צעד ורבע: הפועל תל אביב הביסה 73:94 את בשיקטאש

play
תומר גינת, הפועל תל אביב | אתר רשמי, באדיבות הפועל תל אביב
גינת וקאמינגס בלטו, הפועל ת"א ברבע גמר היורוקאפ אחרי 73:94 על בשיקטאש 03:47

האדומים עלו ישירות לרבע גמר היורוקאפ, נמנעו מהפלייאין בזכות ניצחון חוץ גדול ועשויים לפגוש שוב את הטורקים ב-12.3 אם אלה ינצחו את גראן קנאריה בפלייאין. 16 לגינת ולקאמינגס

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב סימנה הערב (רביעי) וי ענק על המטרה הראשונה שלה העונה: עם ניצחון חוץ גדול 73:94 על בשיקטאש, במשחק שהועתק לארנה סטושיצה בלובליאנה בעקבות המצב הביטחוני, האדומים סיימו את שלב הבתים ביורוקאפ במקום השני ובשל כך הבטיחו לעצמם העפלה ישירה אל רבע הגמר, מבלי לעבור בשלב הפלייאין בדרך. רצף שלושת ההפסדים באירופה, שעליו עמדו עד הניצחון בבדאלונה בשבוע שעבר, סיבך את שחקניו של דני פרנקו אבל הם עמדו בלחץ בגדול בשני המחזורים האחרונים, עם צמד ניצחונות חוץ מרשימים.

כ-200 אוהדים שליוו את סגנית האלופה הישראלית במשחק ראו את בשיקטאש פותחת טוב יותר, אבל הטורקים לא הצליחו לבסס יתרון מבטיח, ואחרי שהצמד תומר גינת את וויל קאמינגס השאיר את הפועל תל אביב בתמונה בדקות הראשונות, בר טימור הצטרף למומנטום והמהפך הושלם עוד ברבע הראשון. האדומים המשיכו להוביל עד ההפסקה, שמיד אחריה ג'ייקובן בראון התעורר והוביל את הפועלים ליתרון דו-ספרתי שלא נשמט עד הסיום.

רבע הגמר ישוחק ב-12 במרץ והפועל תל אביב עשויה לפגוש שם שוב את אותה בשיקטאש, שתתמודד מול גראן קנאריה על הכרטיס לשלב 8 האחרונות. האדומים ינסו להמשיך במסע האירופי לפחות צעד אחד יותר ממה שהצליחו בשנה שעברה, כשהם ללא ספק בין המועמדים לזכות ביורוקאפ. בינתיים, הם יחזרו לחודש של משחקים בארץ וכבר ביום הראשון תיפגשו את היריבה הגדולה, מכבי תל אביב, ביד אליהו.

קלעו להפועל תל אביב: תומר גינת (7 ריבאונדים, 2 חטיפות) ו-וויל קאמינגס (9/11 מהקו) 16 כל אחד, בר טימור (2 חטיפות) וקייל אלכסנדר (7 ריבאונדים, 2 חסימות) 12 כל אחד, דז וולס וג'יילן הורד 9 כל אחד, ג'קובן בראון (7 אסיסטים, חטיפות) ועידן זלמנסון (6 ריבאונדים) 7 כל אחד, קסבייר מנפורד 4, בראיין אנגולה 2.

בר טימור, הפועל תל אביב
יישאר מושלם בליגה? טימור | אתר רשמי, באדיבות הפועל תל אביב

מהלך המשחק

רבע 1:

אנחל דלגאדו קלע את 5 הראשונות של הטורקים, גינת וקאמינגס צימקו אבל מרקו סימונוביץ' ירה שלשה שקבעה 4:8. גינת הגיע ל-6 נקודות והשווה, קייל אולמן ירה מחוץ לקשת ואחריו גם דרק נידהאם, אחרי קליעות עונשין של קאמינגס בתווך. האחרון צלף שלשה שצימקה ל-14:13, סימונוביץ' ענה ב-2 מהקו, רכז האדומים דייק גם הוא מהקו בצד השני אבל אולמן וברקן דורמאז העלו את בשיקטאש ל-15:20. גם גינת סיפק 3 קליעות עונשין, טימור קבע שוויון בחדירה יפה ודז וולס העניק יתרון ראשון להפועל. ברק אוגורלו הפך בשלשה, אבל מיד טימור השלים מהלך של סל ועבירה, וזלמנסון קלע נקודות בכורה שסגרו את הרבע ב-23:27 לאדומים.

רבע 2:

זלמנסון המשיך במומנטום עם עוד סל, נידהאם הגיב בשלשה. הורד קטע רצף אישי של 4 החטאות, טימור קלע זריקת עונשין אחרי שמאט מיטשל ספג עבירה טכנית שהייתה הרביעית שלו בשלב מאוד מוקדם. נידהאם חתך חצי מהפער, קאמינגס הגיע לדו-ספרתי והעלה ל-29:34. גם גינת קלע את נקודתו ה-11, אבל סימונוביץ', ג'ונה מת'יוז ואולמן קירבו למינוס 1 את המארחת. מנפורד עם נקודה מהקו ואסיסט להורד דאג להרחיק את הפועל, אלכסנדר תיקן החטאה בדרך ל-35:41, הורד הוסיף סל. אולמן קלע 4 רצופות מקו העונשין, אבל 2 של אנגולה בצד השני וסל בכורה של בראון במשחק הורידו את הפועל תל אביב ביתרון 39:47 להפסקה.

שחקן הפועל תל אביב ג'ייקובן בראון חוגג
שחקן הפועל תל אביב ג'ייקובן בראון חוגג | אתר רשמי, Djordje Kostic

רבע 3:

בראון פתח את המחצית בשלשה ואז חדר נפלא בדרך ל-39:52, אסיסט שלו לשלשה של מנפורד הגדיל לפלוס 16. מיטשל וגינת החליפו סלים, דלגאדו קלע 2 אבל אלכסנדר החזיר לו מהקו. נידהאם השיג סל קשה, טימור ענה לו, דלגאדו המשיך את הנדנדה אבל נידהאם יצא בעבירה חמישית טכנית אחרי שנשרקה לו אחת רגילה. קאמינגס קלע פעמיים עונשין, אולמן עשה זאת בצד הנגדי, גינת הוסיף עוד 1 והורד העלה ל-49:66. דלגאדו ומת'יוז הקטינו, טימור קלע 1 מהקו, סימונוביץ' רשם 2 משם וגם וולס דייק פעמיים – 55:69 לאורחים בתום 30 דקות.

רבע 4:

דלגאדו השיב לסל של אלכסנדר ב-2 קליעות עונשין, אבל הורד הטביע בעוצמה וההפרש נשאר על 16. סימונוביץ' שוב צימק, הורד הוסיף נקודת עונשין ושלשה של טימור הגדילה ל-59:77. דלגאדו הקטין, קאמינגס הוסיף לעצמו נקודה מהקו, מת'יוז תרם עוד סל לבשיקטאש לפני שאלכסנדר החזיר את הפער ל-17. מיטשל השלים מהלך של 3 נקודות, אלכסנדר הגיע לדו-ספרתי ומת'יוז ניסה להשאיר סיכוי לטורקים, אבל אלכסנדר המשיך במומנטום וגינת הביא את ההפרש ל-19. וולס הוסיף עוד 3 נקודות, סאמט ייז'טוגלו קלע סל בכורה בצד השני, זלמנסון קינח בשלשה ומת'יוז קבע את תוצאת הסיום, 73:94 להפועל תל אביב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי