אחמד טיבי: "מכבי ת"א תומכת בישות שפועלת נגד החוק הבינלאומי"

חבר הכנסת מחד"ש תע"ל שלח מכתב למזכ"ל היורוליג לאור ההסכם בין הצהובים לאליצור שומרון: "מבקש מהיורוליג לחקור, כולל את מעמדה של מכבי תל אביב ביורוליג לאור ההסכם"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הודיעה השבוע באופן רשמי על חתימה על הסכם שיתוף פעולה עם אליצור שומרון מהליגה הלאומית, והיום (שישי) שלח חבר הכנסת אחמד טיבי מכתב ליורוליג בתלונה על שיתוף הפעולה של הצהובים עם הקבוצה.

במכתב שנשלח למזכ"ל היורוליג פאוליוס מוטיונאס כתב חבר הכנסת מרשימת חד"ש תע"ל: "אני כותב כדי להביע את דאגתי ואכזבתי בנוגע להסכם שהשיגה לאחרונה מכבי תל אביב. הובא לידיעתי כי מכבי תל אביב נכנסה להסכם עם מועדון בשם אליצור שומרון, שממוקם בהתנחלות הבלתי חוקית של שומרון בגדה המערבית. ההסכם הזה הופך את אליצור שומרון לקבוצת בת של מכבי תל אביב".

עוד המשיך חבר הכנסת: "כפי שידוע, החוק הבינלאומי מתייחס להתנחלויות כשטח כבוש, כולל שומרון, כלא חוקי. ההתנחלויות הללו הם מכשול לתהליך השלום, והם מנודים על ידי הקהילה הבינלאומית. על ידי כניסה להסכם כזה, מכבי תל אביב תומכת בישות שפועלת בניגוד לחוק הבינלאומי. ההתפתחות הזאת מעלה שאלה אתית ופוליטית, וצריך להיות לה השפעה על הסטטוס של מכבי תל אביב ביורוליג. החיבור בין מכבי תל אביב לאליצור שומרון אומר שמכבי תל אביב פועלת מעבר לקו הירוק, מה שמסמן את הקווים של ישראל לפני שנת 1967".

ההסכם של מכבי תל אביב עם אליצור שומרון
שיתוף פעולה חדש. נציגי מכבי תל אביב ואליצור שומרון במעמד החתימה | אתר רשמי, מכבי תל אביב בכדורסל

"אני קורא ליורוליג לפעול נגד ההסכם", הוסיף חבר הכנסת, "הסכם שכזה הוא נגד הערכים של הוגנות, אתיקה והחוקים שהיורוליג צריכים לאכוף. זה פוגע במוניטין של הליגה והערכים שלה. אני מבקש מהיורוליג לחקור את הנושא ולחשוב על צעדים, כולל מעמדה של מכבי תל אביב לאור שיתוף הפעולה עם אליצור שומרון. אם היורוליג מכבד את הנורמות הבינלאומיות והערכים, אני מאמין שתפעלו כראוי".

יש לציין כי ההסכם של הצהובים הוא עם עמותת מחלקת הנוער וכי אליצור שומרון חברה באיגוד הכדורסל ומשחקת בליגה הלאומית בישראל. בנוסף, שומרון משחקת במגרש של גני תקווה, בצמוד לקרית אותו ולא בשומרון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי