אייזנברג מזהיר: אסור להפועל ת"א להשתמש בשם אם תימכר לינאי

play
שאול אייזנברג | דני מרון
דריבל, 25.7: פינת כדורסל על הבעלים של הפועל ת"א והפועל ירושלים 04:50

הבעלים לשעבר דרש מהעמותה להבהיר בכתב שהיא יודעת שהעברת זכויות הניהול משמעותה החזרת הזכויות על השם "הפועל תל אביב" אליו

(גודל טקסט)

הבעלים לשעבר של הפועל תל אביב בכדורסל, שאול אייזנברג, טוען שהקבוצה לא תוכל להיקרא כך יותר אם הבעלות תועבר לאיש העסקים עופר ינאי, זאת בהתאם להסכם בינו לעמותת הפועל אוסישקין.

אייזנברג פנה לחברי הוועד המנהל של העמותה, ליו"ר רמי כהן ולינאי, במכתב באמצעות עורך דינו מתן גוטמן והזהיר מפני פניה לערכאות במקרה של "שימוש אסור בשם הפועל תל אביב". "ידוע כי למרשי הזכויות הקניינות בקבוצת הפועל תל אביב ומתוך כך גם בשם הקבוצה. לעמותת הפועל אוסישקין ידוע היטב כי עוד באוגוסט 2007 אסר היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל על העמותה לעשות שימוש מטעה בשם 'הפועל אוסישקין תל אביב' נוכח הזכויות של מרשי", ציין נציגו של אייזנברג במכתב.

עופר ינאי בעלי הפועל תל אביב
עופר ינאי בעלי הפועל תל אביב | אתר רשמי, אלוני מור

"בשנת 2009 ערך מרשי הסכם עם מר עופר אליהו ולפיו הוא מתיר לעמותה לעשות שימוש בשם 'הפועל תל אביב', אך זאת בתנאי שהעמותה תחזיק ותנהל את הקבוצה באופן בלעדי. עוד נקבע בהסכם כי ככל שהעמותה תעביר את הזכויות בקבוצה לצד ג', אזי הזכויות בשם יושבו למרשי או לעו"ד דן שווץ, שייצג בזמנו את מרשי", הזכיר והבהיר עו"ד גוטמן. "כלומר, לעמותה זכויות ניהול בלבד ולא זכויות קניין, ואין באפשרותה לסחור בשם 'הפועל תל אביב'. הדברים גם הובהרו במהלך השנים בהתכתבויות שונות".

המכתב נחתם בבקשה: "במטרה למנוע פניה לערכאות, מבקש מרשי לקבל הבהרה בכתב מהעמותה כי הם מודעים לכך שמכירת הזכויות בקבוצה משמעותה השבת הזכויות למרשי, ובתוך כך איסור על הקבוצה לעשות שימוש בשם 'הפועל תל אביב'".

יו"ר הפועל תל אביב רמי כהן
יעבור בשלום? רמי כהן | דני מרון

כזכור, לפני כשבועיים הודיעה הפועל תל אביב שאיש העסקים עופר ינאי יהפוך לבעל המניות העיקרי במועדון, ויחזיק ב-51% מהבעלות כאשר בידי העמותה יישאר החלק המינורי של 19% (30% נוספים שייכים לאבי זיידנברג). בכך מעבירה העמותה את זכויות הניהול לידיו של ינאי, ועל כן הפנייה של אייזנברג בנושא השם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי