דיוויד בלאט ידליק משואה בטקס יום העצמאות: "לא תיארתי לעצמי"

play
קריירה מפוארת. בלאט | GettyImages
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 16.4 07:27

אחד המאמנים הגדולים בתולדות הספורט הישראלי קיבל את הכבוד: "תמיד חלמתי שבדרך הספורט אני אוכל להשפיע ולקרב בין אנשים". גם סילבן אדמס ישתתף

(גודל טקסט)

דיוויד בלאט התבשר היום (ראשון) על ידי מירי רגב שנבחר לאחד ממדליקי המשואות בטקס יום העצמאות הקרוב בהר הרצל, שייערך ביום שלישי הבא. "אני נרגש מעצם המחשבה וכמובן הבחירה בי להשיא משואה ביום העצמאות של מדינת ישראל", אמר בלאט. "זה נותן לי את האפשרות לעשות את הדבר שתמיד רציתי לעשות בגאווה ואהבה וזה לייצג את המדינה היפה שלנו, את האנשים המיוחדים שבה ואת היהודים בכל העולם שתומכים במדינת ישראל ובקיומנו.

"לא תיארתי לעצמי שיפול בחלקי כבוד כזה ואני פשוט מאושר כרגע. אני מקווה שאוכל להמשיך ולשרת את המדינה שאני כ"כ אוהב בכל דרך שיתאפשר לי. תמיד חלמתי שבדרך הספורט אני אוכל להשפיע ולקרב בין אנשים, בין אם ב-7 המדינות שחייתי בהן לאורך השנים, ובין אם בחויות שצברתי לאורך השנים שלי בתחנות השונות בעולם הספורט בכלל ובמכבי תל אביב בפרט. יש בי כיום גם תחושת שליחות, לעודד עירנות ואת העלאת המודעות למחלת הטרשת הנפוצה. אני כמובן אייצג את החולים במחלה כשאדליק את המשואה לצד ייצוג של כל קהילת הספורט באשר היא. זו ההזדמנות שלי לתת תקווה למתמודדים עם המחלה, ולעודד את המחקר הכ"כ חשוב וההכרחי בנושא".

דיוויד בלאט אחרי הזכייה באליפות המזרח ב-2015
קריירה מפוארת. בלאט | GettyImages

עוד בכדורסל

ניצחון נינוח למונאקו בצרפת, 10 נקודות לזוסמן בניצחון אלבה
א.א.ק אתונה תקפה, הפועל ירושלים טוענת: "מפיצה עלינו שקרים"
שחקן בדאלונה חושש מהפועל תל אביב? "שמענו שהם קנו כבר 3,000 כרטיסים"

בלאט בן ה-63 נחשב לאחד המאמנים הגדולים בתולדות הספורט הישראלי. את הפריצה שלו רשם כמאמן הפועל גליל עליון, ולאחר ששימש כעוזרו של פיני גרשון במכבי תל אביב הגדולה של תחילת שנות האלפיים, נכנס לנעליו של המאמן המצליח והחליפו ב-2001. לאחר מכן עבר גם בדינמו סנט פטרסבורג, בנטון טרוויזו, אפס פילזן, דינמו מוסקבה, אריס סלוניקי ונבחרת רוסיה, אותה הוליך לזכייה ביורובאסקט ב-2007.

ב-2010 שב למכבי תל אביב וב-2014 הצעיד את הצהובים לזכייה בלתי נשכחת ביורוליג, כנגד כל הסיכויים. ההישג הנהדר סייע לו להפוך למאמן האירופי הראשון שמקבל משרת מאמן ראשי ב-NBA, כשמונה בקיץ 2014 למאמן קליבלנד קאבלירס של לברון ג'יימס. כבר בעונתו הראשונה הגיע בלאט לגמר ה-NBA, שם הפסיד לגולדן סטייט. בינואר 2016 פוטר, לאחר סכסוך עם קינג ג'יימס. את המשך הקריירה שלו העביר בדרושאפקה ואולימפיאקוס, לפני שמונה בדצמבר 2019 ליועץ מקצועי בניו יורק ניקס. בקיץ שעבר שב למכבי תל אביב, ומונה ליועץ מקצועי ויו"ר הוועדה המקצועית של הצהובים.

"דייוויד בלאט מייצג את התרומה האדירה של העולים מארצות הברית ומכל תפוצות ישראל לספורט הישראלי ולמדינת ישראל כולה", אמרה השרה רגב. "בהופעותיו הרבות בעולם כמייצג של הספורט הישראלי הוא מקור השראה לרבים שהולכים בעקבותיו".

סילבן אדמס
מצטרף לבלאט בטקס. אדמס | ניב אהרונסון

הפילנתרופ סילבן אדמס, מסר בתגובה לבחירתו להשיא את משואת התפוצות לרגל שנת ה-75 לעצמאות מדינת ישראל: "התרגשתי מאוד עם קבלת הטלפון על כך שנבחרתי להשיא את משואת התפוצות בשנת ה-75 לעצמאות מדינת ישראל. אני מודה לשרה מירי רגב ולוועדה, בשמי ובשם רבבות אוהדי ישראל ברחבי העולם, על הזכות שנפלה בחלקי להעלות על נס כל יהודי ויהודייה באשר הם בתפוצות. את כל חיי הקדשתי למען הידוק הגשר בין הקהילות היהודיות לחברה הישראלית, ולחיזוק מעמדה של ישראל דרך אירועי תרבות וספורט. כולי תקווה כי יחד נמשיך ונאיר את פניה היפות של ישראל מעל כל במה עולמית כעם אחד- עם ישראל".