בדרך למפעל חדש? "סוכם איחוד בין היורוקאפ לליגת האלופות של פיב"א"

play
רוצים לייצג את המדינה בצורה הטובה ביותר". גינת | ברני ארדוב
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 29.2 05:45

דיווח מעניין מספרד: שני המפעלים המשניים ליורוליג "מחויבים למיזוג מהיר" כבר לקראת עונת המשחקים של 2024/25, עם בחירת מיקום הפיינל-פור הקרוב

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

הקבוצות הישראליות בכדורסל התחלקו בין המפעלים האירופאים המשניים ליורוליג בשנים האחרונות, במטרה יום אחד להעפיל למפעל האירופי הבכיר. הניסיון להתקרב לפרלמנט הסגור של היורוליג הפך את היורוקאפ למפעל משמעותי מאוד, בו זכייה שווה כרטיס לעונה הבאה ביורוליג, אך עד כה הפועל תל אביב, המשחקת ביורוקאפ, לא הצליחה לעשות זאת. העונה האדומים ממשיכים בניסיון שלהם להשיג תואר אירופי ראשון, כשבמקביל הפועל חולון והפועל ירושלים נמצאות בעיצומו של שלב הטופ 16 בליגת האלופות של פיב"א, אך הערב (חמישי) התפרסם בספרד כי המפעלים עשויים לשנות את פניהם בצורה דרסטית.

לפי התקשורת הספרדית, בליגת האלופות של פיב"א וביורוקאפ "מחויבים למיזוג מהיר בין המפעלים" לקראת איחוד שייצא לדרך כבר בעונת המשחקים הבאה ב-2024/25. ישיבת מועצת המועדונים המשתתפים במפעלים התקיימה בשוויץ, שם כבר החלו בהכנות לקראת האיחוד המתקרב עם ניסיון לקבוע היכן יתקיים פיינל פור המפעל החדש בעונה הבאה.

שחקן הפועל ירושלים נמרוד לוי מול שחקן הפועל חולון דיאנדרה ברנס
שחקן הפועל ירושלים נמרוד לוי מול שחקן הפועל חולון דיאנדרה ברנס | ברני ארדוב

היורוקאפ, או גביע יול"ב לשעבר, הוקם בשנת 2002, כשהפועל ירושלים הפכה לראשונה והיחידה מישראל לזכות בו בעונת 2003/4 עם הזכייה ההיסטורית בניצחון מדהים על ריאל מדריד. ליגת האלופות של פיב"א הוקמה ב-2016 וההישג המשמעותי ביותר היה ההפעלה של ירושלים לגמר בעונה שעברה, שם הפסידה 77:70 לטלקום בון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי