כך עושים זאת נכון: הניפו דגלי פלסטין, והורחקו מיד ע"י המשטרה

play
הורחקו מיד. המוחים הפורטוגלים | אתר רשמי, FIBA.con
דגלי פלסטין במשחקה של נבחרת ישראל נגד פורטוגל 00:31

שאר אירופה תיקח דוגמא? אוהדי פורטוגל ניסו למחות בזמן משחק הנבחרת, המשטרה הגיבה בנחישות לשמחת האוהדים הישראלים ביציע

(גודל טקסט)

מאז פרוץ המלחמה בעזה, קבוצות ישראלית בחו"ל נתקלות לא פעם במחאות פרו-פלסטיניות באולמות ובאצטדיונים. רק לפני מספר שבועות הפך משחק היורוליג של מכבי תל אביב נגד באסקוניה בויטוריה, למפגן שנאה אנטי-ישראלי עם מאות דגלי פלסטין ביציעים ואווירה עוינת מאוד.

אבל מסתבר שאפשר גם אחרת – כפי שהוכיחה אמש (חמישי) המשטרה בפורטוגל. מספר בודד של אוהדים פורטוגלים שהגיעו למשחק נגד נבחרת ישראל בכדורסל, הניפו בתחילת המשחק דגלי פלסטין במחאה על פעולות צה"ל, והחלו לקרוא קריאות גנאי לשחקנים הישראלים ולעשרות האוהדים הישראלים ביציע.

התגובה של המשטרה הייתה נחושה וחדה. בסרטון מהתקרית נראים המפגינים מניפים את השלטים ומיד נתקלים בהתנגדות מצד השוטרים, שהחרימו את הדגלים והרחיקו את את אותם מוחים מהמגרש באופן מיידי.

דגלי פלסטין במשחקה של נבחרת ישראל נגד פורטוגל
הורחקו מיד. המוחים הפורטוגלים | אתר רשמי, FIBA.con

ולעומת זאת, עם תום המשחק נרשם אירוע מרגש, כאשר לחדר ההלבשה של נבחרת ישראל נכנסו שגריר ישראל בפורטוגל דור שפירא, רעייתו וצוותו, והציגו בפני השחקנים את הסיפור של החטוף בעזה אור לוי והדובי של בנו אלמוג. אור ועינב לוי נסעו לפסטיבל הנובה, ובעוד עינב נרצחה, בעלה נחטף על ידי מחבלי חמאס. בנם אלמוג בן השנתיים ניצל, לאחר שנותר אצל סבו וסבתו. "אור אוהב מאוד כדורסל והוא ישמח מאוד לראות את התמונה של נבחרת ישראל יחד עם הדובי של הבן שלו", אמרו באיגוד הכדורסל.

הדובי של בנו אור לוי, החטוף בעזה
| אתר רשמי, איגוד הכדורסל

כידוע, במשחק עצמו שנערך במסגרת המחזור הראשון של מוקדמות יורובאסקט 2025, נבחרת ישראל ניצחה 72:74 אחרי סיום דרמטי. ביום ראשון תתארח הנבחרת אצל מי שמסומנת כיריבה העיקרית שלה על ראשות הבית, סלובניה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי