לונדון חיכתה לה: הפועל תל אביב ניצחה 90:98 את לונדון ליונס

play
הופעה ענקית. גינת | דני מרון
משחק שיא לתומר גינת, שהוביל את הפועל תל אביב לניצחון 90:98 בלונדון 03:13

האורחת שהחליפה ביתיות עם הקבוצה מבירת אנגליה הובילו לאורך המשחק בבטחה בדרך לניצחון רביעי ברציפות שהשאיר את שחקניו של פרנקו על מאזן מושלם ביורוקאפ. מנפורד (24 נק') וגינת (24 נק' ו-8 ריב') שהשווה שיא קריירה באירופה בלטו

(גודל טקסט)

תחת חוסר הוודאות עם המלחמה המתרחשת בישראל, הפועל תל אביב המשיכה הערב (חמישי) להוכיח שהיא יודעת ב-40 דקות על הפרקט לשים את הצרות בצד ולהתרכז בספורט בדרך לניצחון רביעי ברציפות ביורוקאפ עם 90:98 על לונדון ליונס שהשאיר את הקבוצה של דני פרנקו עם מאזן מושלם במפעל.

שחקניו של פרנקו פתחו נהדר את המשחק כשתומר גינת (24 נק' ו-8 ריב') השווה שיא קריירה אירופי והוביל את הקבוצה בלבן ליתרון כבר בשלב מוקדם עם 21:30 בתום הרבע הראשון. דווקא כשהיה נראה שהלונדונים חוזרים לעניינים, הפועל יצאה לריצת 0:10 כשגם בריאן אנגולה (16 נק') הצטרף לחגיגה בדקות נהדרות שלו וההפרש צמח לדו ספרתי. קסבייר מנפורד (24 נק') סייע לפורוורד הישראלי שטרף את הפרקט והאורחת ירדה להפסקה ביתרון 39:51.

החצי השני נפתח בצורה דומה עם עוד ריצת 0:10, אך הלונדונים הגיבו בריצה זהה משלהם שנעצרה על ידי עוד דקות טובות של הקבוצה בלבן שבשיאה הגדילה את היתרון ל-22 עד שהרבע השלישי הסתיים עם 59:77 להפועל. ההפרש ברבע האחרון ירד לחד ספרתי בדקות הסיום, אבל זה לא הספיק ללונדון שירדה מנוצחת.

קלעו להפועל תל אביב: תומר גינת (8 ריב', 11 מ-14 מהשדה) וקסבייר מנפורד 24, בירןא אנגולה וג'יילן הורד 16 כ"א, ג'ייקובן בראון (6 אס') 14, קייל אלכסנדר (13 ריב') 4. בר טימור (5 אס'), ג'ון הולנד ועידן זלמנסון שותפו ולא קלעו.

קסבייר מנפורד, הפועל תל אביב
| דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1

דני פרנקו פתח בחמישייה עם ג'ייקובן בראון, תומר גינת, קייל אלכסנדר, בריאן אנגולה וקסבייר מנפורד. האדומים, הפעם בתלבושת הלבנה, עלו ליתרון מוקדם עם נקודות של גינת ואנגולה, דונטה גרנת'האם השווה, אבל מנפורד נכנס לעניינים והיתרון חזר לקבוצה הישראלית. גינת המשיך להוביל את קלעי הפועל וראה מהצד השני את גייב אולסני מעלה את הלונדונים ליתרון 13:14. מנפורד הוסיף שלשה, גינת כבר עלה לדו ספרתי והאורחת צמח ל-9 עם 21:30 בסוף הרבע הראשון.

רבע 2

הלונדונים פתחו טוב יותר את הרבע השני עם סל מחוץ לקשת של לוק נלסון, גינת הגיב עם סל ועבירה שעצרה ריצה אנגלית של 3:8. מנפורד הצטרף לגינת והגיע לדו ספרתי בשלב מוקדם, כשהשניים הגדילו את היתרון של האורחת ל-28:36. אנגולה הצטרף לחגיגה עם שלשה וקבע ריצת 0:10 שהביאה לפסק זמן של לונדון. ההפרש המשיך לגדול עם שיא של 15 במהלך הרבע, אבל אז משהו מעט נכבה בהפועל שראתה את הקבוצה האנגלית מצמצמת עם נקודות של ג'ורדן טיילור. גינת המשיך לטייל והפעול ירדה להפסקה ביתרון 39:51.

תומר גינת, הפועל תל אביב
ניצחון אחד מפריד בין הפועל תל אביב לסדרת הגמר. תומר גינת | דני מרון

רבע 3

מנפורד פתח את החצי השני בדיוק כמו שהסתיים הראשון עם עוד יכולת נהדרת בהתקפה ושלשה גדולה. אלכסנדר ובראון המשיכו את ריצת ה-0:10 עד פסק זמן של לונדון. האנגלים שבו והוסיפו 5 נקודות רצופות שצמצמו מעט את ההפרש עם ריצת 0:10 משלהם, עד שבראון השתיק עם צעד וחצי נהדר. מנפורד עם סל מחוץ לקשת הפך לקלע המוביל של הלבנים הערב והורד המשיך להגדיל את ההפרש מתחת לטבעת עם 59:77.

רבע 4

שוב, הרבע האחרון נפתח עם שלשה של מנפורד, אבל דווקא המארחת המשיכה טוב יותר עם 9 נקודות מהירות. גינת הספיק להשוות את שיא הנקודות שלו בקריירה באירופה, אבל אלו היו דקות של לונדון עם קליעות של טאריק פיליפ ושלשה של מת'יו מורגן. ההפרש ירד לחד ספרתי לראשונה מאז תחילת הרבע השני והלחץ בהפועל החל לעלות ל-3 וחצי הדקות האחרונות. שלשה ענקית של בראון קבעה יתרון דו ספרתי פעם נוספת. מטווח שלשות עוד צמצם עד 5 נקודות לאורחת, אבל שלשה של אנגולה על הבאזר השיג 90:98 להפועל תל אביב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי