בר טימור: "התמונות מרסקות אותי, לא מבין איך אעלה לשחק"

קפטן הפועל תל אביב משתף על ימי המלחמה: "הגעתי להלוויות של אנשים שאני מזהה. ביקרתי אוהד שנפצע במסיבה ואמרתי לו שהוא הדרייב שלי השנה, אי אפשר לאכזב אותם". על המשחק המתוכנן מול ונציה בשלישי: "ננסה להתרכז, הראש לא שם"

(גודל טקסט)

החשבונות של הפועל תל אביב ברשתות החברתיות שינו פאזה כמו כל המדינה בימים האחרונים. במקום חגיגות לפתיחת העונה, תמונות של אוהדים שנפלו, קריאה להגיע להלוויות, והרבה עצב ודמעות.

"לפני קפטן הפועל תל אביב, בתור בן אדם התמונות האלה מרסקות אותי", מספר קפטן האדומים בר טימור בשיחה עם וואלה! ספורט, "אני רואה אנשים שאני מזהה את הפרצוף. רואה ששלחו לי פעם הודעות באינסטגרם, הודעות כמו 'כל הכבוד' ודברים כאלה. לא שיחות, אבל קשר קטן כזה. הייתי אתמול בלוויה של ירון שי ז"ל, אתה שומע את אח שלו מספיד, אתה רואה את האוהדים מסביב, כבן אדם זאת סיטואציה מאוד קשה".

"אני מבין שהפועל והכדורסל, והקבוצה, עשתה להרבה אנשים נחת, היא תמשיך לעשות למשפחות", מספר טימור, "היום ואני ותומר גינת ביקרנו אוהד שנפצע במסיבה, אמרתי לו שהוא הדרייב שלי השנה, זה ייתן לנו אולי עוד כוח להיות עוד יותר טובים. לראות את הההתמודדות של המשפחות והאנשים האלה, אתה לא יכול לאכזב אותם, ארצה לקחת את זה למקומות האלה. זה פשוט נורא, לראות אנשים מרוסקים ברגע הכי קשה בחיים שלהם. מצד שני אני יודע שהם היו גאים בי ובקבוצה שלי. הייתה לי שיחה עם גיל בני בדרך להלוויה אתמול, אני משחק איתך שנתיים או שלוש, זו הלוויה שנייה של בן אדם שנהרג מפעולת טרור, זה לא הגיוני".

שחקן הפועל תל אביב תל אביב גיל בני בהלווית עידן רז
גיל בני בהלוויה | אלי אשכנזי

טימור מספר על איך החלה מלחמת "חרבות ברזל" עבורו: "קמתי בשבת בבוקר לאזעקה השנייה, בהתחלה חשבתי שזה עוד יהיה רק עוד אזעקה עם יירוט, תגובה שלנו. אזעקה בתל אביב זה דבר חריג, בטח בלי שום דבר שקרה לפני. הבנתי שיש פה אירוע אחר, בהתחלה לא הבנתי את הגודל, הייתה לי תקווה שזה ייגמר תוך כמה שעות, אולי יידחה משחק אחד ונחזור לשגרה, מהר מאוד הבנתי שאנחנו בסיטאציה אחרת. נכנסתי להלם. בשבת וביום ראשון הייתי מול הטלוויזיה, מתעדכן עם החברים והאנשים לראות שכולם בסדר, חברים שהקופצו למילואים. מדי פעם אנחנו מתאמנים שעה או שעתיים ביום, אולי זאת השעה היחידה שאני מצליח לנתק את עצמי ולהתרכז בכדורסל. זה לא יושב בראש בשום צורה".

האינסטגרם הפעיל שלך הפך ליותר פעיל כשאתה מקדם יוזמות אירוח של אנשים מהדרום במקומות שונים.

"בהתחלה גם בקטע הזה לא ידעתי מה לעשות ברשתות. הרבה אנשים העלו את דעתם וגם את הכעס שלהם, וגם ביקורת, לא הרגשתי שאני מסוגל להיות שם באותו הרגע. אחרי 24 שעות החלו יוזמות ואנשים שרוצים לעשות דברים טובים, קיבלתי הרבה פניות והודעות מאנשים שרצו שאני אעזור. אני לא גיבור גדול, אבל יש לנו אחריות לנסות לעזור, אם אנחנו אנשים מוכרים, לנסות לעזור ולחבר. אם מישהו מתוך סטורי אחד הצליח למצוא מקום זה שווה הכל".

בניגוד לשחקנים אחרים, טימור לא התבטא רבות בעבר בנושאים פוליטיים, אבל כשהוא נשאל על ההתבטאויות של כדורגלנים נגד שחקנים מהמגזר, הוא מספר: "אני לא חושב שאני בן אדם לא פוליטי, יצא לי כמה פעמים להתבטא. אנחנו בתוך מצב כאוטי, הכל יוצא החוצה. אני לא יודע אם זה הזמן או לא, אני יכול להבין את הכעס מכל הכיוונים, לפעמים אנשים מעלים את מה שבוער בבטן ולא לפי הראש. במצב כזה זה יותר קיצוני, צריך לדעת לקבל. אני יכול לפעמים להסכים, אבל יכול להבין מאיפה זה בא. ככה אסתכל על זה בימים הקרובים, בין אם אני מסכים לזה או לא".

שחקן הפועל תל אביב בר טימור מול שחקן מכבי עירוני רמת גן אדם אריאל
נראה טוב בהכנה. טימור | דני מרון

אם לא יהיה שינוי דרמטי, ביום שלישי הקרוב יעלו טימור וחבריו להפועל תל אביב למשחק חוץ באיטליה נגד ונציה. האדומים היו אמורים לצאת במקור מחר למשחק, אבל הטיסה שלהם השתנתה, ונכון לעכשיו הקבוצה תמריא ביום שישי בבוקר.

"אני לא מצליח להבין איך אני אעשה את זה", אומר טימור על היכולת שלו לעלות לפרקט בסיטואציה כזאת, "אין לי את הניסיון, לא יודע למי יש ניסיון כזה. שיחקתי יום אחרי הפיגוע בדיזינגוף או כמה ימים אחרי, זאת סיטואציה אחרת. אני לא יודע לדמיין את זה. אנחנו נעשה את הכי טוב שנוכל, וכמה שנצליח להתנתק ולהתרכז ולהכין את עצמנו למשחק הזה בעוד כמה ימים, אם זה בווידאו או בטקטיקה. ננסה לעשות הכל, מה תהיה התוצאה? אין לי מושג. ננסה לשים הכל בצד, גם אם זה לכמה שעות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי