הפועל תל אביב בחצי גמר גביע ווינר אחרי 83:88 קשה על רמת גן

העולה החדשה חזרה פעמיים מפיגור דו ספרתי, אך האדומים החזיקו מעמד בדרך לדרבי פוטנציאלי בשלב הבא. הורד הוביל, טוקוטו הצטיין מול האקסית האדומה

(גודל טקסט)

הפועל עפולה לא קראה תיגר על הפועל חולון אתמול ברבע גמר גביע ווינר, אך העולה החדשה הנוספת – מכבי עירוני רמת גן – מתבררת כסיפור אחר לגמרי. אחרי ניצחון חוץ על בני הרצליה, הקבוצה של שמוליק ברנר כמעט הצליחה לרשום היום (שישי) סנסציה ולהדיח את הפועל תל אביב מהמפעל, אך מארחת שלבי הגמר של גביע ווינר החזיקה מעמד עם 83:88 דרמטי בדרך לחצי הגמר.

הפועל תל אביב ממשיכה להתחבר תוך כדי תנועה, וגם הניצחון על הפועל ירושלים והזכייה בטורניר ההכנה הביתי לא הסתיר את העובדה כי עוד יש עוד מקום לשיפור. קייל אלכסנדר לא הבריק בהופעת הבכורה אחרי הזכייה במדליית הארד עם נבחרת קנדה באליפות העולם, וגם ברייאן אנגולה עדיין מסיר חלודה. האורחת ניצלה זאת כדי לפתוח חזק עם האקס ג'יי פי טוקוטו, אך ברבע השני השלד האדום שהמשיך מהעונה שעברה הגביר קצב בדרך ליתרון דו ספרתי.

העולה החדשה לא נשברה כלל, ועם קנדל מקולום וג'סטין אלסטון שנראים כמו החתמות מבריקות חזרה בענק ואף נטלה את ההובלה עוד ברבע השלישי. הפועל תל אביב פתחה מחדש יתרון דו ספרתי עם ריצת 0:11, אך גם מזה רמת גן הצליחה לחזור בזכות איבוד עשתונות באדום – כולל עבירה טכנית לספסל. אנגולה יחד עם קסבייר מנפורד עשו את ההבדל עם חדירות יפות לקראת הסיום והשאירו את הניצחון בתל אביב.

הקבוצה של דני פרנקו עשויה לפגוש את היריבה הגדולה מכבי תל אביב כבר בשבוע הבא לדרבי בחצי הגמר, זאת בהנחה שהאלופה תגבור על עירוני קרית אתא ברבע הגמר כשתחזור ממשחקי ההכנה שלה בקפריסין. ג'יילן הורד נצץ באדום עם 23 נקודות, קנדל מקולום הוביל מנגד עם 20 כשג'יי פי טוקוטו וג'סטין אלסטון מוסיפים 18 כ"א.

ג'ייקובן בראון, שחקן הפועל תל אביב
ג'ייקובן בראון, שחקן הפועל תל אביב | דני מרון
דני פרנקו, מאמן הפועל תל אביב
דרבי בקרוב? פרנקו | דני מרון

קלעו להפועל תל אביב: ג'יילן הורד 23 (8 ריבאונדים), תומר גינת 14 (9 ריבאונדים), בר טימור 13, ברייאן אנגולה 11, קסבייר מנפורד 9, ג'ייקובן בראון 8, עידן זלמנסון 7, קייל אלכסנדר 3. שותפו ולא קלעו: גיל בני, אייל הראל.

קלעו למכבי עירוני רמת גן: קנדל מקולום 20, ג'סטין אלטסון וג'יי פי טוקוטו 18 כ"א, ג'ורדן כהן 11, פיל גרין 8, אדם אריאל וכרם משעור 3 כ"א, בניה סרור 2. שותפו ולא קלעו: יובל שניידרמן, יהל מלמד והראל דדון.

ג'יי פי טוקוטו, שחקן מכבי עירוני רמת גן
פוגש את האקסית. טוקוטו | דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1: פתיחה התקפית נהדרת של רמת גן. פיל גרין צלף שלשה מרחוק, ג'יי פי טוקוטו הטביע בדרך ל-4:11. תומר גינת הקטין לנקודה בלבד, קנדל מקולום קלע גם הוא מבחוץ אך שלשה של בר טימור סידרה להפועל תל אביב יתרון ראשון – 16:17. עידן זלמנסון הוסיף והפועל תל אביב חתמה רבע ביתרון 18:20.

שחקן מכבי עירוני רמת גן פיל גרין מול שחקן הפועל תל אביב ג'ייקובן בראון
קרב צמוד בפתיחה. גרין מול בראון | דני מרון
ברייאן אנגולה, שחקן הפועל תל אביב
מסיר חלודה. אנגולה | דני מרון

רבע 2: המומנטום מסוף הרבע הראשון נמשך, ג'יילן הורד התעורר עם שני סלים ושלשה של ג'ייקובן בראון קבעה יתרון דו ספרתי ראשון – 18:28. רמת גן צימקה במעט אך האדומים המשיכו לדהור בהובלת טימור וגינת. קסבייר מנפורד סגר מחצית עם שלשה – 32:46 להפועל תל אביב בהפסקה.

אדם אריאל, שחקן מכבי עירוני רמת גן
גם עבורו זה משחק מול קבוצתו בעונה שעברה. אריאל | דני מרון
שחקן הפועל תל אביב בר טימור מול שחקן מכבי עירוני רמת גן אדם אריאל
נראה טוב בהכנה. טימור | דני מרון

רבע 3: הפועל תל אביב לא הגדילה את הפער בחזרה מההפסקה, רמת גן השתחררה מהחולשה ההתקפית של הרבע השני ושלשה של מקולום הקטינה ל-53:46. הפועל תל אביב לא חזרה מפסק הזמן, ג'סטין אלסטון הקטין את ההפרש וטוקוטו הפך מקו העונשין ל-55:56. הורד חזר לשלוט בצבע ונתן מעט אוויר לנשימה – 62:66 להפועל תל אביב בתום הרבע.

קייל אלכסנדר, שחקן הפועל תל אביב
בכורה אדומה. אלכסנדר | דני מרון

רבע 4: כמו במחצית הראשונה, גם עכשיו גרין צלף שלשה רחוקה ואיזן ל-67:67. באותו הרגע טסו האדומים לריצת 0:11, רמת גן התעקשה להישאר בתמונה והקטינה ל-78:74 עם דאנק של ג'יי פי טוקוטו ב-360 מעלות. אנגולה ניער מעליו פציעה והמשיך עם שתי קליעות עונשין, שלשה של ג'ורדן כהן מנגד הקטינה ל-80:77. מפלס הלחץ באדום עלה עם עבירה טכנית לספסל, מקולום צלף מהפינה וצימק ל-82:81. אנגולה ומנפורד סגרו סיפור עם חדירות יפות – 83:88 להפועל תל אביב בסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי