איך שגלגל מסתובב לו: הפועל תל אביב ניצחה 78:90 את הפועל חולון

האדומים נקמו על ההפסד לאורחים לפני שבועיים וחזרו לפסגת הטבלה על חשבון מכבי. גינת (21 נק' ו-10 ריב') בלט בצד של פרנקו

(גודל טקסט)

בדיוק לפני שבועיים הפועל חולון גברה 90:98 על הפועל תל אביב ולמעשה הורידה אותה מפסגת הטבלה. הערב (שבת) לאדומים הייתה הזדמנות לנקום ולעקוף את מכבי תל אביב מחדש, וכך הם עשו עם 78:90 שהעלה אותם שוב למקום הראשון במשחק השלמה מהמחזור השמיני.

שחר עמיר (8 נק') וקווין הרווי (12 נק' ו-10 ריב') העניקו לחולוניה יתרון מוקדם שצמח והגיע עד 6, אך ג'יילן הורד (13 נק' ו-5 ריב') שבלט בצבע הצליח להוריד עם 22:24 לאורחת בתום הרבע הראשון. תומר גינת (21 נק' ו-10 ריב') הוביל את הקאמבק האדום ביכולת טובה בצבע והעניק יתרון דו ספרתי בירידה להפסקה עם 37:48 דומיננטי. בר טימור (18 נק') ודז וולס (11 נק')הצטרפו לרשימת הקלעים שהגיעו לדו ספרתי, יותם חנוכי (15 נק' ו-6 ריב') ניסה להשאיר את חולון במשחק, אבל ההפרש המשיך לגדול עם 55:73 לקראת הרבע האחרון. טאג'יר מקול (15 נק') סייע בריצה בפתיחת הרבע הרביעי שצמצמה את ההפרש ל-5 בלבד אחרי שהיתרון האדום כבר עמד על 19 בשיא, אבל זה לא הספיק עם ניצחון ביתי חשוב בדרך לפסגה.

קלעו להפועל תל אביב: תומר גינת (10 ריב') 21, בר טימור 18, ג'יילן הורד (5 ריב') 13, דז וולס 11, וויל קאמינגס (5 ריב') 10, ג'ייקובן בראון (9 אס') 9, ג'ון הולנד 8. גיל בני שותף ולא קלע.

קלעו להפועל חולון: יותם חנוכי (6 ריב') וטאג'יר מקול 15 כ"א, האנס ואנוויין (6 ריב') 14, קווין הרווי (10 ריב') 12, שחר עמיר 8, נתנאל ארצי (8 ריב') 7, ניב משגב (9 אס') 5, דיאנדרה ברנס 2. רואי אוסלקה שותף ולא קלע.

תומר גינת הפועל תל אביב לצד טאג'יר מקול הפועל חולון
שוב בפסגה. גינת | קובי אליהו
קהל הפועל תל אביב
אווירה חמה במשחק. אוהדי הפועל תל אביב | קובי אליהו

מהלך המשחק

רבע 1

האדומים עלו בחמישייה עם בר טימור, וויל קאמינגס, תומר גינת, דז וולס וג'יילן הורד. מנגד, הסגולים עם טאג'יר מקול, האנס ואנוויין, קווין הרווי, נתנאל ארצי וניב משגב. שלשה של הרווי העניקה יתרון לחולוניה, ואנוויין הוסיף אחת משלו וחולון עם 5:6 אחרי 3 דקות וחצי. שחר עמיר פתח נהדר את המשחק, טימור צלף מחוץ לקשת וסל ועבירה של גינת החזירה את האדומים ליתרון. סל ועבירה של יותם חנוכי ושלשה של הרווי הגדילה את היתרון ל-6 הפרש, אבל נקודות של הורד הורידו ל-24:22.

נתנאל ארצי הפועל חולון לצד בר טימור הפועל תל אביב
רבע ראשון צמוד. ארצי וטימור | קובי אליהו

רבע 2

נקודות מהירות של מקול ומשגב הגדילו מחדש את הפער של חולון, וולס וטימור החזירו את האדומים למשחק וגינת השווה ל-30:30. שלשה של ג'ייקובן בראון העלתה את הפועל ליתרון 5 עם פסק זמן של עמית שרף. ג'ון הולנד עלה מהספסל וצלף מחוץ לקשת, כשסל ועבירה של גינת הביאה את המארחת ליתרון דו ספרתי. ואנוויין קלע פעמיים וגרם לפרנקו לקחת פסק זמן, אבל שוב אלו היו גינת והורד קבעו 37:48 בהפסקה.

תומר גינת לצד וויל קאמינגס הפועל תל אביב
הצגה אדומה ברבע השני. גינת וקאמינגס | קובי אליהו

רבע 3

בראון והורד המשיכו את היכולת הנהדרת מהמחצית הראשונה עם 0:5 מהיר, ואנוויין צמצם ושלשה של משגב הורידה את ההפרש, אך שוב זה היה גינת שחדר עד הטבעת וקאמינגס שהגדיל את היתרון ל-16. דווקא כששלשה של משגב גרמה לספסל האדום לנוע באי-נוחות, וולס הגיב עם אחת משלו מהצד השני והקפיץ את האולם. טימור הגדיל את ההפרש עם לייאפ יפה דקה לסיום הרבע, מקול הגיב מהצד השני והאדומים ביתרון 55:73 לקראת הכניסה לרבע האחרון.

טאג'יר מקול הפועל חולון
בכורה קשה. מקול | קובי אליהו

רבע 4

מקול חימם את הידית עם פתיחת הרבע הרביעי ביכולת טובה מחוץ לקשת, קאמינגס דייק מהעונשין וסטטוס הקוו נשמר עם הפרש דו ספרתי משמעותי. מקול וחנוכי הוסיפו עוד נקודות בצבע, ולפתע ההפרש ירד ל-10 בלבד עם פסק זמן של פרנקו. ההפרש המשיך להצטמצם עם 8, פחות מ-4 דקות לסיום, אך דווקא אז הגיע טימור עם 4 נקודות רצופות ששמר על היתרון האדום. ארצי כבר הוריד את ההפרש ל-5 דקה לסיום, בראון ענה עם נקודות מהקו, טימור הצטרף לקליעות מהעונשין והפועל תל אביב עם ניצחון 78:90 החשוב חזרה לפסגה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי