראשון).

ליוואי רנדולף, שחקן הפועל ירושלים
משחק לא פשוט באילת. ליוואי רנדולף | דני מרון

הפועל אילת – הפועל ירושלים (19:10)

מאוריציו בוסקאליה היה קרוב לנצח במשחקו הראשון על הקווים באילת, אך הקבוצה שנמצאת במקום ה-11 לא הצליחה לנצח בבאר שבע ונשארה קרובה מאוד למקום שמוביל לליגה הלאומית. למרות ההפסד באילת היו אופטימיים מהיכולת ההתקפית שהציגו השחקנים, ומאמינים שהשיפור ההגנתי יושג בתקופה הקרובה. מי שרשם את משחקו הטוב ביותר העונה הוא הגארד ג'ארד טרל שהיה כבר עם רגל מחוץ לקבוצה זה תקופה ארוכה.

אכזבה גדולה בהפועל ירושלים אחרי ההפסד הביתי לדיז'ון בפתיחת שלב הטופ 16 של ליגת האלופות. האדומים, שהעפילו לאחרונה לחצי גמר גביע המדינה אך לא רושמים יכולת מרשימה בליגה, יודעים שאת המשחק הקרוב באילת הם חייבים לעבור ולנסות לצבור ביטחון לקראת משחק העונה באירופה נגד הפועל חולון בחוץ. נועם יעקב, שהצטרף לקבוצה לפני כשלושה וחצי שבועות שותף עד כה ל-3 דקות בלבד, והוא עשוי לקבל דקות במשחק החוץ הקרוב.

שחקן הפועל חולון ג'ו רגלנד מאוכזב
חוזרים לליגה אחרי הפסד כואב באירופה. ג'ו רגלנד | דני מרון

הפועל חולון – הפועל גלבוע/גליל (21:05)

הקבוצה של גיא גודס מגיעה למשחק הביתי נגד גלבוע אחרי ההפסד המאכזב בשטרסבורג בפתיחת שלב הטופ 16, במשחק שהיא הצליחה להפסיד למרות שהובילה ביתרון מבטיח, 2 דקות לסיומו. בחולון חזרו כבר ברביעי לארץ, כשהם רוצים לעבור את המשחק הקרוב בשלום, ללא פציעות וצורה חלקה, ולהתכונן למשחק המשמעותי מאוד שמחכה להם באמצע השבוע הבא נגד הפועל ירושלים. ניב משגב שפספס את המשחק הקודם, צפוי לעמוד לרשות הצוות המקצועי, אך פרדי בורדיון ייעדר ובקבוצה מקווים שישוב לאימונים בתחילת השבוע הבא לאחר שגם הוא וגם משגב עברו בדיקות MRI שלא העלו ממצאים מיוחדים. מי שלא נרשם הוא מרווין ג'ונס.

גם החזרה של אריאל בית הלחמי לקווים לא עזרה לנועלת הטבלה לחזור למסלול הניצחונות, וגלבוע/גליל סופרת עשרה הפסדים רצופים בליגה. האדומים יכולים להתעודד רק מהעובדה שהפועל אילת ועירוני קרית אתא נמצאות במרחק סביר ממנה, אך אם לא ידעו להוציא ניצחונות במשחקים הקרובים, הפער מהקו האדום עשוי להתחיל לגדול. בגלבוע בעיקר מתוסכלים מהיכולת ההתקפית של הקבוצה, שבדקות רבות לא מצליחה לייצר נקודות, ויודעים שיצטרכו לרשום משחק שיא כדי להדהים בחולון.