אחרי 9 הפסדים: הפועל אילת גברה על גלבוע/גליל במשחק העונה של התחתית

play
אריק גריפין, שחקן הפועל אילת | דני מרון
אחרי 9 הפסדים: הפועל אילת גברה על גלבוע/גליל במשחק העונה של התחתית 06:32

אחרי שלושה חודשים ללא ניצחון, גריפין (24 נקודות) הוליך את אילת לניצחון 74:85 חשוב על אריאל בית הלחמי וסיבך את האקס מתחת לקו האדום. הפועל באר שבע גברה 73:89 על בני הרצליה בקרב על הבית העליון

קבוצות: הפועל אילת
(גודל טקסט)

משחקי המחזור ה-18 בליגת העל ננעלו היום (שני). תחילה נערך קרב תחתית לוהט באילת שבו הפועל אילת גברה על נועלת הטבלה גלבוע/גליל 74:85, לאחר מכן הפועל באר שבע ניצחה בקלות 73:89 את בני הרצליה במשחק משמעותי על הכניסה לבית העליון.

אריק גריפין, שחקן הפועל אילת
מחצית שנייה מוצלחת. גריפין ואילת | דני מרון

הפועל אילת – הפועל גלבוע/גליל 74:85

אחרי תשעה הפסדים רצופים ושלושה חודשים בלי ניצחון, הערב זה קרה: ניצחון לאילת. שלושה חודשים עברו מאז הוביל אריאל בית הלחמי את הפועל אילת לניצחון חוץ בהרצליה, ומאז לא רשמה הקבוצה הדרומית ניצחון, כשגם ההגעה של מאוריציו בוסקאליה לעמדת המאמן לא עצרה את הנסיגה. היום זה נעצר, עם ניצחון תחתית חשוב, בעיקר בזכות 24 נקודות של אריק גריפין.

האורחים מחקו פיגור מסיום הרבע הראשון וירדו להפסקה ביתרון 6, אבל אילת ניצחה את המחצית השנייה 31:48 והשיגה ניצחון משמעותי. מנגד, למרות התאוששות ביכולת, גלבוע/גליל עם ניצחון אחד בחמישה משחקים מאז הגיע אריאל בית הלחמי לקבוצה,ומצבה הופך להיות אנוש במאבקי ההישרדות.

קלעו לאילת: אריק גריפין 24 נקודות, אנטוניוס קליבלנד 19, טרן פאטוויי 14, אוסטין טילמן 10 (5 אסיסטים), נתנאל ארצי 8, מנג'וק מתיאנג 8 (19 ריבאונדים), נועם אביבי 2.

קלעו לגלבוע/גליל: טוני קאר 21 נקודות (6 אסיסטים, 6 איבודים), רוברט פרנקס 20, צ'אד בראון 12, לונדון פראנטס 11, מירון רוינה 3, צוף בן משה 3, עמית זיס 2, ג'סטין גורהאם 2.

קאליל אחמד, הפועל באר שבע

הפועל באר שבע – בני הרצליה 73:89

במשחק שנעל את המחזור ה-18, הפועל באר שבע ניצחה באולם הקונכיה את בני הרצליה במפגש שלמעשה היווה קרב על הבית העליון לאור העובדה שערב המחזור שתיהן היו במאזן זהה של 9:8. בזכות הניצחון הצליחה באר שבע לעשות צעד משמעותי לעבר השגת המקום השישי, ששווה גם כרטיס ליורופקאפ בעונה הבאה.

הרצליה חזרה לתמונת הבית העליון בזכות הניצחונות על נס ציונה ואילת, אבל לפני כשבועיים הובסה בביתה על ידי מכבי תל אביב וגם היום לא הצליחה להתמודד עם היריבה שמצדה עצרה רצף של שני הפסדים בליגה לפני פגרת הנבחרות.

המארחת הוליכה לכל אורך המשחק, עלתה ליתרון דו ספרתי לראשונה כבר ברבע הראשון ולהפסקה ירדה ביתרון 30:41 אחרי דקות טובות של חואקין שוכמן וקודי דמפס שהובילו ריצה מקומית וסגל שקבע שלשה עם הבאזר. בתחילת הרבע השלישי הרצליה עוד ניסתה לחזור עם כריס באב, קרביץ ו-ואן וליט, אבל אחמד קלע 7 נקודות רצופות וגם חילק לפריצקי אסיסט להטבעה כדי למנוע מהאורחת כל אפשרות לחזור למשחק שבדקות האחרונות שלו כבר היה עמוק בגארבז' טיים.

קלעו להפועל באר שבע: קאליל אחמד 18 נקודות (4 אסיסטים, 5 איבודים), בן מור 15 (9 ריב', 6 אס'), נטע סגל 14 (3 מ-3 לשלוש), טידג'אן קייטה 12, רועי פריצקי 11 (6 אס'), קודי דמפס 9, איגור קולשוב 8, חואקין שוכמן 2.

קלעו לבני הרצליה: מוריס קמפ 16, עודד ברנדוויין, אנדי ואן וליט 11 כל אחד, כריס באב 10, סנדי כהן, קוויינטון הוקר 8 כ"א, יאיר קרביץ 5, ג'וליאל גמבל 4.

עוד בליגת העל

אוהדי הפועל תל אביב התעמתו עם מאבטחים, דז'יקיץ' פרגן לקרינגטון
מיני-משבר? גינת: "יש לנו את הכישרון, הרצון והמנהיגות כדי לצאת מזה"
אור קורנליוס: "קאדין קרינגטון הוא אחד הסקוררים הטובים ששיחקתי איתם"