בגיל 46 בלבד: ליאור ליובין הלך לעולמו

play
ממשיכים להיבנות. ליובין | לירון מולדובן
ליאור ליובין, מאמן הפועל באר שבע

אבל בכדורסל הישראלי עם היוודע מותו של שחקן העבר והמאמן, שעזב את תפקידו בהפועל באר שבע לפני מספר חודשים אחרי שחלה בסרטן, ונכנע למחלה אחרי הידרדרות מהירה במצבו. הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים

(גודל טקסט)

מאמן הכדורסל ושחקן העבר ליאור ליובין הלך היום (שני) לעולמו אחרי מאבק במחלת הסרטן. ליובין בן ה-46 עזב לפני חודשיים את משרת האימון בהפועל באר שבע כחלק מהמאבק שלו, אך ההידרדרות במצבו הייתה מהירה והיום המאבק הסתיים.

מאמן הפועל באר שבע ליאור ליובין
מאמן הפועל באר שבע ליאור ליובין | דני מרון

ליובין, 46, פרץ לתודעה דרך ליגת העל לתיכונים שם הוביל את תיכון בליך לאליפות המדינה ומקום שלישי באליפות העולם. בעונת 1994/5 החל לשחק בבוגרים של מכבי רמת גן, אך אחרי שלא קיבל יותר מדי הזדמנויות עבר למכבי פתח תקווה מהארצית בה שיחק במשך שנתיים. לאורך כל התקופה שלו בפתח תקווה השמועות על יכולתו של ליובין פרחו. בקיץ 1997 חזר לרמת גן, שוב לא היה פקטור, אך בעונת 1998/9 כבר פרץ, הפך לתגלית העונה בליגה ורשם 10 נקודות למשחק, כשהוא מוביל את רמת גן שנתיים ברציפות לחצי גמר הפלייאוף ולהישגים גם באירופה. הקדנציה שלו ברמת גן הסתיימה בעונת 2001/2, שלפניה שיחק לראשונה במדי נבחרת ישראל ביורובאסקט, וביחד עם קבוצה מלהיבה באימונו של ארז אדלשטיין הגיעה הקבוצה עד לגמר הפלייאוף.

מאמן מכבי תל אביב ליאור ליובין
שימש לתקופה קצרה גם מאמן מכבי תל אביב. ליובין | יוסי ציפקיס

בקיץ 2002 עבר ליובין כהבטחה למכבי תל אביב, אך למרות שהיה שותף לזכייה בדאבל, לא היה חלק מספיק מרכזי ובסיום העונה הפתיע ועבר ליריבה העירונית הפועל תל אביב. בהפועל היה חלק מקבוצה שאיימה לסיים את ההגמוניה של היריבה העירונית, אך האדומים סיימו את העונה עם הפסד בגמר הפלייאוף, וחצי גמר היורופליג, כשליובין אחד מכוכבי הקבוצה. בסיום העונה הפועל התפרקה מנכסיה וליובין יצא לראשונה לאירופה.

ליובין שיחק שנה וחצי במריופול האוקראינית, חצי עונה באפולון פטראס היוונית, ואת עונת 2006/7 פתח בצסק"א סופיה הבולגרית, אך פריצת דיסק סיימה עבורו את העונה. נסיונות לעשות קאמבק בשנתיים שלאחר מכן לא הצליחו, והוא פרש ממשחק פעיל. ליובין קלע 1,367 נקודות בליגת העל ובנבחרת ישראל קלע 170 נקודות ב-30 הופעות.

ליאור ליובין מאמן הפועל גלבוע/גליל עליון עם עודד קטש מאמן הפועל ירושלים
זכה עם קטש האליפות. ליובין | קובי אליהו

בקיץ 2008 הצטרף ליובין לפרויקט של חיים אוחיון בגלבוע/גליל כעוזרו של עודד קטש. בעונה השנייה כעוזרו של קטש הצמד זכה באליפות המדינה, אחרי ניצחון בלתי נשכח על מכבי תל אביב בגמר, ובסיום העונה ליובין החליף את קטש שהמשיך להפועל ירושלים. בעונתו הראשונה על הקווים שיחק במוקדמות היורוליג וסיים עם הקבוצה במקום השני בטבלה. הוא אימן את גלבוע במשך שלוש עונות וזכה עמה פעמיים בליגה הבלקנית.

בקיץ 2013 החליף את דן שמיר בהפועל חולון, אך לקראת סיום העונה התפטר, כשהקבוצה נמצאת במרכז הטבלה והוחלף על ידי עוזרו. בתחילת עונת 2014/15 מונה למאמן מכבי אשדוד, ובאמצע העונה פוטר והוחלף על ידי צביקה שרף.

ליובין ישב שנה וחצי ללא קבוצה, לפני שארז אדלשטיין, שלקח אותו לנבחרת ישראל בתור עוזר מאמן, צירף אותו בתור עוזר למכבי תל אביב. במהלך אותה עונה אימן את מכבי תל אביב למספר משחקים בין הפיטורים של רמי הדר למינוי של איינרס בגאצקיס. ליובין שימש כעוזר במכבי עד לסיום אותה עונה.

ליאור ליובין נבחרת ישראל כדורסל
פציעה קיצרה לו קריירה מוצלחת. ליובין בנבחרת ישראל | ברני ארדוב

לאחר שנתיים נוספות מחוץ לתפקיד, חזר לגלבוע/גליל, והוביל אותה לפיינל פור בסיום אותה עונה. אחרי פתיחת עונה מסחררת בעונת 2020/21 עזב את הגלבוע כדי לחבור לקטש בשנית, הפעם בפנאתינייקוס, אך אחרי חצי עונה בלבד השניים סיימו את דרכם. ליובין חזר לליגת העל במהרה ומונה למאמן עירוני נס ציונה בקיץ 2021, סיים עם הקבוצה במקום העשירי, ועבר להפועל באר שבע בתחילת עונת 2022/23. הוא לקח את הקבוצה לרבע גמר הפלייאוף ולזכייה נוספת בליגת הבלקנית. 

כאמור, לפני כחודשיים הודיע להנהלת הפועל באר שבע שהוא נאלץ לעזוב את תפקידו בגלל מצבו האישי. היום נכנע למחלה. ליובין היה נשוי לרז שפירא, בעבר שדרית קווים בערוץ הספורט ומגישת טלוויזיה. לזוג שלושה ילדים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי