רשות התאגידים מבקשת לפרק את העמותה המפעילה את הפועל חולון

play
בדרך לפרידה מהתואר. רגלנד | ברני ארדוב
ברצלונה גברה על מלאגה ועלתה ל-1:2 בחצי הגמר עם 79:90 מרשים 01:26

הבקשה הוגשה לבית המשפט בעקבות דו"ח חריף של רשם העמותות, בין השאר צוינו בו חלוקת רווחים אסורה ושימוש פרטי בנכסי עמותה. לא בטוח שיורדו לקבוצה נקודות

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

יחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים הגישה בקשה לבית משפט למתן צו פירוק לעמותת "סלעים איתנים" המפעילה את קבוצת הכדורסל הפועל חולון, בעקבות ליקויים שנמצאו בהתנהלות העמותה ובכלל זה חלוקת רווחים אסורה ושימוש פרטי בנכסי עמותה.

דו"ח תוצאות פיקוח מה-2 במאי קבע כי בהתנהלות העמותה נמצאו ליקויים מהותיים המהווים עילת פירוק בהתאם לחוק העמותות, ולפיכך תיק העמותה הועבר להמשך טיפול יחידת אכיפה ובקרה של רשות התאגידים, שבמקביל הגישה לבית המשפט גם בקשה דחופה למינוי בעל תפקיד לעמותה על מנת שהקבוצה לא תינזק.

בדו"ח הנ"ל, שהינו תוצאה של בדיקת אשר ארכה ארבע שנים, לא ניתן אישור ניהול תקין לחולון – ללא אישור כזה, הסגולים לא יוכלו לקבל בעונה הבאה כספים ממנהלת הליגה, מהעירייה ומנותני חסות. יש לציין שבניגוד למה שקורה בענף הכדורגל, שם פתיחת עונה תחת מפרק משמעותה הורדת נקודות, בכדורסל אין חוק שמחייב מתן סנקציה כזו.

ספונסר הפועל חולון שלמה אייזיק
עומד במוקד הדו"ח. שלמה אייזיק | דני מרון

עיקרי הליקויים שצוינו בדו"ח נוגעים למעורבותו של שלמה אייזיק בעמותה, כשבחולון נטען כי הוא לא חלק מוועד העמותה עוד מאוקטובר 2020, אלא שאז נכנס לעמותה אחיינו עו"ד חגי אייזיק.

הממצאים החריגים בדו"ח מדברים על חלוקת רווחים אסורה כשבנותיו של אייזיק, שהיה חלק מבעלי הקבוצה וספונסר ראשי, מכרו את המוצרים הרשמיים של הקבוצה, כשבעמותה לא עוקבים אחרי הזמנות ומכירות כלל, ולא נעשה רישום. רק לאחר שתי הערות, הוחלט לשנות את הנהלים בנוגע לדבר זה.

נושא נוסף הוא התקשרות עם עמותות שונות, שבבעלות מלאה או חלקית של חברי הוועד, רובם בבעלותו של אייזיק. בחלק מההתקשרויות נעשו הלוואות אל הקבוצה, בריבית, דבר שמהווה חלוקת רווחים אסורה, כשבעמותה מגיבים על חלק מאותן התקשרויות. התקשרויות נוספות, בנוגע לפרסום, גם נעשו בניגוד לחוק רשם העמותות. בהתקשרויות נוספות, בהן נכנס לכסף לעמותה, מעמותות הקשורות לחברי וועד, לא פורט הסיבה להכנסת הכסף.

עוד נושא חמור הוא תשלומים לנושאי משרה וקרוביהם עבור החזרי הוצאות טיסות לינה ושהייה. על פי בדיקת מסמכים העמותה שילמה עבור טיסה ושהייה של קרובי משפחה של אייזיק, ובמקרים נוספים הוצאו קבלות פיקטיביות עבור הוצאות טיסה של חברי הוועד שלמה אייזיק ואיתן לנציאנו.

כמו כן צוין בדו"ח שחלק מהדוחות הכספיים של העמותה הוגשו בניגוד להוראות סעיף 36 לחוק העמותות, לפיהן הדוחות הכספיים ייערכו על פי כללי חשבונאות ודיווח מקובלים המתאימים למצבה ולנסיבותיה של העמותה, וייתן ביטוי נאות לנתונים הכלולים בפנקסי החשבונות של העמותה.

הפועל חולון מסרה בתגובה: "בהמשך לדוח הפיקוח שפורסם ב-2.5.23, קיימנו פגישה עם נציגי מח' אכיפה ובקרה ברשם העמותות ב-30.5.23. בקשת הפירוק נעשית בידיעתנו, אך לא בהסכמת המועדון, עם זאת, המועדון הסכים למינוי בעל תפקיד מלווה שאנו סמוכים ובטוחים שיתרשם כי הליקויים שהועלו תוקנו וכי העמותה פועלת כיום על פי התקנות".