קטש החמיא לתומאסון וסורקין. ברנר הצטער על הרבע השלישי

play
עודד קטש מאמן מכבי תל אביב | אודי ציטיאט
עדיין ראשונה: 17 נקודות ליוי ב-73:80 של ריאל מדריד אצל בראוגן 02:29

מאמן מכבי תל אביב על הבכורה של הגארד: "אלה האנרגיות שרצינו". מאמן מכבי רמת גן על דקות המפתח: "היינו צריכים לפתוח פער"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב חיברה ניצחון ליגה חמישי ברציפות הערב (שלישי) כשהכניעה 75:92 את מכבי רמת גן בקרב צמרת, ושמרה על המקום השני לפני שהיא יוצאת למשחק קשה נוסף – נגד הפועל ירושלים בארנה ביום שישי הקרוב. תמיר בלאט (18 נקודות ו-6 אסיסטים) וג'וש ניבו (15 נקודות ו-8 ריבאונדים) בלטו בשורות הצהובים.

"בסך הכל זה ניצחון חשוב, לא היה משחק הכי יפה", הודה עודד קטש. "דווקא היום מצאנו את האנרגיות הנכונות, פתחנו את המשחק טוב ועשינו דברים יחסית נכון. בחצי הראשון איבדנו 11 כדורים, לא היינו מספיק מרוכזים התקפית, מיהרנו יחסית, זה פגע בנו. שמרנו בכמה מהלכים טוב והם עשו סלים גדולים. איבדנו פחות כדורים והגענו למקומות שאנחנו רוצים, הצלחנו למסור יותר אסיסטים מאיבודים, לא קלענו באחוזים גדולים למרות הרבה שלשות פנויות, בסוף שמרנו אותם על פחות מ-80 נקודות וזה יפה".

ג'ו תומאסון קלע 7 נקודות בקצת פחות מ-12 דקות בהופעת הבכורה שלו במכבי תל אביב, והמאמן התייחס אליו במסיבת העיתונאים: "הוא שחקן עם ניסיון, מכיר את הליגה, מכיר את הסיטואציה. עבר קבוצות ושיטות אצל מאמנים גדולים בקריירה שלו. ממה שראינו היום, למרות שהוא פה רק יומיים, זה האנרגיות שרצינו. הוא לא מוותר, תחרותי מאוד. מוסיף דברים הגנתיים, אני מאוד התרשמתי מהיומיים האלה שהוא קולט מהר ויודע לשחק כדורסל, זה מה שראיתי היום".

רומן סורקין מכבי תל אביב
פייבוריט ברור. סורקין | אודי ציטיאט

לצד ניבו, גם רומן סורקין בלט בקו הקדמי של האלופה עם 14 נקודות. קטש אמר על כך: "זה משהו שידענו שיקרה, שרומן ישחק עם ריברו והקבוצה יודעת לשחק יותר טוב ככה. רומן יודע לשחק בשתי עמדות, הוא מאוד מוכשר, יש לו אפסייד מאוד גדול למרות שהוא לא ילד".

לסיום דיבר קטש על המשחק בשישי: "ירושלים קבוצה טובה, נבנתה עם אוריינטציה הגנתית מובהקת, עדיין משחקים בצלמו של דז'יקיץ', הרבה דברים נשארו שם. נצטרך לבוא עם האנרגיות הנכונות, זה חשוב איך נתקיף נגד ההגנה שלהם, בלוח משחקים מטורף, אנחנו קרובים ל-14 משחקים בחודש ויש לנו עוד שניים עד פגרת הנבחרת. נקווה שנקבל את לורנזו שנתנו לו לנוח היום, גם את בונזי, את כולם. שחקנים ששיחקו היום עם עייפות גדולה, אבל השנה הזאת כל כך מורכבת ושונה, משתדלים להשתמש פחות בתירוצים. יש לנו יום חופש ונקווה להתאושש ולבוא מוכנים למשחק מאוד מעניין".

שחקן עירוני רמת גן אייזיאה מיילס מול שחקן מכבי תל אביב ג'יימס ווב
שחקן עירוני רמת גן אייזיאה מיילס מול שחקן מכבי תל אביב ג'יימס ווב | אתר רשמי, שקד אבן, באדיבות מכבי עירוני רמת גן

מאמן עירוני רמת גן שמוליק ברנר סיכם: "רוב הזמן היינו שם בלי לשחק טוב. מצד אחד זו מחמאה, מצד שני הפסד מאכזב. הם היו יותר אינטנסיביים מאיתנו ועדיין היינו במשחק, ברבע השלישי היינו צריכים לפתוח פער, עשינו ארבע-חמש עבירות ששמנו אותם על הקו והשאירו אותם בעניינים. אם היינו מגיעים לשמונה הדקות האחרונות בפער, ואז להכיל את הריצה שהם עשו, אז היינו יכולים לנצח כאן היום. אבל לא היינו מספיק טובים".

המתאזרח המצוין ג'ורדן כהן נעדר בשל מחלה, אבל ברנר לא השתמש בכך כתירוץ: "זה היה המשחק ה-14 שלנו, ב-10 היינו עם סגל חסר. כשמפסידים, אז מי שלא היה – הוא הכי חסר. ג'ורדן מאוד משמעותי בשבילנו, אבל אנחנו קבוצה. הנוכחות שלו הייתה עוזרת לנו, היה לנו יום קליעה רע, והוא היה עוזר לנו. אנחנו מסוגלים להיות טובים יותר גם בלעדיו, אני מקווה שהוא יהיה איתנו כבר בשבת".

המאמן הוסיף: "זה היה שיעור טוב להיות אגרסיביים במשך דקות ארוכות. יש להם את הסגל בשביל זה, מגיע להם מחמאות, לא ראיתי את תמיר בלאט משחק כמו שהוא שיחק היום. היו לנו חבר'ה שקצת הסיטואציה הראשונית כאן גרמה להם להתרגשות. דברים שניסיון יעזרו לנו, מצפים לשחק נגדם שוב בקרוב".

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי