ארגון העיתונאים: "צפינו בתדהמה בפרנקו דוחף באלימות, מעשה כוחני"

play
דני פרנקו, מאמן הפועל תל אביב, לצד נועה פופלינגר | דני מרון, אילוסטרציה
"צריך לחזור לעונשים של סגירת יציעים, גם בהתאחדות מבינים" 46:51

אחרי שמאמן הפועל תל אביב דחף את שדרת הקווים, ארגון העיתונאים תוקף: "פרנקו צריך להתנצל גם בשידור חי, לו היה עומד שם כתב גבר המאמן לא היה מעז לדחוף ככה". ברשת קוטלים: מה היה קורה אם זה היה מישהו ממכבי או מבית"ר, ואיך הוא מעז להתעסק עם השדרית הכי אהובה?

(גודל טקסט)

תקרית חריגה התרחשה אמש (שלישי) במהלך הניצחון של הפועל תל אביב על בני הרצליה. לקראת סוף הרבע השלישי, כשהאדומים ביתרון מבטיח, לקח מאמן האדומים דני פרנקו פסק זמן והחל לגעור בשחקניו. במהלך פסק הזמן דחף פרנקו את שדרת הקווים של ערוץ הספורט, נועה פופלינגר, שנכחה סמוך לספסל, בצורה לא שגרתית ודי בוטה. לאחר מכן הוסיף תנועה נוספת ודרש שתזוז מהאזור.

דני פרנקו מאמן הפועל תל אביב
דני פרנקו מאמן הפועל תל אביב | צילום מסך, צילום מסך

ארגון העיתונאים שלח מכתב לעמירם הלוי, יו"ר התאחדות הכדורסל, ובו התייחסות להתנהגות המאמן:

"צפינו בתדהמה, בשידור חי, במאמן הפועל תל אביב בכדורסל, דני פרנקו, הודף ודוחף באלימות את כתבת ערוץ הספורט, נועה פופלינגר, בזמן שהוא מתדרך את הקבוצה בפסק זמן במשחק. זה היה מעשה לא ראוי וכוחני. אי אפשר להיתלות בעובדה שזה היה רגע מתוח במשחק ושאולי המאמן לא היה מעוניין שהתדרוך שנתן לשחקנים ישודר בשידור חי. קשה להימנע מהמחשבה שיתכן שלו היה עומד שם כתב גבר המאמן לא היה מעז לדחוף אותו בצורה כזאת.

"לזכותו של פרנקו ייאמר שהוא הזדרז להתנצל מייד בתום המשחק. יחד עם זאת, מכיוון שהאירוע שודר בשידור חי, מול עשרות אלפי צופים, אוהדים, חובבי כדורסל – משפחות, ילדים, נשים וגברים – אי אפשר להסתפק בהתנצלות של פרנקו, שלא ניתנה בשידור החי, אלא רק בציוץ בטוויטר, ולכן, מטבע הדברים, נחשפו אליה הרבה פחות אנשים מאלה שצפו במשחק.

התאחדות הכדורסל צריכה לנקוט צעד משמעותי ומשמעתי כדי שאירוע כזה לא יחזור על עצמו, כדי שמאמנים, שחקנים ואחרים יידעו להעריך את העבודה העיתונאית ואת חשיבותה, ואת העובדה שעיתונאים משרתים את האינטרס הציבורי. כמו כן, יש לדרוש מפרנקו להתנצל גם בשידור חי, כדי שההתנצלות תגיע לאותם עשרות אלפי הצופים שצפו באירוע עצמו.

"לארגון יש אפס סובלנות לאלימות נגד עיתונאים, ושום מתח, לחץ או אירוע תחרותי לא יכול להצדיק אלימות שננקטת נגד עיתונאי ו/או עיתונאית שעושים את עובדתם. לא כל שכן, כאשר זה נעשה לעיני עשרות אלפי צופים בשידור חי של משחק".

שדרית הקווים נועה פופלינגר
ומה אם זה היה גבר? פופלינגר | צילום מסך, מתוך שידורי הטלוויזיה

כצפוי, ברשתות החברתיות קטלו את מאמן הפועל, שמעבר להתנהגות האגרסיבית – דחף את פופלינגר, שדרית די אהודה על ידי חובבי הכדורסל. "עד פופי!", קראו רבים ברשת X, כשכמובן, על הדרך ביקרו את הצביעות של הפועל תל אביב, ששוב מסתבכת בתקרית אלימה ומביכה מאוד עבור המועדון – ותהו איך היו מגיבים לפרשה אם זה היה מאמן של מכבי תל אביב או בית"ר ירושלים, והאם פרנקו היה מעז להתנהג ככה לשדר שהוא גבר.

פרנקו עשוי לעמוד לדין באיגוד הכדורסל, אם ערוץ הספורט, הגוף המשדר את משחקי ליגת העל בכדורסל, יגיש נגדו תלונה בעקבות התנהלותו. אחרת, רק אם התובע של האיגוד יחליט כי מעשיו חרגו מהנורמה, הוא יועמד לדין.

פרנקו כמובן התנצל לאחר מכן, וכתב: "טעיתי, נקודה. מתנצל. אין תירוצים, ואין בנאדם שמכיר אותי שיאמר שהתקרית הזאת מאפיינת אותי. לא קרה בעבר ולא יקרה שוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי